Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott Scale

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 26 okt 2006 22:38

Ik begreep net van een vriend dat Avid met adaptors werkt en dus ook een 160 mm achter te maken is. Weet alleen niet of je dan fabrieksgarantie krijgt, maar eigenlijk zie ik geen probleem. Nadeel van de 140 mm rotor is dat je snellere slijtage van je schijf hebt (ook al is dat minimaal), maar in lange afdalingen zullen kleine schijven sneller opwarmen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 okt 2006 22:50

Wat zijn "adaptors"? Leg 'ns verder uit voor deze mtb-leek...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 26 okt 2006 23:01

Een adaptor is een hulpstuk / tussenstuk tussen je frame en de remklauw. Bij 180 mm schijven heb je een andere "adaptor" nodig, dan bij een 140 mm schijf. Dus d.m.v. de juiste adaptor krijg je de remklauw ook met een 160 mm schijf achter werkend. Alleen weet ik niet of je fabrieksgarantie blijft bestaan. Eigenlijk verwacht ik van wel, want je werkt met orginele spullen van Avid...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 okt 2006 17:09

Ok. No risk met de Stronglight dinges (het verhaal van de Pulsions in het achterhoofd; de Magma is van dezelfde generatie Stronglight, en hoort m.i. niet tot de sterkere generatie 2007 Stronglight producten); ik heb een XTR 2007 crankset laten verschepen. Ik hoop hem eind volgende week te hebben!

En zo hou ik me ook aan de prognose van Wesley:
   
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 27 okt 2006 20:52

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Oktober 2006
En zo hou ik me ook aan de prognose van Wesley:



Dus er komen ook Xentis Kappa wielen?

Die XTR-crank op mijn foto is wel een beetje erg mislukt, he? Ik zal eens kijken of de zilvere kleur wat kan versterken (ipv het goud-achtige). Zal dan ook gelijk de voorvork wat aanpassen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 okt 2006 21:58

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 27 Oktober 2006

Dus er komen ook Xentis Kappa wielen? Die XTR-crank op mijn foto is wel een beetje erg mislukt, he? Ik zal eens kijken of de zilvere kleur wat kan versterken (ipv het goud-achtige). Zal dan ook gelijk de voorvork wat aanpassen.

Eerst eens kijken of die Kappa wielen in m'n budget passen.  Budgettair liggen prioriteiten nog wel even op de weg hoor: een tweede tijdritfiets, een crossfiets, pistefiets, en de uitbouw van 2 Kuota's kost ook geld hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 27 okt 2006 22:06

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Oktober 2006
Budgettair liggen prioriteiten nog wel even op de weg hoor: een tweede tijdritfiets, een crossfiets, pistefiets, en de uitbouw van 2 Kuota's kost ook geld hoor.


Dat is nog eens een lijstje!

Op het moment ben ik met de Photoshop bezig (hij is al iets beter), heb je nog dingen die je er graag in zou willen hebben? Bidonhouders, bar-ends, etc.?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 okt 2006 22:13

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 27 Oktober 2006

Dat is nog eens een lijstje!Op het moment ben ik met de Photoshop bezig (hij is al iets beter), heb je nog dingen die je er graag in zou willen hebben? Bidonhouders, bar-ends, etc.?


Nee, "SID" zal gewoon in het rood vermeld staan op de vork. Bar ends komen er momenteel niet op; bidonhouder bekijk ik wel als ik de fiets heb. Bedankt voor je photoshoppen...
Enne... lijstje was exemplarisch voor zaken die geld kosten!  Ik heb met iemand van Cardsports staan praten, en hun Pinarello pistefiets kost me net iets te veel: dan wacht ik liever tot Kuota een pistefiets uitbrengt en ik mijn eigen piste kan aanleggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 27 okt 2006 22:23

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Oktober 2006Nee, "SID" zal gewoon in het rood vermeld staan op de vork. Bar ends komen er momenteel niet op; bidonhouder bekijk ik wel als ik de fiets heb. Bedankt voor je photoshoppen...Komt ie:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 okt 2006 22:27

Prachtig!! Maandag stuur ik dti door naar de mensen van Xentis.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 okt 2006 22:37

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 27 Oktober 2006

Grapjas!


Euhm... deze keer niet echt. Bij Xentis weten ze op welke fietsen ik rijd hoor, en dat ik graag de nieuwe Kappa's wil testen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 27 okt 2006 23:01

Waarom een crossfiets en een mountainbike? Met een mountainbike kun je de Ardennen in (zie ik met een crosser niet gebeuren). Als je alleen 's winters op de crossfiets rijdt, kun je toch ook met de mtb weg? En wat is het plan van een 2e tijdritfiets (soort van project)?

Plaats reactie