Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Italiaans frame

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 02 nov 2006 14:03

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 02 November 2006
Ga lekker voor Hand made Dutch, geef die gasten van Duell eens een belletje mischien mag je eens in de fabriek rond kijken hoe ze een frame in elkaar lassen, je weet maar nooit, succes ermee. Moeilijk he kiezen?

Zag op de website van Duell dat je ook in de fabriek langs kunt komen om e.e.a. te laten meten etc en direct te bestelen.

Wat volgt is de keuze qua afmontage. Dat wordt definitief Campa en Ritchey.

Maar toch wil ik in Adam langs bij Fietsplezier. Hebben ze zowel Pegoretti als Duell. Wil de frames toch is even in mijn handen hebben.
What makes the boat go faster?

charlatan
Forum-lid

charlatan 03 nov 2006 23:52

gratis en voor niks als je ze besteelt
free your mind and the ass will follow

erice3
Forum-lid

erice3 05 nov 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 05 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door charlatan op 03 November 2006

gratis en voor niks als je ze besteelt

Zeker een hand vol "bijdehandjes" gegeten, slimpie
Wij bestelen niemand , maar kopen gewoon iets!

Wist niet dat jij zo'n moraalridder was Big Rosa...
Maar inderdaad...vorige week is mijn Gazelle Crossroad op klaarlichte dag gestolen in Rotterdam Centrum! Irritant als ze aan je spullen zitten! Nou was deze fiets verzekerd, dus ik kan er waarschijnlijk een gelijkwaardige fiets voor terugkopen, maar toch!
n-topic..., ik zou absoluut voor de Pegoretti gaan, no doubt! Hoe mooi de Duell ook mag zijn! Als je bent gaan zoeken naar een stalen italiaan, moet je absoluut de Duell uitsluiten, daar krijg je gegarandeerd spijt van! Volg je hart, je wilt een Italiaan, ga dan ook voor de Italiaan!
En wat is er mooier dan een stalen Pegoretti? De mooiste stalen ros onder de Italiaanse stalen raspaardjes.....
You can never be too Specialized

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 nov 2006 14:00

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 06 November 2006
Wist niet dat jij zo'n moraalridder was Big Rosa... Je moet eens weten , ik ben de moraal ridder bij uitstek. Had je niet gedacht he!Maare ff ontopic de Pegoretti is natuurlijk een topper, niks mis met de Duell maar wil je voor italiaans gaan dan natuurlijk de Pego of een DeRosa Corum hmmm...

Of een Neo Primato!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2006 00:29

Pegoretti is toch wel een heel ander kader dan die 2 DeRosa's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 dec 2006 21:30

Alweer een tijdje terug maar hier een update welk stalen Italiaans frame ik zou aanschaffen om te gaan opbouwen. En ja het heeft een tijdje geduurd maar er is ook zoveel moois op het gebied van staal. Zeker zodra je een beetje gaat zoeken (ik had bijna een Pegoretti 2e hands gekocht).

Het is toch nog een hele verrassing geworden maar na 2 maanden zoeken is het een titanium frame geworden van Van Nicholas. Ik had hem in mijn handen en was meteen verkocht. Helemaal nadat ik er een stukje op gereden had.

Waarom dan toch geen stalen Italiaans frame, vragen jullie je misschien af. Tsja ik weet het niet, fietsen en zeker frames blijft emotie. Hoewel ik niet uitsluit dat ik in toekomst toch nog een stalen frame aanschaf (2e hands).

Het wordt dus een Van Nicholas Chinook met Chorus groep (om het toch Italiaans te houden). Wielen weet ik nog niet maar waarschijnlijk DT Swiss alhoewel er qua mijn eigen gewicht 66kg ook nog andere in aanmerking komen, misschien zilveren Eurus? Advies?
Vork wordt waarschijnlijk Easton EC90 SLX. Headset wordt Chris King.
Qua gewicht hoop ik uit te komen op ca 7,3-7,5 kg.

Voor de rest weet ik het nog niet maar alle advies is welkom. Bestelling frame gaat volgende week de deur uit. Hoop de hele fiets af te hebben medio februari om de verder voor de RVV 07 te trainen.

Verdere updates volgen zodra ik het frame binnen heb.

Lectori salutem.

erice3
Forum-lid

erice3 15 dec 2006 22:47

@ Livio:
heb je al een foto van je nieuwe frame? Ben erg benieuwd naar wat het eindresultaat gaat worden. Hopelijk heb je de juiste keuze gemaakt!
Je wil nl. zo graag een italiaans stalen frame....hoop voor je dat je ooit deze droom toch kan verwezelijken!!! Suc6 iig met je keuze! En veel veilige km's natuurlijk!
You can never be too Specialized

Plaats reactie