Speedplay Zero.
Kun je niet beter een andere stuurpen monteren dan? Lijkt me een betere oplossing.
-
- Forum-lid
Da's een lang verhaal, maar nee...mijn pedalen zijn toch aan vervanging toe, evenals mijn schoenen. Als ik kan kiezen dan liever een combinatie waarmee mijn zadel naar beneden kan. De Speedplays met directe bevestiging op een (Sidi) zool geeft de grootste ruimte tot verstellen.
Het viel me dus op dat de duurdere Sidi modellen volgens mij geen 4 gaten meer hebben, alleen de 'oude' Genius 5 nog wel.
Het viel me dus op dat de duurdere Sidi modellen volgens mij geen 4 gaten meer hebben, alleen de 'oude' Genius 5 nog wel.
-
- Forum-lid
Ik ben er nog eens uitgebreid ingedoken, en had al bijna een paar Sidi Genius 5's besteld (met de Millennium 2 zool), tot ik dit plaatje op de site van Sidi USA tegenkwam:
Sidi's met Speedplay
Ook voor deze schoenen heb je dus adapters nodig
Sidi's met Speedplay
Ook voor deze schoenen heb je dus adapters nodig
Die adapters krijg je er bij en zorgen dat de cleat beter op je schoen past. OMdat niet elke zool de zelfde ronding heeft kan je m dus zelf precies passend maken zodat de cleat mooi gelijkmatig komt te zitten. Heb ik ook bij mijn specialized schoenen en is niks mis mee hoor.
Die adapters maken je cleat ook niet (veel) hoger ze vullen alleen een ruimte op die er anders ,aan de voor/achterzijde, komt te zitten.
Die adapters maken je cleat ook niet (veel) hoger ze vullen alleen een ruimte op die er anders ,aan de voor/achterzijde, komt te zitten.
Alstublaft.
-
- Forum-lid
Volgens de site van Speedplay zit je met een adapter 3 a 4 mm verder met je schoen van het pedaal af dan zonder. Die adapter is bedoeld om de cleats met 4-gaats bevestiging (Speedplay dus) passend te krijgen op een schoen met 3-gaats bevestiging, en volgens mij niet ter compensatie van de bolling van je zool. Daar gebruik je andere plaatjes voor en die hebben een soort wigvorm.
Het valt me op hoe weinig fabrikanten (ik kon alleen Lake vinden) een zool hebben waar je de cleats van Speedplay direct op kan schroeven. Ik dacht met Sidi zo'n fabrikant te hebben gevonden maar dat blijkt bij nader inzien toch niet zo te zijn.
The search continues...
Het valt me op hoe weinig fabrikanten (ik kon alleen Lake vinden) een zool hebben waar je de cleats van Speedplay direct op kan schroeven. Ik dacht met Sidi zo'n fabrikant te hebben gevonden maar dat blijkt bij nader inzien toch niet zo te zijn.
The search continues...
Dat zullen er weinig zijn.... Look standaard is nu wel heel erg de standaard, aangezien nu ook de plaatjes van Shimano en Time voor Look zolen zijn.
Ik zou me vooral richten op schoenen die goed zitten, in plaats van koste wat kost schoenen met oude Time standaard zolen te zoeken.
Ik zou me vooral richten op schoenen die goed zitten, in plaats van koste wat kost schoenen met oude Time standaard zolen te zoeken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Kampagnolo schreef:Volgens de site van Speedplay zit je met een adapter 3 a 4 mm verder met je schoen van het pedaal af dan zonder. Die adapter is bedoeld om de cleats met 4-gaats bevestiging (Speedplay dus) passend te krijgen op een schoen met 3-gaats bevestiging, en volgens mij niet ter compensatie van de bolling van je zool. Daar gebruik je andere plaatjes voor en die hebben een soort wigvorm.
The search continues...
Ja je hebt gelijk ik heb me vergist tussen de adapter (die idd klein beetje hoogteverschil geeft) en die opvulplaatjes die dat (praktisch) niet doen.
Alstublaft.
Ik ben nu ook een van de gelukkige bezitters van Speedplays, Stainless. Ik krijg alleen niet een van de afstelschroefjes los gedraaid. Hadden jullie dat ook en hebben jullie misschien tips?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Hoi,
Ik heb al een tijdje Speedplay pedalen en ik heb net nieuwe schoenen gekocht.
Aangezien deze best een bocht in de zool hebben, ben ik opzoek naar die 4-f en 4-r shimmies.
Heeft iemand een idee waar je deze los kan kopen, ik heb ze nergens nog gevonden!
Ik heb al een tijdje Speedplay pedalen en ik heb net nieuwe schoenen gekocht.
Aangezien deze best een bocht in de zool hebben, ben ik opzoek naar die 4-f en 4-r shimmies.
Heeft iemand een idee waar je deze los kan kopen, ik heb ze nergens nog gevonden!