Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

TREK ultegra 10-speed oclv carbon te koop

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 19 sep 2006 15:03

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 19 September 2006


Het lijkt mij de hoogste tijd dat Bassie en Dangriaan terugkeren naar hun caravan en zich weer bezig gaan houden met hun circus-activiteiten.
Of toch met fietszaken, maar laten we het dan ook over fietsen hebben en alles wat daarmee te maken heeft. En nogmaals, als je op dit forum van fietsfanaten een mooie fiets te koop zet krijg je vragen. Da's ook logisch op een forum he? Als je die gewoon eerlijk beantwoord is er toch niets aan de hand? Waarom jullie je dan zo aangevallen voelen begrijp ik echt niet.
 

Ok, zet alle vragen maar op een rij, dan geef ik er normaal en eerlijk antwoord op!!

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 19 sep 2006 15:06

Quoten: Origineel geplaatst door Dangr op 19 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 19 September 2006

ik vind het wel komisch worden, maar als je je zo aangesproken voelt, moet er wel wat mis zijn!


Ja, daar lijkt het precies op... Dat is bijzonder vermakelijk.
 




Haha.. vermakelijk is het inderdaad wel een beetje. Racefietsen jullie zelf eigenlijk ook wel?? Of geven jullie alleen maar commentaar? Hebben jullie misschien afbeeldingen van jullie eigen fietsen/?

Zoe keven in de 5278, sorry 5279 berichten die Casran en ondertekende gepost heeft, staan vast wel wat foto's bij
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 19 sep 2006 15:12

Ook ik vind de vragen terecht, maar opmerking als zijnde de gevraagde prijs is echt veels te veel vind ik een beetje raar. Niet wij bepalen de prijs, maar de markt. Als er iemand is die de gevraagde € 1500 er voor betaald is de prijs die Bassie vraagt dus gerechtvaardigd.
Dat er hier fietskenners zijn die dat er niet voor willen betalen is een 2e, maar om dan maar gelijk te roepen dat Bassie er geen € 1500,00 voor mag vragen vind ik wat kort door de bocht.
Zo ook het voorbeeld van Pantani die zijn racefiets voor € 500,00 meer verkocht dan hier werd aangeraden ervoor te vragen. Dat de koper daarmee waarschijnlijk een prijs betaald die niet te rechtvaardigen is doet dan niet meer terzake. Het is wat de gek ervoor wil geven!
You can never be too Specialized

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 19 sep 2006 15:13

Ik hoor alweer dat jullie behoorlijk verstand hebben van fietsen. Dan weten jullie vast ook wel waar ik aan een goede tijdritfiets kan komen?

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 19 sep 2006 15:13

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 September 2006


Ook ik vind de vragen terecht, maar opmerking als zijnde de gevraagde prijs is echt veels te veel vind ik een beetje raar. Niet wij bepalen de prijs, maar de markt. Als er iemand is die de gevraagde € 1500 er voor betaald is de prijs die Bassie vraagt dus gerechtvaardigd.
Dat er hier fietskenners zijn die dat er niet voor willen betalen is een 2e, maar om dan maar gelijk te roepen dat Bassie er geen € 1500,00 voor mag vragen vind ik wat kort door de bocht.
Zo ook het voorbeeld van Pantani die zijn racefiets voor € 500,00 meer verkocht dan hier werd aangeraden ervoor te vragen. Dat de koper daarmee waarschijnlijk een prijs betaald die niet te rechtvaardigen is doet dan niet meer terzake. Het is wat de gek ervoor wil geven!

Volledig mee eens!

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 19 sep 2006 15:17

Quoten: Origineel geplaatst door Dangr op 19 September 2006

Ik hoor alweer dat jullie behoorlijk verstand hebben van fietsen. Dan weten jullie vast ook wel waar ik aan een goede tijdritfiets kan komen?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 19 sep 2006 15:19

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 September 2006


Ook ik vind de vragen terecht, maar opmerking als zijnde de gevraagde prijs is echt veels te veel vind ik een beetje raar. Niet wij bepalen de prijs, maar de markt. Als er iemand is die de gevraagde € 1500 er voor betaald is de prijs die Bassie vraagt dus gerechtvaardigd.
Dat er hier fietskenners zijn die dat er niet voor willen betalen is een 2e, maar om dan maar gelijk te roepen dat Bassie er geen € 1500,00 voor mag vragen vind ik wat kort door de bocht.
Zo ook het voorbeeld van Pantani die zijn racefiets voor € 500,00 meer verkocht dan hier werd aangeraden ervoor te vragen. Dat de koper daarmee waarschijnlijk een prijs betaald die niet te rechtvaardigen is doet dan niet meer terzake. Het is wat de gek ervoor wil geven!


Mijn fiets was dit zeker nog waard!!En ik ben er 100zeker van dat deze jongeman er zeer tevreden over is!(Zal het nu zelf vragen in een mailtje en laat het hier weten!)
Weet je wat jullie probleem is?Iedereen die hier iets te koop zet krijgt 9/10 kritiek!Zeggen ze iets over jullie artikel dan kan dit niet!
En geloof je me niet dan zou ik eens al de te koop artikelen opnieuw na lezen!
il magnifico

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 19 sep 2006 15:21

Dangr, misschien kan je dan nu de vragen die er zijn gesteld eventjes netjes en eerlijk beantwoorden?
1) Wat is de reden dat de originele voorvork niet meegeleverd wordt of kan worden?
2) Waarom is ervoor gekozen om een goedkopere, en kwalitatief mindere voorvork te steken in dit topframe? Hiermee niet implicerend dat de huidige voorvork een slecht product is!
De reden van deze vragen is duidelijk, er worden veel gecrashte fietsen op deze manier aangeboden. Indien de fiets betrokken is geweest in een crash waarbij de originele voorvork is gebroken kan die betekenen dat ook het carbonframe misschien niet zichtbare (ernstige) schade heeft! Belangrijke info dus voor een potentiele koper!
3) De originele bontrager onderdelen zijn vervangen door goedkopere onderdelen? Wat is hiervan de reden?
4) Wat is herkomst van de fiets? en met welke informatie heeft de vorige verkoper (ik meen gewoon een FM) deze fiets verkocht aan Bassie?
Dit is geloof ik wel zo'n beetje wat de echte kenners hier willen weten!
Voor de draak ermee!
You can never be too Specialized

elmo_
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2006 13:49

elmo_ 19 sep 2006 15:33

Zo ik heb weer even bijgelezen.
Het is maar goed dat ik bij een FM mijn fiets heb gekocht en niet heb gezocht op Marktplaats. In eerste instantie niets mis met de fiets. Echter de reacties die worden gegeven op de vragen over de fiets zijn dusdanig ontwijkend of worden niet beantwoord, zodat ik in ieder geval de verkoper al niet zou vertrouwen.
Geef gewoon eerlijk antwoord ipv commentaar te leveren op de vragenstellers. Ik ben blij met mensen als Casran die vragen waar het op staat.
 
Beginnende fietsers zijn ook fietsers!! Geen commentaar aub!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 sep 2006 15:34

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 September 2006

Ook ik vind de vragen terecht, maar opmerking als zijnde de gevraagde prijs is echt veels te veel vind ik een beetje raar. Niet wij bepalen de prijs, maar de markt. Als er iemand is die de gevraagde € 1500 er voor betaald is de prijs die Bassie vraagt dus gerechtvaardigd.   ...


Uiteraard zijn de vragen (die jij hierboven mooi bundelt) terecht... dat de verkoper en zijn side-kick dangr daar gepikeerd op reageren wekt verbazing, en allerminst vertrouwen.
Ik wou eerst mijn mening niet zeggen over de vraagprijs (die op een bepaalde link van de verkoper wel degelijk als 1699 euro staat!!), want de verkoper probeert maar te vragen wat hij denkt te kunnen krijgen. Maar omdat dangr maar bleef iedereen als "zeikers" verwijten, heb ik geantwoord op zijn vraag van pagina 1 wat ik van de prijs vind: veel te hoog!! (en ik gaf het voorbeeld dat ik een veel betere Trek goedkoper van de hand gedaan heb) Maar daarmee heb ik hem niet het recht ontzegd hem voor zoveel aan te bieden... voor mijn part vraagt hij 6.000 euro. Ik zei gewoon m'n mening.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 19 sep 2006 15:47

@ casran; I'm on your side.....!  inmiddels is er door zoveel mensen zoveel gezegd hierover dat ik niet meer de moeite heb genomen alles nog een keer door te lezen! Als er naar jou mening is gevraagd over de verkoopprijs, dan mag je die inderdaad geven.
Ik wacht in spanning op alle antwoorden!
You can never be too Specialized

dangr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 sep 2006 14:44

dangr 19 sep 2006 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 September 2006


Dangr, misschien kan je dan nu de vragen die er zijn gesteld eventjes netjes en eerlijk beantwoorden?
1) Wat is de reden dat de originele voorvork niet meegeleverd wordt of kan worden?
2) Waarom is ervoor gekozen om een goedkopere, en kwalitatief mindere voorvork te steken in dit topframe? Hiermee niet implicerend dat de huidige voorvork een slecht product is!
De reden van deze vragen is duidelijk, er worden veel gecrashte fietsen op deze manier aangeboden. Indien de fiets betrokken is geweest in een crash waarbij de originele voorvork is gebroken kan die betekenen dat ook het carbonframe misschien niet zichtbare (ernstige) schade heeft! Belangrijke info dus voor een potentiele koper!
3) De originele bontrager onderdelen zijn vervangen door goedkopere onderdelen? Wat is hiervan de reden?
4) Wat is herkomst van de fiets? en met welke informatie heeft de vorige verkoper (ik meen gewoon een FM) deze fiets verkocht aan Bassie?
Dit is geloof ik wel zo'n beetje wat de echte kenners hier willen weten!
Voor de draak ermee!

Ik kan op al deze vragen 1 antwoord geven: ik heb geen enkel idee!!

Plaats reactie