Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Loszittende crank FSA K-force mega exo

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 31 dec 2006 19:44

na al die problemen met cracks vraag ik mij af zijn de chorus en record crack van 2007 goed ?
grzt
flanders, campa the best !!!!!!!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40044
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2006 20:11

De hele fietsindustrie heeft ons een systeem in het strot geduwd wat niet deugt (buitenliggende lagers). Ik heb er niks dan ellende mee gehad op de ATB. De afdichtingen zijn niet goed, veel te gevoelig van vocht en narigheid. Probeer het nu met SKF lagers die ik in de cups ga persen. Kijken of die het beter houden. Liefst zou ik gewoon een Record as in mijn ATB schroeven, maar er is eigenlijk geen fatsoenlijk crankstel wat daar bij past.
Less is bore

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 09 jan 2007 14:24

Quote: Origineel geplaatst door 11-speed op 30 November 2006
<P class=Msonormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN lang=EN-GB style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">The left arm crank bolt was made in alloy. This material is very light but very soft at the same time. Due to wrong tightening (a dynamometric key is suggested when tightening that bolt) sometimes it happened that the thread of the bolt was damaged and it cause the left arm loosing. Since many month we have already replaced the old alloy bolt with a new steel one to be stronger and so in this case the problem can be easily fixed by replacing the old bolt with a new steel one.</SPAN><P class=Msonormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN lang=EN-GB style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Please supply me your complete address and I’ll send to you a new steel bolt.</SPAN><P class=Msonormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN lang=EN-GB style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Dus voor iedereen met dit probleem: Stuur een mail naar Salvatore en je krijg een nieuwe stalen "bolt"</SPAN>Ik heb deze week via e-bay ook een K-Force gekocht, kan iemand mij vertellen of ik al een "goede" bout heb?Zie onderstaande link;http://www.mijnalbum.nl/Album=L7HIGECEGroet, Remko




Ik zou op marktplaats de cranks kopen met advertentienummer
6929440813

Zijn dit dan geen goede?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40044
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2007 15:16

Een goede bout kost 4-5 euro los. Dus daar hoef je het niet voor te latne.
Less is bore

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 09 jan 2007 15:28

ja maar op de foto in mijn vorige post staan heel andere cranks , precies een nieuwer model of zo. Heb er een beetje schrik van. Voor niet veel meer heb ik chorus 2007 cranks.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 17 apr 2007 00:50

Quoten: Origineel geplaatst door kalkaanslag op 04 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006Je kan geen Ultegra as hebben. Shimano heeft namelijk nooit ISIS assen gemaakt, ISIS is door de concurentie van Shimano verzonnen als reactie op Octalink.

Okey weer wat geleerd.. ik heb de benaming domweg overgekopieerd van de fullspeedahead.com.. het model crank lijkt erop, maar ik heb volgens mij de 2005-versie dan.. staat Octalink op


Kan het ook zijn dat shimano inderdaad geen isis as heeft gemaakt, maar dat FSA wel een octalink crankstel heeft geproduceerd?
Ik overweeg ook om eenzelfde crankset aan te schaffen. Rijd nu met Shimano Ultegra met octalink crankset. As laten zitten en FSA crankset monteren en klaar ben ik?!?!?
Zoals ik uit deze discussie haal krijg ik dan geen problemen zoals speling en tikken.
Ik hoor graag van iemand!
Ronald 
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 17 apr 2007 01:05

Deze bestaan idd want ik heb een FSA SLK Carbon Compact met een Octalink aansluiting.
Deze past op mijn Dura Ace as.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 17 apr 2007 01:16

OK.
Jij hebt geen problemen zoals door anderen beschreven?
Dus ik kan gerust FSA compact met octalink aanschaffen?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 17 apr 2007 09:51

Tot nu toe (ca 3000km) geen problemen met dit crankstel.
Advies is om een Ultegra as te gebruiken, deze is eenvoudiger te monteren als de Dura Ace en goedkoper.
De Ultegra as heeft n.l. sealed bearings en is daardoor onderhoudsvrij terwijl de Dura Ace losse kogellagers heeft en de afstelling kritisch is en deze onderhoud nodig heeft.

Ik heb deze bij Extraparts aangeschaft Link

Gewicht icm Dura Ace as is 713gram. Dit is lager dan het gewicht van de Mega Exo en de Dura Ace 7800 HT 2

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 17 apr 2007 11:03

Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 17 April 2007

Tot nu toe (ca 3000km) geen problemen met dit crankstel.Advies is om een Ultegra as te gebruiken, deze is eenvoudiger te monteren als de Dura Ace en goedkoper.De Ultegra as heeft n.l. sealed bearings en is daardoor onderhoudsvrij terwijl de Dura Ace losse kogellagers heeft en de afstelling kritisch is en deze onderhoud nodig heeft.Ik heb deze bij Extraparts aangeschaft LinkGewicht icm Dura Ace as is 713gram. Dit is lager dan het gewicht van de Mega Exo en de Dura Ace 7800 HT 2

na 5000kn ongeveer waren vorige week mijn lagers versleten. mijn fm raadde mij aan om skf lagers erin te nemen omdat die 5x zolang mee gaan en ze soepeler zouden moeten lopen. dus er maar ingezet, en afwachten of ze het ook zolang uithouden... over jaartje meer nieuws ongeveer over hoelang ze het uithouden. ( btw SKF lagers was duur grapje, totaal zonder arbeidsloon €105,- mijn fm was er ongeveer een half uur mee bezig nog...)
Afbeelding

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 19 nov 2009 22:08

Hebben mensen nu wellicht een update/stand van zaken m.b.t. Fsa-lagers en crank? Mijn aankomende fietsje heeft een Mega Exo Bottom Bracket en wellicht ook crank. En hoe moet ik dit vergelijken met 105? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16468
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 nov 2009 21:40

Bij mij is de crank ook losgekomen en dit reeds voor de derde maal.
Bout nu vastgezet met loctite.
Afwachten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie