Ook mooi
Wat denk je van deze super vette RVS crank van Crank Brothers. Je ziet hem nog bijna niet. Extreem stijf (stijver dan XTR) en maar 595 gram inclusief bladen. En je kunt je kettinglijn instellen dmv de verschillende ISIS (bv van SKF welke 100.000km gegarandeerd wordt) aslengtes. Eigenlijk een MTB crankstel maar met grotere bladen prima als racecrank te gebruiken
Is veruit mijn persoonlijke favoriet. En heeft iig meer stijl dan al die carbon crankstellen.
Is veruit mijn persoonlijke favoriet. En heeft iig meer stijl dan al die carbon crankstellen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 September 2006
Ik heb bevestigd gekregen dat ik binnen 7 weken een setje 0g Boxer cranks krijg (big fellow versie ben zwaarder dan 80 kg dus.....) Staat wel mooi met de elders afgebeelde 2007 stainless steel remmen dus ga maar vast sparen Speric (wel spreken elkaar nog wel).
Wat betreft de Zipp, time?? en nog wat merken: dit zijn allemaal Stronglight cranks met precies dezelfde goede en slechte eigenschappen.....
Ligt het nog op schema ?
Ik heb bevestigd gekregen dat ik binnen 7 weken een setje 0g Boxer cranks krijg (big fellow versie ben zwaarder dan 80 kg dus.....) Staat wel mooi met de elders afgebeelde 2007 stainless steel remmen dus ga maar vast sparen Speric (wel spreken elkaar nog wel).
Wat betreft de Zipp, time?? en nog wat merken: dit zijn allemaal Stronglight cranks met precies dezelfde goede en slechte eigenschappen.....
Ligt het nog op schema ?
Quoten: Origineel geplaatst door bike.1234 op 23 September 2006
Eigenlijk een MTB crankstel maar met grotere bladen prima als racecrank te gebruiken
Q-factor is bij mountainbikecranks vaak anders.
Niet aan te raden op de racefiets dus.
Eigenlijk een MTB crankstel maar met grotere bladen prima als racecrank te gebruiken
Q-factor is bij mountainbikecranks vaak anders.
Niet aan te raden op de racefiets dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bike.1234 op 23 September 2006
Eigenlijk een MTB crankstel maar met grotere bladen prima als racecrank te gebruiken
Q-factor is bij mountainbikecranks vaak anders.
Niet aan te raden op de racefiets dus.
voor de moutainbikers misschien wel... ?
Quoten: Origineel geplaatst door bike.1234 op 23 September 2006
Eigenlijk een MTB crankstel maar met grotere bladen prima als racecrank te gebruiken
Q-factor is bij mountainbikecranks vaak anders.
Niet aan te raden op de racefiets dus.
voor de moutainbikers misschien wel... ?
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Augustus 2006
... Op de tweede plaats komt de Campa C record (wel wat zwaar ...
is dit de C record ?
deze ligt al enkele jaren werkloos in mijn garage, heeft wat gebruiksporen van 6 seizoenen competitie bij de toenmalige amateurs. Ik schat in 1988 aangekocht.
Vraagje hierbij, kunnen de tandwielen van toen gebruikt worden met de huidige 10 speed kettingen ?
... Op de tweede plaats komt de Campa C record (wel wat zwaar ...
is dit de C record ?
deze ligt al enkele jaren werkloos in mijn garage, heeft wat gebruiksporen van 6 seizoenen competitie bij de toenmalige amateurs. Ik schat in 1988 aangekocht.
Vraagje hierbij, kunnen de tandwielen van toen gebruikt worden met de huidige 10 speed kettingen ?
Motta
"Als we het dan toch over oude cranksets hebben.Mag de mavic 631 dan ook mee doen?"
Zeker ik heb er drie liggen vindt ze bijna net zo mooi als de C record (maar nog wat zwaarder....)
Die C record kun je beter even bij een goede slijperij dicht laten polijsten (verweerd het aluminium niet zo snel). De 8 speed bladen kun je gewoon voor 10 speed gebruiken, mits je de contraring nog hebt natuurlijk. Met de lengte van de as zul je moeten expirimenteren, volgens mijn heb je en 113 mm symmetrische as (dus geen triple) met din passing nodig.
Zeker ik heb er drie liggen vindt ze bijna net zo mooi als de C record (maar nog wat zwaarder....)
Die C record kun je beter even bij een goede slijperij dicht laten polijsten (verweerd het aluminium niet zo snel). De 8 speed bladen kun je gewoon voor 10 speed gebruiken, mits je de contraring nog hebt natuurlijk. Met de lengte van de as zul je moeten expirimenteren, volgens mijn heb je en 113 mm symmetrische as (dus geen triple) met din passing nodig.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 September 2006
Ik heb bevestigd gekregen dat ik binnen 7 weken een setje 0g Boxer cranks krijg (big fellow versie ben zwaarder dan 80 kg dus.....) Staat wel mooi met de elders afgebeelde 2007 stainless steel remmen dus ga maar vast sparen Speric (wel spreken elkaar nog wel).
Wat betreft de Zipp, time?? en nog wat merken: dit zijn allemaal Stronglight cranks met precies dezelfde goede en slechte eigenschappen.....
Ligt het nog op schema ?
weekje nog ?
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 September 2006
Ik heb bevestigd gekregen dat ik binnen 7 weken een setje 0g Boxer cranks krijg (big fellow versie ben zwaarder dan 80 kg dus.....) Staat wel mooi met de elders afgebeelde 2007 stainless steel remmen dus ga maar vast sparen Speric (wel spreken elkaar nog wel).
Wat betreft de Zipp, time?? en nog wat merken: dit zijn allemaal Stronglight cranks met precies dezelfde goede en slechte eigenschappen.....
Ligt het nog op schema ?
weekje nog ?