IJzig koud de winter in!! MTB project
You've got mail
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Bo, wat is nu het gewicht van dit moois?
greets
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Ow ja, doe je de 4za voorvork ook niet weg
greets (again)
greets (again)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 30 Oktober 2006
Ow ja, doe je de 4za voorvork ook niet weg
greets (again)
Haha nee die blijft bij mij
Ow ja, doe je de 4za voorvork ook niet weg
greets (again)
Haha nee die blijft bij mij
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Hallo iedereeen,
Ik heb eindelijk de tijd gevonden om nog eens een paar foto'tjes te amken van mijn MTB. Er zijn nog enkele dingen vervangen zoals de 4Za voorvork die plaats moest maken voor de Pace (eindelijk de nokjes gevonden), ook heb ik een paar andere banden gekocht want die grijze Michelins misstonden echt op de bike (hoewel het zeer goede banden zijn), ik heb dan een paar mooie, en na het testen ondervonden, goede banden gevonden, de Shwalbe Nobby Nic achter en de Racing Ralph vooran vormen een prachtig, gripvol duo!
Ook heb ik de XT cassette vervangen door een Ultegra 9-speed (11-27), die had ik toch nog liggen en een kleinere versnelling heb ik niet nodig.
De BTP bidonhouder is verbannen van de fiets!! Hij had het zeer moeilijk met het bijhouden van mijn bidon. Ik heb dan maar besloten om over te schakelen op een Camelback (het allerkleinste model) en ik moet zeggen dat ik dit toch wel zeer handig vond, nooit geen verlies van materiaal meer!!! Een echte aanrader!!
Ook heb ik wat aan boutjestuning gedaan zodat alles volgens mij wat mooiet bij elkaar past. En nee geen vrees de alu boutjes gaan niet breken, toch niet als je ze op een verantwoorde manier monteert!!!
Ziezo dat zijn de upgrades voor nu, het volgende en hoog dringende zijn de Nokon kabels die me op het moment verschrikkelijk storen en dus dringend vervangen moeten worden door blauwe of een mix met blauwe... Ook een paar blauwe Tune bar ends staan op dat lijstje en oh ja weet er misschien iemand waar ik aan een gelimiteerde KMC X10SL bue kan geraken??? Bedankt
Tot de volgende!!!
Ik heb eindelijk de tijd gevonden om nog eens een paar foto'tjes te amken van mijn MTB. Er zijn nog enkele dingen vervangen zoals de 4Za voorvork die plaats moest maken voor de Pace (eindelijk de nokjes gevonden), ook heb ik een paar andere banden gekocht want die grijze Michelins misstonden echt op de bike (hoewel het zeer goede banden zijn), ik heb dan een paar mooie, en na het testen ondervonden, goede banden gevonden, de Shwalbe Nobby Nic achter en de Racing Ralph vooran vormen een prachtig, gripvol duo!
Ook heb ik de XT cassette vervangen door een Ultegra 9-speed (11-27), die had ik toch nog liggen en een kleinere versnelling heb ik niet nodig.
De BTP bidonhouder is verbannen van de fiets!! Hij had het zeer moeilijk met het bijhouden van mijn bidon. Ik heb dan maar besloten om over te schakelen op een Camelback (het allerkleinste model) en ik moet zeggen dat ik dit toch wel zeer handig vond, nooit geen verlies van materiaal meer!!! Een echte aanrader!!
Ook heb ik wat aan boutjestuning gedaan zodat alles volgens mij wat mooiet bij elkaar past. En nee geen vrees de alu boutjes gaan niet breken, toch niet als je ze op een verantwoorde manier monteert!!!
Ziezo dat zijn de upgrades voor nu, het volgende en hoog dringende zijn de Nokon kabels die me op het moment verschrikkelijk storen en dus dringend vervangen moeten worden door blauwe of een mix met blauwe... Ook een paar blauwe Tune bar ends staan op dat lijstje en oh ja weet er misschien iemand waar ik aan een gelimiteerde KMC X10SL bue kan geraken??? Bedankt
Tot de volgende!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door confused op 02 November 2006
Leuk projectje! Maar is het niet 'normaal' om de NN voor te doen en de RR achter??
Ja heb ik ook al gemerkt dat de meeste dit zo doen maar mij leek het zo prima en is het ook prima. Ik wil ook vooraan veel grip door mijn rijstijl en vermids ik redelijk licht ben kan ik achteraan me iets meer veroorloven...
Leuk projectje! Maar is het niet 'normaal' om de NN voor te doen en de RR achter??
Ja heb ik ook al gemerkt dat de meeste dit zo doen maar mij leek het zo prima en is het ook prima. Ik wil ook vooraan veel grip door mijn rijstijl en vermids ik redelijk licht ben kan ik achteraan me iets meer veroorloven...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Alu boutjes kunnen nog wel voor een rotor al zou ik het kleine risico zelf niet nemen. Dat alu boutjes niet geschikt zijn voor stuurpennen en een aantal andere plekken komt doordat ze niet veel kracht kunnen hebben, een aluminium boutje breekt gewoon veel malen eerder dan een stalen of titanium bout. Ach ja en als het in een afdaling breekt dan raak je in een gunstig geval alleen maar zwaar gewond. Maar wat te denken als je voorin in het peleton in een afdaling hem breekt je gaat onderuit en er gaan op z'n minst nog 40 jongens met 60-70 km/h tegen de grond... omdat jij zo eigenwijs was.
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door confused op 02 November 2006
Maar de NN heeft meer grip dan de RR (althans, dat zeggen ze, ikzelf heb er nog nooit mee gereden), daar om zit ik ook voor.
Wel dat heb ik nou ook gemerkt dat de NN precies meer grip heeft dan de RR. Ik ga ze rustig zo laten liggen want ik was er zeer tevreden over!
Maar de NN heeft meer grip dan de RR (althans, dat zeggen ze, ikzelf heb er nog nooit mee gereden), daar om zit ik ook voor.
Wel dat heb ik nou ook gemerkt dat de NN precies meer grip heeft dan de RR. Ik ga ze rustig zo laten liggen want ik was er zeer tevreden over!
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 November 2006
Alu boutjes kunnen nog wel voor een rotor al zou ik het kleine risico zelf niet nemen. Dat alu boutjes niet geschikt zijn voor stuurpennen en een aantal andere plekken komt doordat ze niet veel kracht kunnen hebben, een aluminium boutje breekt gewoon veel malen eerder dan een stalen of titanium bout. Ach ja en als het in een afdaling breekt dan raak je in een gunstig geval alleen maar zwaar gewond. Maar wat te denken als je voorin in het peleton in een afdaling hem breekt je gaat onderuit en er gaan op z'n minst nog 40 jongens met 60-70 km/h tegen de grond... omdat jij zo eigenwijs was.
Bij deze stuurpen valt het probleem van het breken grotendeels weg omdat je vier bevestigingen hebt. Als er dan al eens eentje zou breken........ Een alu boutje breekt trouwens veel minder snel en is sterker wanneer je ze eerst een beetje invet. En natuurlijk moet je ze niet knalvast draaien!!
Alu boutjes kunnen nog wel voor een rotor al zou ik het kleine risico zelf niet nemen. Dat alu boutjes niet geschikt zijn voor stuurpennen en een aantal andere plekken komt doordat ze niet veel kracht kunnen hebben, een aluminium boutje breekt gewoon veel malen eerder dan een stalen of titanium bout. Ach ja en als het in een afdaling breekt dan raak je in een gunstig geval alleen maar zwaar gewond. Maar wat te denken als je voorin in het peleton in een afdaling hem breekt je gaat onderuit en er gaan op z'n minst nog 40 jongens met 60-70 km/h tegen de grond... omdat jij zo eigenwijs was.
Bij deze stuurpen valt het probleem van het breken grotendeels weg omdat je vier bevestigingen hebt. Als er dan al eens eentje zou breken........ Een alu boutje breekt trouwens veel minder snel en is sterker wanneer je ze eerst een beetje invet. En natuurlijk moet je ze niet knalvast draaien!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 02 November 2006
Een alu boutje breekt trouwens veel minder snel en is sterker wanneer je ze eerst een beetje invet. En natuurlijk moet je ze niet knalvast draaien!!
Hahaha , een beetje vet en het breekt minder snel. Zoiets leuks heb ik in geen tijden meer gelezen.
Zou toch maar eens een boek openslaan over metalen en werking van krachten!
Een alu boutje breekt trouwens veel minder snel en is sterker wanneer je ze eerst een beetje invet. En natuurlijk moet je ze niet knalvast draaien!!
Hahaha , een beetje vet en het breekt minder snel. Zoiets leuks heb ik in geen tijden meer gelezen.
Zou toch maar eens een boek openslaan over metalen en werking van krachten!
What makes the boat go faster?