Pagina 7 van 106
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 00:28
door rene1
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 10 September 2006
onder dat zwarte tijdrit ding zou ik een bora en ghibli zetten, de mooiste combinatie.
Die hoedjes ken ik niet.
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 01:31
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 10 September 2006
Zo'n hoedje werd/wordt gedragen door Mr Lightweight himself Heinz Obermayer!
Inderdaad, vandaar het "Obermayer-hoedje" dat CarbonSports gemaakt heeft. Heinz is overigens een heel innemende persoonlijkheid. Een goede week geleden had ik het genoegen het avondmaal te nuttigen met hem.
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 01:35
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 10 September 2006
onder dat zwarte tijdrit ding zou ik een bora en ghibli zetten, de mooiste combinatie.
ikzelf heb nog nooit ligthweight gehad, wel bora, maar begin er ook niet aan. wiel is veel te kostbaar in vergelijking met bora, 1 harde crash en 2000euro weg. let wel op dat ik koers, als je de wielen slechts zou gebruiken voor toeren met minder risico op crashes is het misschien goed te praten. of je moet genoeg $$ hebben natuurlijk. het prijs verschil is ook wel stevig, 1500 voor boras en 2000 voor ligthweights.
Puur esthetisch blijf ik de combinatie Bora/Ghibli raar vinden: alu vs. carbon remrand... is ook heel bizar om mee rijden, naar remwerking toe!
Voorts past je berekening als een tang op een varken. Je gebruikt zwarte markt prijzen, dus laten we even als grote mensen discussiëren ipv in jouw wereldje.Daarnaast is de vergelijking: crash je een Bora wiel dan heb je de keuze om een nieuwe te kopen (en 1 apart vind je niet in de circuits waarin jij ze koopt) of een velg afzonderlijk te gaan vinden (spare parts zijn quasi steeds aan adviesprijzen), en dat laatste is heel moeilijk en vergt nogal een wachttermijn. Crash je daarentegen een Lightweight, dan kan je een afzonderlijk wiel kopen aan 70 van de nieuwprijs, wat veelal op zo'n 1000 euro uitkomt. Dat laatste zal daarom ook meestal goedkoper zijn dan het probleem van een kapotte Bora op te lossen!!
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 19:25
door koers
bij campagnolo kan je alle onderdelen los kopen casran...
en nu beweer je dus dat ik op 70 van de minimale verkoopprijs zit... goeie reclame, bedankt!
ps. dat is geen zwart handeltje
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 19:29
door scepticus
Quote: Origineel geplaatst door koers op 11 September 2006
bij campagnolo kan je alle onderdelen los kopen casran...
Klopt, maar met reserveonderdelen wordt niet 'gestunt' dus betaal je hoogstwaarschijnlijk de volle MSRP voor een reservevelg.
Quote: Origineel geplaatst door koers op 11 September 2006
en nu beweer je dus dat ik op 70 van de minimale verkoopprijs zit... goeie reclame, bedankt!ps. dat is geen zwart handeltje
Hij bedoelt de crash-replacement regeling van CarbonSports.
Lightweights
Geplaatst: 11 sep 2006 20:05
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 11 September 2006
bij campagnolo kan je alle onderdelen los kopen casran...
Beste Michael, ik ben beroepshalve verdeler in België van Campagnolo, dus dat hoef je mij niet te leren. Je kan inderdaad alle onderdelen van Campa los bestellen, via de spare parts lijst; maar vergeet het eerlijk gezegd dat je heel snel een losse Bora velg zal kunnen krijgen. Enkel de courante spare parts (aparte kransjes, kettingbladboutjes, etc om er enkele te noemen) gaan vlug. Ik bestelde onlangs heel vlug het bovenste kapje van een Chorus zadelpen, maar een Campa "Bora Ultra" stickerset (ook theoretisch los verkrijgbaar) heb ik al màànden in bestelling... hetzelfde geldt voor losse velgen, alu of carbon.Daarbij komt dat de Spare Parts bij allemaal aan de officiële Campa prijs (Spare Parts prijslijst staat op site Campa) verkocht worden; meestal niet zo heel aantrekkelijk.
Als je dat legt tegen CarbonSports crash replacement (-30 op aankoop nieuw wiel, dus 70 nieuwprijs) kan je dus niet zomaar stellen dat met een Bora crashen zoveel goedkoper is!!
Lightweights
Geplaatst: 14 sep 2006 04:59
door timowr
Ik had gisteren een klapband achter met een Schwalbe Stelvio tube. Dat wat veel harder schrikken dan waneer je dat overkomt met om het even welke alu velg. Ik was werkelijk als de dood dat er schade was door de klap of door het op de velg tot stilstand komen...maar gelukkig, het wiel heeft niets
Blijft voor mij het raadsel hoe een mooie tube zomaar kan knallen op een perfect glad stuk asfalt.
Lightweights
Geplaatst: 25 okt 2006 23:41
door dannyb.
zag een foto van Marianne Vos in Kalmthout met LW wielen
Foto:
www.sampy.nl
Lightweights
Geplaatst: 26 okt 2006 00:28
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 14 September 2006
Ik had gisteren een klapband achter met een Schwalbe Stelvio tube. Dat wat veel harder schrikken dan waneer je dat overkomt met om het even welke alu velg. Ik was werkelijk als de dood dat er schade was door de klap of door het op de velg tot stilstand komen...maar gelukkig, het wiel heeft niets Blijft voor mij het raadsel hoe een mooie tube zomaar kan knallen op een perfect glad stuk asfalt.
Hoi,
Gebeurt wel vaker. Meestal is de beschadiging dan ettelijke kilometers voordien ontstaan. Zelfs terug te brengen tot de rit voordien.
Je kan dit uiteraard niet voor de 100 vermijden maar toch is het steeds best om de tubes voor het vertrekken goed na te gaan op sneetjes. Immers daar ontstaat het vaakst een brutale klapband.
Wat remmen met carbonvelgen in de gietende regen betreft, oogjes toe en ontwijk alles wat in de weg loopt.
Men heeft me al van alles aangeraden, ik heb ook al een en ander geprobeerd maar ik ben teruggevallen op de Corima blokjes. Dat Swisstop (waarom moet dat altijd dat stom geel zijn? Yikes...) aanvankelijk beter "bijt" kan best maar dat is ook het probleem niet. Ze moeten remmen in de regen en dat wil ik nog wel zien. Trouwens, hoe meer je de remrand op je carbonvelg wegpoetst, hoe minder ie remt.....Je blokjes daarentegen hou je best mooi zuiver.
Ciao,
Lightweights
Geplaatst: 26 okt 2006 10:17
door sharkman
Ween neit wat jij met je wielen doet maar de mijn remmen met zowel Swisstop als Campa blokken prima en ook in de regen. Wel moet je de blokken de kans geven om even het water van de velg te vegen dus iets rustiger rijden en verder dan normaal vooruit kijken. Voor de rest valt het allemaal wel mee. Overigens rem ikzelf sowieso weinig en helemaal in de regen (voorkomen van glijpartijen). Het verbeteren van je (stuur-) techniek helpt vaak meer dan betere remmen.
Lightweights
Geplaatst: 26 okt 2006 10:29
door sjezer
Marianne Vos op LW's? Dacht zeker dat van Tuyl met momentum wielen zou komen...
Lightweights
Geplaatst: 26 okt 2006 17:05
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 Oktober 2006
Ween neit wat jij met je wielen doet maar de mijn remmen met zowel Swisstop als Campa blokken prima en ook in de regen. Wel moet je de blokken de kans geven om even het water van de velg te vegen dus iets rustiger rijden en verder dan normaal vooruit kijken. Voor de rest valt het allemaal wel mee. Overigens rem ikzelf sowieso weinig en helemaal in de regen (voorkomen van glijpartijen). Het verbeteren van je (stuur-) techniek helpt vaak meer dan betere remmen.
zo langzaam rij je toch ook weer niet ?