Pagina 7 van 23

Geplaatst: 01 mei 2009 13:41
door amclassic-fan
pipootje schreef:Ik neem aan dat mensen, ieder naar zijn of haar vermogen, zo hard mogelijk proberen te fietsen. Mensen verschillen, dus ook de gemiddelde snelheden die gehaald worden. Wat ik echter ook wel interessant vind is of men weer snel op de been is met die houten poten c.q. houten achterwerken. Ik moet toegeven dat ik toch wel een dagje rust neem voordat ik weer opnieuw het titanium ros beklim.


Ik ga tijdens training toch echt niet proberen zo hard mogelijk te fietsen. Naast het feit dat het kwalitatief slechte trainingen zouden zijn, heb ik daar echt geen zin in. In de wedstrijden zere benen krijgen is al wel genoeg. Handjes boven op het stuur en lekker peddelen maar. ;)

Geplaatst: 01 mei 2009 13:54
door perik
Maar jij bent dan ook geen toerrijder ;)

Geplaatst: 01 mei 2009 13:57
door amclassic-fan
Nee, maar als ik zou stoppen met wedstrijden zou ik echt niet rondjes zo hard mogelijk gaan rijden. Gewoon lekker de handjes op 't stuur en lekker uurtjes vol peddelen.

Geplaatst: 01 mei 2009 14:01
door ferry1982
varierend van 15km/u tot 30km/u het boeit mij niet zo heerlijk fietsen is genoeg.
Afstand vind ik wel prettig om te weten :)

Geplaatst: 01 mei 2009 16:38
door danoontje
De enige reden voor een kilometerteller is dat er een klok opzit...heb een hekel aan een horloge, en constant de gsm uit de achterzak halen zie ik ook niet zitten.

Teller is ook makkelijk als je met vrienden fietst. Als het bij iemand ff niet gaat dan kun je een max.snelheid afspreken. Wij hebben de teller allemaal gelijk staan, het aantal meters bedoel ik dan.
Welke afstand je invoert is niet relevant, als je maar dezelfde invoert, dan praat je allemaal over hetzelfde.

Een teller voor snelheid is niet interessant, je weet namelijk dat naarmate je ouder wordt je zoiezo langzamer gaat fietsen! Geniet van de omgeving en het gevoel, als je cijfers wilt zien dan pak je een calculator...

Geplaatst: 01 mei 2009 17:02
door perik
Je maakt mij niet wijs dat je speciaal een fietscompu hebt gemonteerd om te kijken hoe laat het is ;)
Ach, snelheid is misschien niet belangrijk/maatgevend, maar ik vind het wel leuk om te weten hoe ver ik gereden heb, en hoever ik nog moet in een toertocht/cyclo. Een gemiddelde op een vast rondje/klim is ook een aardige maat om je vorm te vergelijken met een eerder moment. En natuurlijk om te proberen je snelheidsrecord te breken! Gaat die 80km/u in de afdaling van de Posbank er nog een keer aan? Ik heb wel schik met mijn tellertje! :)

Geplaatst: 01 mei 2009 17:03
door mister_arby
je weet namelijk dat naarmate je ouder wordt je zoiezo langzamer gaat fietsen



vanaf een bepaalde leeftijd he!

Geplaatst: 01 mei 2009 18:00
door embee64
85+?

Geplaatst: 01 mei 2009 21:16
door maus_1990
Amclassic-fan schreef:Nee, maar als ik zou stoppen met wedstrijden zou ik echt niet rondjes zo hard mogelijk gaan rijden. Gewoon lekker de handjes op 't stuur en lekker uurtjes vol peddelen.


idd lekker kilometers malen, en dus ook uren. Maar bij ons gaat het meer om de uren die je maakt dan je gemiddelde snelheid... Op snelheid rijden we al genoeg in het peloton ;)

Geplaatst: 04 mei 2009 22:06
door r.oord4
geen makelijk antword mogelijk . hoe lang fiets je . hoe oud ben je .
wat voor een toerfietser ben je . er zijn toerders die rijden 50 km per maal
en er zijn toerders die rijden 200 km en alles er tussen in . iemand die b.v een
rit maakt van 150 km en een gemidelde haalt van 30 km per uur is al behoorlijk
bezig hoor . als de afstand toe neemt is het niet zo makelijk om het gemidelde
ook hoog te houden . de meesten zakken zo rond de 80 km door het ijs . dus ga
je echte afstanden rijden niet alleen op snelheid trainen maar zeker op inhoud
trainen .

Geplaatst: 05 mei 2009 13:44
door hansdarmstrong
Als ik de zaken zo lees ben ik heel gemiddeld en dat stemt me wel tevreden.

In D1 op 100 km zo rond de 26-27
Op een tijdritje van 20 km zo rond de 35
Een vlaamse ardennen toertocht van 120-140 km zo rond de 27 (want stukken in peloton)
In de ardennen zo rond de 23-24
en een lange col onder omslagpunt zo tussen 11-12 gem. Alpentochten (met dalen erbij) haal ik zo'n 18-20.

Ik bekeek zo eens de laatste drie jaren (zijn de jaren dat ik echt met beleid fiets), en dat blijken de cijfers zowat te zijn. Ik ga nu wel iets sneller, zit eerder tegen de bovengrenzen aan nu, maar zoveel verschil maakt dat niet.

Wat wel verandert is het gevoelsmatige. lange tochten gaan me veel beter af, veel meer genieten en sneller gerecupereerd. Fond krijgen zeker? Ook in de bergen gaat het beter en niet zozeer sneller. Zo ging ik in 2008 op slechts een col boven omslagpunt (alpe d'huez, eerste twee km). Ik pits ondertussen wel iets af van de klimtijden, maar dat gaat om een paar minuten. En dat noteer ik puur voor de lol, het maakt mijn fietsvakantie niet beter of slechter.

Ik heb, en zo zijn er wellicht heel veel, afgeleerd om snelheid centraal te stellen. Mijn polar staat nooit op snelheidsmeter, altijd op tijd.

Geplaatst: 05 mei 2009 13:55
door janom
ik ben 39 en reed mijn laatste wedstrijd 14 jaar geleden, daar tussen wel sporten, oa fitness en de laatste jaren vanaf 2003 mondjesmaat weer op de fiets.

vanaf deze winter weer eens twee keer per week op rollen getraind, en vanaf januari tot nu toe 1000 km op de weg gedaan, hetgeen helemaal niet veel is.
Dan rijd ik een rondje van 115 km met een gemiddelde snelheid van 31 p/u (windkracht vier plus posbank).

Laat staan als ik nog eens echt ging trainen, en nog wat kilo's spiermassa op het bovenlichaam zou kwijtspelen...

Ik kon vroeger dan ook mee met profs op training.

Eea heeft m.i. ook veel met aanleg te maken. Een prof heeft me ooit verteld dat ik puur fysiek mee had moeten kunnen komen bij hen...