Mijn fiets en resultaten
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 Juli 2006
Nja, weet je wat het is, ik weet niet hoe het komt hoor maar ik heb het er al eens over gehad met mijn ouders en vooral mijn moeder vindt €1500 nogal veel geld om in één keer uit te geven aan een occasie wielset begrijp je, de Zipps, die ik occasie heb kunnen kopen, zijn dan veel goedkoper en die upgrade ik naarmate ik geld heb en deze zijn waarschijnlijk bijna zo goed als een set LW's plus je hebt minder kosten als je ze kapot rijd, een nieuwelingenpeleton is iets raars hoor
Ik vind dit een erg verstandige en pragmatische opmerking. En wat jouw fiets betreft : die is echt wel héél uniek, zal jou zeker herkennen als ik je eens tegenkom . M'n roots liggen niet ver van jouw woonplaats ! Ken hier in de buurt (Hasselt) ook nogal wat mensen met dezelfde naam, misschien familie.
Nja, weet je wat het is, ik weet niet hoe het komt hoor maar ik heb het er al eens over gehad met mijn ouders en vooral mijn moeder vindt €1500 nogal veel geld om in één keer uit te geven aan een occasie wielset begrijp je, de Zipps, die ik occasie heb kunnen kopen, zijn dan veel goedkoper en die upgrade ik naarmate ik geld heb en deze zijn waarschijnlijk bijna zo goed als een set LW's plus je hebt minder kosten als je ze kapot rijd, een nieuwelingenpeleton is iets raars hoor
Ik vind dit een erg verstandige en pragmatische opmerking. En wat jouw fiets betreft : die is echt wel héél uniek, zal jou zeker herkennen als ik je eens tegenkom . M'n roots liggen niet ver van jouw woonplaats ! Ken hier in de buurt (Hasselt) ook nogal wat mensen met dezelfde naam, misschien familie.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
1,5 uur rijden op 1 bidonnetje? je hebt zeker nog nooit een meerdaagse gereden? Je kan maar beter zo snel mogelijk leren om veel meer te drinken (en waarschijnlijk ook te eten) tijdens het koersen, anders kan het je gebeuren dat je er volgend jaar bij de junioren op een harde manier achter komt.
Tja 2 jaar gereden reed ik zelf ook nog bij de Nieuwelingen rond. Tja als je die Zipps kapot valt kost het je ook nog snel 500 euro per wiel, LW kost je dan als je pech heb idd nog bijna 2x zoveel.
Tja 2 jaar gereden reed ik zelf ook nog bij de Nieuwelingen rond. Tja als je die Zipps kapot valt kost het je ook nog snel 500 euro per wiel, LW kost je dan als je pech heb idd nog bijna 2x zoveel.
Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 10 Juli 2006Ik vind het een beetje "té" worden.
Heb je een boterhamtrommel op je stuur gedaan voor je Polar of is dat een stuk hockeystick?
Hoe bedoel je "te"??
dat kwa. de eerdere looks door het overdreven spul wat errop gegooit (de mix van onderdelen) wordt de fiets minder wat voor nut brengt het aanschaf van die tandbladen met zich mee en de kabels in rood, vervanging schroefjes derailleur voor rode etc etc, lijkt wel een kermisatractie vol met versieringen
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 10 Juli 2006Ik vind het een beetje "té" worden.
Heb je een boterhamtrommel op je stuur gedaan voor je Polar of is dat een stuk hockeystick?
Hoe bedoel je "te"??
dat kwa. de eerdere looks door het overdreven spul wat errop gegooit (de mix van onderdelen) wordt de fiets minder wat voor nut brengt het aanschaf van die tandbladen met zich mee en de kabels in rood, vervanging schroefjes derailleur voor rode etc etc, lijkt wel een kermisatractie vol met versieringen
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 10 Juli 2006
haha!
Je kan wel hoogwaardig materiaal blijven kopen, maar misschien met een wat neutralere kleur. Het gaat uiteindelijk altijd nog om het fietsen, daarnaast is het natuurlijk altijd wel mooi om je fiets iets te pimpen. Misschien is een videoschermpje op je stuur nog wel iets Voor als de koers even stil ligt. hehe
Inderdaad iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij allemaal met zijn fiets doet, dat op de eerste plaats!!
Maar dit wordt meer een "Pimp My Bike" verhaal, kan allemaal heel erg mooi zijn, maar het gaat meestal toch over de goede benen en het fietsen !De functionaliteit ontgaat mij hier, het gaat hier meer om van hoe kom ik voor de dag!
haha!
Je kan wel hoogwaardig materiaal blijven kopen, maar misschien met een wat neutralere kleur. Het gaat uiteindelijk altijd nog om het fietsen, daarnaast is het natuurlijk altijd wel mooi om je fiets iets te pimpen. Misschien is een videoschermpje op je stuur nog wel iets Voor als de koers even stil ligt. hehe
Inderdaad iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij allemaal met zijn fiets doet, dat op de eerste plaats!!
Maar dit wordt meer een "Pimp My Bike" verhaal, kan allemaal heel erg mooi zijn, maar het gaat meestal toch over de goede benen en het fietsen !De functionaliteit ontgaat mij hier, het gaat hier meer om van hoe kom ik voor de dag!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Juli 2006
1,5 uur rijden op 1 bidonnetje? je hebt zeker nog nooit een meerdaagse gereden? Je kan maar beter zo snel mogelijk leren om veel meer te drinken (en waarschijnlijk ook te eten) tijdens het koersen, anders kan het je gebeuren dat je er volgend jaar bij de junioren op een harde manier achter komt.
Hallo,
Nee inderdaad ik heb nog nooit een meerdaagse gereden, misschien op het einde van het seizoen als ik goed in vorm ben... Ik moet van mijn trainer ook altijd proberen binnen het uur voor de koers een bidon dorstlesser naar binnen werken en zo heb ik nog nooit geen last gehad van vloeistoftekort maar tegen volgend jaar zal ik natuurlijk wel twee bidonnen moeten meenemen.
1,5 uur rijden op 1 bidonnetje? je hebt zeker nog nooit een meerdaagse gereden? Je kan maar beter zo snel mogelijk leren om veel meer te drinken (en waarschijnlijk ook te eten) tijdens het koersen, anders kan het je gebeuren dat je er volgend jaar bij de junioren op een harde manier achter komt.
Hallo,
Nee inderdaad ik heb nog nooit een meerdaagse gereden, misschien op het einde van het seizoen als ik goed in vorm ben... Ik moet van mijn trainer ook altijd proberen binnen het uur voor de koers een bidon dorstlesser naar binnen werken en zo heb ik nog nooit geen last gehad van vloeistoftekort maar tegen volgend jaar zal ik natuurlijk wel twee bidonnen moeten meenemen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 11 Juli 2006
Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 10 Juli 2006
Ik vind het een beetje "té" worden.Heb je een boterhamtrommel op je stuur gedaan voor je Polar of is dat een stuk hockeystick?
Hoe bedoel je "te"??
dat kwa. de eerdere looks door het overdreven spul wat errop gegooit (de mix van onderdelen) wordt de fiets minder wat voor nut brengt het aanschaf van die tandbladen met zich mee en de kabels in rood, vervanging schroefjes derailleur voor rode etc etc, lijkt wel een kermisatractie vol met versieringen
Als je nu niet echt houd van gewoon 'standaard' materiaal, en je deze kan vervangen door soms hoogwaardigere en voor mij mooiere onderdelen vind ik dat je die kans moet nemen. Sommige fietsen lijken hetzelfde tot je ze in detail gaat vergelijken: je ziet dan de ene fiets met een Campa Record carbon crank en de andere fiets met een Campa Record carbon crank met bv. Extralite bladboutjes. It's all in the details!! Net zoals ceramische lagers, je ziet ze niet maar ze zijn er wel en dan kan iemand zeggen: 'héé dat zijn twee dezelfde fietsen!!' Maar de ene met oog voor detail en de andere 'standaard'.
Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 10 Juli 2006
Ik vind het een beetje "té" worden.Heb je een boterhamtrommel op je stuur gedaan voor je Polar of is dat een stuk hockeystick?
Hoe bedoel je "te"??
dat kwa. de eerdere looks door het overdreven spul wat errop gegooit (de mix van onderdelen) wordt de fiets minder wat voor nut brengt het aanschaf van die tandbladen met zich mee en de kabels in rood, vervanging schroefjes derailleur voor rode etc etc, lijkt wel een kermisatractie vol met versieringen
Als je nu niet echt houd van gewoon 'standaard' materiaal, en je deze kan vervangen door soms hoogwaardigere en voor mij mooiere onderdelen vind ik dat je die kans moet nemen. Sommige fietsen lijken hetzelfde tot je ze in detail gaat vergelijken: je ziet dan de ene fiets met een Campa Record carbon crank en de andere fiets met een Campa Record carbon crank met bv. Extralite bladboutjes. It's all in the details!! Net zoals ceramische lagers, je ziet ze niet maar ze zijn er wel en dan kan iemand zeggen: 'héé dat zijn twee dezelfde fietsen!!' Maar de ene met oog voor detail en de andere 'standaard'.
Het is daarna alleen maar de vraag hoeveel waarde je hecht aan bijvoorbeeld die Extralite boutjes in je crankstel. Persoonlijk denk ik dan, die trapt er geen watt meer door en of het er nu écht beter uit ziet hangt af van het totaalplaatje van de fiets. Mijn mening in het verhaal is dat kleurverschil in een fiets mooi kan zijn, maar als het te ver doorgedreven wordt (a la boutjes, derailleurwieltjes en kabels) neigt het bij mij naar een "overkill". Overigens, na een aantal reacties van forumleden heb ik afgezien van het steken van ceramische lagers omdat ik naar de hand van hun argumenten de conclusie heb getrokken dat het het geld niet waard is vanwege het minimale verschil. Dat verschil denk ik echter wel uit training en andere factoren te (kunnen) halen.
Is het dan ook zo dat je je fiets hebt aangepast op clubkleding? En bijpassende schoenen en helm..? Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, want ik vind persoonlijk de kleding, helm en schoenen ook wel een detail wat op elkaar afgestemd hoort te zijn!
Maar, uiteindelijk blijft het zo.. het is jouw fiets, jij moet er gelukkig mee zijn, en als dat zo is, is dat natuurlijk geweldig! Ik denk dat iedereen zijn fiets toch wel als oogappel beschouwt..
Is het dan ook zo dat je je fiets hebt aangepast op clubkleding? En bijpassende schoenen en helm..? Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, want ik vind persoonlijk de kleding, helm en schoenen ook wel een detail wat op elkaar afgestemd hoort te zijn!
Maar, uiteindelijk blijft het zo.. het is jouw fiets, jij moet er gelukkig mee zijn, en als dat zo is, is dat natuurlijk geweldig! Ik denk dat iedereen zijn fiets toch wel als oogappel beschouwt..
Science of Performance!
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 11 Juli 2006
Het is daarna alleen maar de vraag hoeveel waarde je hecht aan bijvoorbeeld die Extralite boutjes in je crankstel. Persoonlijk denk ik dan, die trapt er geen watt meer door en of het er nu écht beter uit ziet hangt af van het totaalplaatje van de fiets. Mijn mening in het verhaal is dat kleurverschil in een fiets mooi kan zijn, maar als het te ver doorgedreven wordt (a la boutjes, derailleurwieltjes en kabels) neigt het bij mij naar een "overkill". Overigens, na een aantal reacties van forumleden heb ik afgezien van het steken van ceramische lagers omdat ik naar de hand van hun argumenten de conclusie heb getrokken dat het het geld niet waard is vanwege het minimale verschil. Dat verschil denk ik echter wel uit training en andere factoren te (kunnen) halen.Is het dan ook zo dat je je fiets hebt aangepast op clubkleding? En bijpassende schoenen en helm..? Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, want ik vind persoonlijk de kleding, helm en schoenen ook wel een detail wat op elkaar afgestemd hoort te zijn!Maar, uiteindelijk blijft het zo.. het is jouw fiets, jij moet er gelukkig mee zijn, en als dat zo is, is dat natuurlijk geweldig! Ik denk dat iedereen zijn fiets toch wel als oogappel beschouwt..
Hallo,
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Ik ben de eerste in beeld in een koers in Rauw.
Het is daarna alleen maar de vraag hoeveel waarde je hecht aan bijvoorbeeld die Extralite boutjes in je crankstel. Persoonlijk denk ik dan, die trapt er geen watt meer door en of het er nu écht beter uit ziet hangt af van het totaalplaatje van de fiets. Mijn mening in het verhaal is dat kleurverschil in een fiets mooi kan zijn, maar als het te ver doorgedreven wordt (a la boutjes, derailleurwieltjes en kabels) neigt het bij mij naar een "overkill". Overigens, na een aantal reacties van forumleden heb ik afgezien van het steken van ceramische lagers omdat ik naar de hand van hun argumenten de conclusie heb getrokken dat het het geld niet waard is vanwege het minimale verschil. Dat verschil denk ik echter wel uit training en andere factoren te (kunnen) halen.Is het dan ook zo dat je je fiets hebt aangepast op clubkleding? En bijpassende schoenen en helm..? Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, want ik vind persoonlijk de kleding, helm en schoenen ook wel een detail wat op elkaar afgestemd hoort te zijn!Maar, uiteindelijk blijft het zo.. het is jouw fiets, jij moet er gelukkig mee zijn, en als dat zo is, is dat natuurlijk geweldig! Ik denk dat iedereen zijn fiets toch wel als oogappel beschouwt..
Hallo,
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Ik ben de eerste in beeld in een koers in Rauw.
Omdat M2Racer hier al eens aan bod gekomen is... Ik heb vandaag (uitzonderlijk! want M2Racer is gestopt met z'n bedrijfsactiviteit) nog wat stuff binnen gekregen.
Ik heb 4 paar M2Racer snelspanners toegestuurd gekregen. Met hun 38gr/set de allerlichtste ter wereld.
En de unieke titanium M2Racer ORB II pedaaltjes. 99gr/paar.
Ik heb 4 paar M2Racer snelspanners toegestuurd gekregen. Met hun 38gr/set de allerlichtste ter wereld.
En de unieke titanium M2Racer ORB II pedaaltjes. 99gr/paar.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 Juli 2006
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Het probleem met die shirts is dat je vaak niet veel kan doen... Als renner heb je geen keuze met je shirtkleur, en bepaalde ploegen (inclusief de mijne) hebben een echte kakafonie aan kleuren op de truitjes, schilderspaletjes.
Balen BC lijkt precies wel het clubje van de materiaalmannen, niet? Ik stak twee van die rennertjes op training voorbij op de Redoute en beiden reden met een Specialized S-Works...
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Het probleem met die shirts is dat je vaak niet veel kan doen... Als renner heb je geen keuze met je shirtkleur, en bepaalde ploegen (inclusief de mijne) hebben een echte kakafonie aan kleuren op de truitjes, schilderspaletjes.
Balen BC lijkt precies wel het clubje van de materiaalmannen, niet? Ik stak twee van die rennertjes op training voorbij op de Redoute en beiden reden met een Specialized S-Works...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 Juli 2006
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Het probleem met die shirts is dat je vaak niet veel kan doen... Als renner heb je geen keuze met je shirtkleur, en bepaalde ploegen (inclusief de mijne) hebben een echte kakafonie aan kleuren op de truitjes, schilderspaletjes.
Balen BC lijkt precies wel het clubje van de materiaalmannen, niet? Ik stak twee van die rennertjes op training voorbij op de Redoute en beiden reden met een Specialized S-Works...
Ha ja als ik mijn kleuren van mijn shirt mocht kiezen dan zou het zeker geen blauw en geel zijn maarja das nu niet zo erg hé. Jaaaa in onze club weten ze van wanten.
En oh ja, heel mooie klemmetjes en pedalen. Verkoop je geen set van die klemmetjes? Die pedalen, kan je ons ook wat van je testresultaten laten weten want ik zou graag weten hoe het zit met het in-en uitstappen en het contactoppervlak, etc...
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 Juli 2006
Ja harder ga ik er zker niet door rijden door die gadgets aan mijn fiets maar dat was niet echt de bedoeling, over mijn fiets afgestemd op mijn kleding: ik rijd bij BalenBc oh en ik denk dat ik wel ergens een foto'tje heb dan kan je zelf oordelen, ik heb er persoonlijk niet zo naar gekeken enkel bij mijn schoenen en helm heb ik gezorgd dat deze bij mijn shirt past.
Het probleem met die shirts is dat je vaak niet veel kan doen... Als renner heb je geen keuze met je shirtkleur, en bepaalde ploegen (inclusief de mijne) hebben een echte kakafonie aan kleuren op de truitjes, schilderspaletjes.
Balen BC lijkt precies wel het clubje van de materiaalmannen, niet? Ik stak twee van die rennertjes op training voorbij op de Redoute en beiden reden met een Specialized S-Works...
Ha ja als ik mijn kleuren van mijn shirt mocht kiezen dan zou het zeker geen blauw en geel zijn maarja das nu niet zo erg hé. Jaaaa in onze club weten ze van wanten.
En oh ja, heel mooie klemmetjes en pedalen. Verkoop je geen set van die klemmetjes? Die pedalen, kan je ons ook wat van je testresultaten laten weten want ik zou graag weten hoe het zit met het in-en uitstappen en het contactoppervlak, etc...