Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 sep 2006 04:58

Quote: Origineel geplaatst door Cart op 18 September 2006

Ik heb overigens vorig jaar op Bike motion een aantal fietsen vergeleken, waaronder Koga, Trek, Ridley, Merida en Redbull.
Voor mij werd zondermeer duidelijk dat de Koga kwa afwerkingsniveau een tandje hoger staat dan de andere merken, maar goed dat is mijn persoonlijke kijk op die fietsen.




Tja dan noem je ook een rijtje...

Koga's zijn geen slechte fietsen maar ze hebben gewoon een wat stoffig imago en mij persoonlijk doen ze niks. Technisch ook niets bijzonders.

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 19 sep 2006 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 19 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door Cart op 18 September 2006

Ik heb overigens vorig jaar op Bike motion een aantal fietsen vergeleken, waaronder Koga, Trek, Ridley, Merida en Redbull.Voor mij werd zondermeer duidelijk dat de Koga kwa afwerkingsniveau een tandje hoger staat dan de andere merken, maar goed dat is mijn persoonlijke kijk op die fietsen.

Tja dan noem je ook een rijtje... Koga's zijn geen slechte fietsen maar ze hebben gewoon een wat stoffig imago en mij persoonlijk doen ze niks. Technisch ook niets bijzonders.


Dan heb je liever een Italiaanse Carbon fiets met slecht lak, carbon dat scheurtjes gaat vertonen, slechte afhandeling van de garantie. Daarbij ook nog een mindere verkrijgbaarheid van Campa onderdelen in Europa als je onderweg bent.
Nee dan maar het oude vertrouwde Koga, topkwaliteit voor je geld, goede garantie afwikkeling, je moet ze ook af en toe vertroetelen met een stofdoek dat is alles en ze blijven rijden. Jij kent het gevoel niet met een Koga, dat je voor een stoplicht staat en ze schichtig naar je fiets loeren. Zo van, ooit kan ik me ook een goede fiets veroorloven, een Koga dus, dat imago hebben ze.
Waarom vreemde framekrommingen (Pina) als het geen functie heeft, de Italianen zijn daar goed in.   
  

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 sep 2006 19:09

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 19 September 2006
Jij kent het gevoel niet met een Koga, dat je voor een stoplicht staat en ze schichtig naar je fiets loeren. Zo van, ooit kan ik me ook een goede fiets veroorloven, een Koga dus, dat imago hebben ze.


*grinnik* Nee, dat gevoel ken ik inderdaad niet met een Koga...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 sep 2006 19:27

Leg eens uit Cart. Ik snap niet wat er beter is aan een Koga dan aan een Red bull.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 19 sep 2006 21:09

LOL@Schaffeltje

Ik vind het wel mooi dat je Koga op zo'n mooie manier verkoopt, maar je argumenten zijn niet zo bijster goed ben ik bang. Ik zie wel wat Koga's hier in de buurt rijden, maar zonder uitzondering zijn dit vooral oude mannen. En daar is natuurlijk niets mis mee, maar het geeft denk ik wel aan welke groep Koga als merkt aanspreekt... En als ik naar de fietsen van Koga kijk heb ik ook niet het idee dat ze actief op zoek zijn naar een jongere doelgroep.

Je zal me trouwens niet snel jaloers en schichtig zien kijken naar jouw fiets hoor. Als ik iemand op een mooie fiets zie en de gelegenheid is er dan zal ik die persoon altijd een compliment maken.

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 19 sep 2006 21:27

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 September 2006
Leg eens uit Cart. Ik snap niet wat er beter is aan een Koga dan aan een Red bull.




Tja, zoals ik al zei, het is erg persoonlijk. Ik bedoel hiermee dat de Koga's tot in de kleinste details perfect zijn afgewerkt. De Koga's op Bike motion kon je absoluut niets op aanmerken, alles perfect in orde en goede materialen / onderdelen .
Bij andere merken zie je nogal eens een slecht afgewerkt lasje (Trek in dit geval). En bij sommige merken zijn het de overige onderdelen die iets minder van kwaliteit zijn zoals zadel, stuur etc.
De Red Bull werkt bijvoorbeeld met "light wielen" waarmee ik geen bekendheid heb. Verder had ik het bij Red Bull niet zo op de afstand van de zaak en de onbekendheid met de kwaliteit van de aftersales. De Fietsen zelf zagen er overigens strak uit !
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

pedro68
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 13:40

pedro68 19 sep 2006 22:24

Aha, toch al een paar reacties  Het is natuurlijk niet de bedoeling om de merken van mekaar nu te gaan afbreken. Ieder zijn persoonlijke voorkeur en keuze is koop. Ieder heeft zijn merk: merkminded, imago, hartje doet sneller slaan, its all in the name of gewoon persoonlijke smaak.
Misschien heeft Koga wel een imago probleem en klinkt het niet zoals Trek, Colnago, Giant, Cannondale, Ridley, Bianchi, Pinarello etc. Ik heb het ook zeer moeilijk gehad om een keuze te maken. Het heeft me weken gekost om tot een beslissing te komen.
Ik had interesse in de Trek Madone, Cannondale six13, Ridley met zijn sharp edge design en de Koga FullPro en Roadracer. En toen had ik de knoop doorgehakt, het ging een Trek Madone 5.2 worden.
Ik met mijn vriend(een Cannondale freak) naar de dealer. Toen we daar stonden te kijken naar de Trek Madone(toch een referentie) dacht ik, laten we de Koga FullPro er effe bijzetten. Kwestie van ze eens goed te kunnen vergelijken. En onze eerste reactie was waaw, de Koga stak er schouders boven uit wat betreft design van kader en kleuren. Bij een closer look viel vooral de kwaliteit en de afwerking op. Ook mijn vriend zei, als ik moest kiezen dan zou ook ik voor de Koga gaan. Niet dat hij mijn beslissing heeft beinvloed, maar de Koga deed gewoon mijn hartje sneller slaan.
En omdat ze zeggen"je moet je hart laten spreken" was mijn keuze dus gemaakt. En ik heb er nog geen minuut spijt van, zo lekker rijd die Koga. Very fast and smooth en een very stiff kader. Ik vind persoonlijk de Koga FullPro toch een beetje exclusief , vooral wat betreft de monocoque carbon kader en zadelpen vind ik wel speciaal. Ook het pakket prijs-kwaliteit en afmontage vind ik super.
Allez, genoeg gestoeft. Maar ja, iedereen is best wel fier op zijn bike toch
In ieder geval, het belangrijkste is dat je plezier en voldoening hebt met het biken, wat merk het ook is...
KUOTA
Bicycle Composite Technology

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 21 sep 2006 04:25

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 September 2006

Leg eens uit Cart. Ik snap niet wat er beter is aan een Koga dan aan een Red bull.


Red bull heeft niet het exclusieve imago wat Koga wel heeft. Dat Koga (race segment) voor ouwe lullen is vind ik niet kloppen.  
Mijn ervaringen met Koga zijn zeer goed te noemen. Dan heb ik het over de rijeigenschappen etc, heb het gevoel dat de frames stijf zijn, afwerking is netjes, afmontage met kwaliteitsonderdelen en alles tot in de puntjes verzorgd. Garantie en service afwikkeling is top.
Soms is het jammer dat ze niet de juiste kleuren gebruiken, die bv Pinarello wel heeft, die flitsende kleuren. Ik heb stalen racers gehad van Koga, erg comfortabel en sterk maar zwaar. Nu ik een alu Koga heb (die veel lichter is)rijd deze veel strakker en is ook comfortabel. Ik heb een instapmodel, standaard met Rigida velgen maar heb die vervangen door Mavic's. Vele zeggen dat alu frames veel trillingen doorgeven. Dit ervaar ik helemaal niet, voel geen trillingen. Komt misschien ook door de wielen en de goede banden? 
Ik heb voor Koga gekozen om de bovenstaande redenen maar ook omdat ze redelijk betaalbaar zijn. Het lieftst zou ik een Pina kopen maar mij ontbreekt de centen. Daarbij ben ik 193m en weeg 106kg (moet afvallen), keuze voor een fiets is dan beperkt, moet een 63cm frame hebben. Pina of andere italiaanse merken gaan vaak maar tot 60cm en zijn prijzig.      

joopz
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 18:38

joopz 25 sep 2006 23:41

Hulde aan Koga!
Op grond van een mondelinge verklaring van mijn FM heeft Koga reeds een nieuw frame toegezegd.
Ik kan na het seizoen mijn fiets, op een mij passend tijdstip, inleveren bij mijn FM en binnen een week wordt een nieuw frame voor mij opgebouwd.
Ik ben, ondanks de goede Koga-reputatie, aangenaam verrast.
Zegt het voort....
 

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 26 sep 2006 00:02

Quoten: Origineel geplaatst door JoopZ op 25 September 2006


Hulde aan Koga!
Op grond van een mondelinge verklaring van mijn FM heeft Koga reeds een nieuw frame toegezegd.
Ik kan na het seizoen mijn fiets, op een mij passend tijdstip, inleveren bij mijn FM en binnen een week wordt een nieuw frame voor mij opgebouwd.
Ik ben, ondanks de goede Koga-reputatie, aangenaam verrast.
Zegt het voort....
 

Ik had niets anders verwacht van Koga.

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 06 okt 2006 22:12

Zo, mijn Koga is bij de dokter geweest. Na grondig onderzoek bij Koga vast gesteld dat het kleine krasjes in de lak waren. Mij een raadsel hoe die erin gekomen zijn overigens want ik ben erg precies op m'n fiets, maar goed. Koga heeft de betreffende plekken behandeld (gepolijst etc.) en zien er goed uit. Niets meer van krasje te bekennen en ook geen overgangen van de behandelde plekken. Netjes geregeld van Koga ! En keurig binnen de 14 dagen terug zoals beloofd.

Het antwoord op de spacer en m'n voorvork komt nog, hebben het momenteel erg druk en last van zieken.

a.s. zondag mooi weer, kan ik er nog eens trekken!!
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 17 okt 2006 04:28

Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 06 Oktober 2006

Zo, mijn Koga is bij de dokter geweest. Na grondig onderzoek bij Koga vast gesteld dat het kleine krasjes in de lak waren. Mij een raadsel hoe die erin gekomen zijn overigens want ik ben erg precies op m'n fiets, maar goed. Koga heeft de betreffende plekken behandeld (gepolijst etc.) en zien er goed uit. Niets meer van krasje te bekennen en ook geen overgangen van de behandelde plekken. Netjes geregeld van Koga ! En keurig binnen de 14 dagen terug zoals beloofd.Het antwoord op de spacer en m'n voorvork komt nog, hebben het momenteel erg druk en last van zieken.a.s. zondag mooi weer, kan ik er nog eens trekken!!


De kwaliteitscontrole is bij jou fiets wel erg matig afgehandeld. Dat ben ik niet van Koga gewend. Dan mogen ze niet eens een bikepass afgeven, vind ik persoonlijk. Want die heeft dan geen enkele betekenis meer als er toch fouten gevonden worden achteraf. Maar goed een foutje is menselijk (maar meerdere fouten zijn niet toelaatbaar), weet zeker dat het bij Koga maar zeer zelden voor komt dat er iets negatiefs wordt gezien of gevonden door de klant.
Jammer dat de garantie op raceframes maar 3 jaar is. Mijn ervaring is dat garantie afhandeling bij Koga echter zeer correct wordt afgehandeld.
Weet zeker dat je straks tevreden rond rijdt op je Koga.
 

Plaats reactie