Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

euros

cogiro
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 okt 2006 00:05

cogiro 22 nov 2009 20:12

De beste stuurlui.....De frames worden overigens wel in Nederland ontwikkeld.
Wer bremst verliert.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 23 nov 2009 01:30

Hoi,

Juist jullie hebben het goed verstaan , dus de goede man heeft letterlijk vertaald gezegd dat elke "fiets" of te wel "bike" in de fabriek in Holland met de hand word opgebouwd of te wel "handbuilt".
Hij heeft het dus niet over een "frame" gehad die in Holland met de hand gemaakt word, of wel soms.
Tevens zie ik het filmpje helemaal geen balhoofdfrees of ben ik een beetje kippig misschien ?
Een TI frame hoeft trouwens niet gefreesd te worden.
Ik heb wel een balhoofdpers van Park zien gebruiken om de balhoofdcups van CK er in te persen dus de "fiets met de hand in Holland op te bouwen" !

Ik snap sommige mensen niet dat die overal iets op aan te merken hebben.
Zeker als forum moderator kan het toch wel wat minder vind ik.
Dit merk is een Hollands product waar Hollandse mensen al jaren proberen iets van te maken en omdat jullie het filmpje niet leuk vinden moet je niet liggen zeuren over van alles en nog wat.
Het is toch mooi dat een Nederlands bedrijf zo een top product aanbied voor een betaalbare prijs.
Laat dat filmpje toch, ik vond het best wel wat hebben, en over die opa ...........
ik heb ook een paar opa's als klant en die rijden heel wat jonge "opgefokte veulentjes" het snot voor de ogen.
En winnen ruim 20 koersen per jaar met gem. snelheden van om en nabij de 40 km pu gemiddeld.
Ga toch fietsen a.u.b. de meeste Hollanse producten zijn best goed en zulke filmpjes hoeven echt niet door hun eigen volk afgezeikt te worden, of wel soms !?

Grtz,
Morel .

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 23 nov 2009 05:16

Morel schreef:Hoi,

Juist jullie hebben het goed verstaan , dus de goede man heeft letterlijk vertaald gezegd dat elke "fiets" of te wel "bike" in de fabriek in Holland met de hand word opgebouwd of te wel "handbuilt".
Hij heeft het dus niet over een "frame" gehad die in Holland met de hand gemaakt word, of wel soms.
Tevens zie ik het filmpje helemaal geen balhoofdfrees of ben ik een beetje kippig misschien ?
Een TI frame hoeft trouwens niet gefreesd te worden.
Ik heb wel een balhoofdpers van Park zien gebruiken om de balhoofdcups van CK er in te persen dus de "fiets met de hand in Holland op te bouwen" !

Ik snap sommige mensen niet dat die overal iets op aan te merken hebben.
Zeker als forum moderator kan het toch wel wat minder vind ik.
Dit merk is een Hollands product waar Hollandse mensen al jaren proberen iets van te maken en omdat jullie het filmpje niet leuk vinden moet je niet liggen zeuren over van alles en nog wat.
Het is toch mooi dat een Nederlands bedrijf zo een top product aanbied voor een betaalbare prijs.
Laat dat filmpje toch, ik vond het best wel wat hebben, en over die opa ...........
ik heb ook een paar opa's als klant en die rijden heel wat jonge "opgefokte veulentjes" het snot voor de ogen.
En winnen ruim 20 koersen per jaar met gem. snelheden van om en nabij de 40 km pu gemiddeld.
Ga toch fietsen a.u.b. de meeste Hollanse producten zijn best goed en zulke filmpjes hoeven echt niet door hun eigen volk afgezeikt te worden, of wel soms !?

Grtz,
Morel .









Hier sluit ik me bij aan. Maar goed, zeuren schijnt ook iets typisch Nederlandsch te zijn, zeker wanneer het om Nederlandse dingen gaat.
*bereidt zich voor op flames*
Nicht loelen, radfahren!

ascese
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:35

ascese 23 nov 2009 07:43

Amclassic-fan schreef:
Tinn schreef:Van Nicholas video Recent op youtube geplaatst.


Wat een kots filmpje. Beetje claimen dat de fietsen in Nederland met de hand worden gebouwd terwijl de frames gewoon uit China komen en dan ook nog in beeld de indruk wekken met die balhoofdfrees. Die lui op de fiets allemaal zonder helm... Ze maken mooie frames, maar dit filmpje is wat mij betreft een afknapper.


Er zou een gedragscode voor moderaters moeten komen! He? Die is er!

Moderator
De moderator assisteert de beheerder bij ordehandhaving op het forum. De moderator kan veelal zelfstandig ingrijpen wanneer bezoekers het forumreglement niet naleven. Hij opereert op het Fiets forum wel zo veel mogelijk op de achtergrond. Het is namelijk de bedoeling dat leden zelf het forum maken, discussies bedenken.

Mijnheer/mevrouw AMclassic Moderator, ga nog eens na wat dit betekent.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 nov 2009 09:51

Een moderator kan toch ook 'gewoon' een forumlid zijn die actief meedoet en dus z'n eigen mening geeft op een bepaald moment? En als hij of zij dit op een allerzins redelijke manier doet, en dat is hier het geval, diet hij of zij toch niets verkeerd?
Beetje flauw ascese.

Maar eh, zullen we weer on topic gaan?
Mooi fiets die Astraeus, waar dan ook ontwikkeld en/of gemaakt!
Niets is wat het lijkt..

ascese
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:35

ascese 23 nov 2009 10:19

maurice schreef: Maar eh, zullen we weer on topic gaan?
Mooi fiets die Astraeus, waar dan ook ontwikkeld en/of gemaakt!


Oke Maurice, dit spreekt me WEL aan!
Zag trouwens op Dirty Pages een goede test van de Tuareg MTB staan.
gr

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 23 nov 2009 10:27

Kijk, nu hebben we het weer over fietsen, precies de reden waarom ik op dit forum zit. Astraeus is inderdaad een mooie fiets, krijgt ook goede recensies. Is helaas wel wat duurder dan dat ik op dit moment bereid ben om uit te geven aan een fiets (en ik vind dat ik al een vrij ruim budget had gesteld). De Chinook staat ook op mijn shortlist van potentiele nieuwe fietsen (verder o.a. Specialized, Red Bull)). Ik kan er wel wat over vinden, krijgt over het algemeen goede recensies maar ik kan wat minder gebruikerservaringen vinden. Wil iemand hier nog iets over zeggen?
Nicht loelen, radfahren!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 nov 2009 11:10

Ze hebben een Astraeus frame, een prototype, in de aanbieding. Is dat niks voor je?
Check ff de site: http://vannicholas.com/WbmClearance.aspx

Met een beetje onderhandelen, heb je misschien wel de Astraeus in het bezit!
Niets is wat het lijkt..

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 23 nov 2009 11:24

Dat is zeker een optie! Zal ik eens in de gaten houden voor wanneer ik terug in Nederland ben. Wil de fietsen zowiezo eens in het echt zien (en een rondje mee maken). Neemt niet weg dat ik nog steeds erg benieuwd ben naar gebruikerservaringen! Keuzes, keuzes...
Nicht loelen, radfahren!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 nov 2009 14:04

Ik vrees dat je niet veel rijderservaringen te zien en te lezen krijgt. Zoveel zie je er niet rijden. Aan de andere kant; Van Nicolas (voorheen Airborne) is inmiddels wel een begrip en men heeft, zo heb ik mij laten vertellen, dit frame uitvoerig getest, in allerlei omstandigheden, en is dus toer- en koerswaardig! (ik heb geen aandelen in VN, laat dit duidelijk zijn)
Niets is wat het lijkt..

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 23 nov 2009 17:20

Ik denk ook dat ik er zeker geen miskoop aan ga doen, als ik er een aan ga schaffen. Maar aangezien er hier op het forum toch een paar mensen zijn die er een hebben, ben ik toch benieuwd. Uiteindelijk moet ik er toch zelf een stuk op proeffietsen.
Nicht loelen, radfahren!

eachmatthijssen
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:31

eachmatthijssen 31 dec 2009 18:55

Hoi,

Hierbij mijn nwe Chinook.
Het is voor mij mijn eerste titanium fiets, dus ik ben benieuwd hoe dit straks gaat bevallen. [img=http://i868.photobucket.com/albums/ab25 ... rforum.jpg]

Plaats reactie