altijd een helm??
-
- Forum-lid
En nog even 't linkje, ik heb 't namelijk niet uit m'n duim gezogen.
http://www.magma.ca/~ocbc/hfaq.html#A1
Ik stond nog wel net op 't punt om een giro atmos te bestellen, maar nu ik dit lees krijg ik toch m'n twijfels.
7. How about testing for high speed impacts?
The maximum 2 metre (6'8") drop simulates a 20 km/h (14 mph) impact. Direct impacts over 20km/h can be expected to be lethal.
"ne has to agree that in high speed impacts [a helmet] won't prevent death."
http://www.magma.ca/~ocbc/hfaq.html#A1
Ik stond nog wel net op 't punt om een giro atmos te bestellen, maar nu ik dit lees krijg ik toch m'n twijfels.
7. How about testing for high speed impacts?
The maximum 2 metre (6'8") drop simulates a 20 km/h (14 mph) impact. Direct impacts over 20km/h can be expected to be lethal.
"ne has to agree that in high speed impacts [a helmet] won't prevent death."
If you can\'t dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Misschien dat die doktoren zich beter bezig kunnen gaan houden met mensen genezen dan voor werktuigbouwkundige spelen. Dit is slecht onderbouwd. Ik ken een heel pak artsen die het hier totaal niet mee eens zijn. Een helm vangt gewoon een stuk van de klap op, door te zorgen dat er op het moment dat je wat raakt 1e schuim ingedrukt wordt. Zelfde principe dus als een auto gordel die 1e meegeeft waardoor de energie gedurende een langere periode tegen je werkt en de kracht dus kleiner is.
Gewoon lekker die Atmos kopen dus.
Gewoon lekker die Atmos kopen dus.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ach het kan nog gekker allemaal, in de amerikaanse staat Pennsylvania is men verplicht een helm te dragen bij het fietsen, lijkt me logisch aangezien je er haast nergens fietspaden hebt, maar als je een motor hebt mag je gewoon zonder helm lekker op je gemakje touren.....ook als je een Honda CBR of iets dergelijks hebt mag dat gewoon zonder helm!
De helm die ik heb (Giro Monza) zit gewoon perfect en heb ik 0,0 last van als ik aan het fietsen ben, dus voor mij is het antwoord simpel. Altijd de helm op, wel zo veilig!
Wat ze in dat artikel zeggen is gewoon, als je door een auto gepakt wordt in volle vaart helpt een helm niet. Ja jezus, daar heb ik geen onderzoek voor nodig. Als fietser ben je gewoon zeer kwetsbaar, maar het beetje bescherming dat je kan dragen zou ik dan ook maar gewoon opzetten.
De helm die ik heb (Giro Monza) zit gewoon perfect en heb ik 0,0 last van als ik aan het fietsen ben, dus voor mij is het antwoord simpel. Altijd de helm op, wel zo veilig!
Wat ze in dat artikel zeggen is gewoon, als je door een auto gepakt wordt in volle vaart helpt een helm niet. Ja jezus, daar heb ik geen onderzoek voor nodig. Als fietser ben je gewoon zeer kwetsbaar, maar het beetje bescherming dat je kan dragen zou ik dan ook maar gewoon opzetten.
You can never be too Specialized
Het artikel concentreert zich nagenoeg volledig op de gevolgen van een aanrijding van een fietser door een auto. Ik ben graag bereid om te accepteren dat een helm niet het verschil tussen leven en dood maakt als je aangereden wordt door een auto die 50+ gaat. Daarnaast gaat het vrijwel uitsluitend over 'fatal accidents'. Er wordt weinig of geen aandacht besteed aan het voorkomen van verwondingen en/of blijvende schade als gevolg van vallen e.d.Als ik het artikel goed begrijp, dan heeft een helm wel degelijk nut als je 'gewoon' met je hoofd op de straat valt, iets wat bij wielrennen niet ondenkbaar is. Één van mijn zorgen is altijd dat er een niet oplettende automobilist uit een uitrit komt, en vervolgens op het fietspad stopt om te kijken of de weg vrij is. Als ik daar op knal, dan denk ik dat mijn helm wel degelijk het verschil kan maken tussen weer opstaan, of afgevoerd worden door een ambulance.De meeste voorbeelden die ik ken van mensen die blij waren om een helm te dragen hebben te maken met valpartijen. Misschien kan mijn schedel een val op straat wel overleven, maar ik probeer het liever niet.Ik ben geen wetenschapper, maar ik vind het publiceren van zo'n artikel zonder het aanbrengen van de nodige nuances haast onverantwoord.
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
Dus jullie waren er al mee bekend? Verbaast me eigenlijk niet heel veel... nou ja, ik ga alsnog shoppen voor een helm, zodra 't binnen het budget valt. M'n fiets staat nu toch bij de fietsenmaker.
If you can\'t dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Idd, ik heb zelf ook wel een aantal keer een klapper gemaakt waarbij mijn helm voorkwam dat ik met mn hoofd tegen de straat ging. Zonder helm had ik het ook wel overleefd, maar het had me wel behoorlijke hoofdpijn opgeleverd denk ik.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Eric E op 29 Maart 2006
Vergeet niet dat na een flinke val waarbij je helm de klap heeft opgevangen de helm afgeschreven is. Kan dus prijzig zijn als je een paar keer flink valt.
Als je maar snel genoeg valt na aanschaf van je helm, krijg je toch gratis een nieuwe? [of was het met dikke korting? - Ik val te weinig]
Vergeet niet dat na een flinke val waarbij je helm de klap heeft opgevangen de helm afgeschreven is. Kan dus prijzig zijn als je een paar keer flink valt.
Als je maar snel genoeg valt na aanschaf van je helm, krijg je toch gratis een nieuwe? [of was het met dikke korting? - Ik val te weinig]
Mijn fiets is bezeten!
Ik heb gelezen (kan het vager) dat het schuim in de helm na verloop van tijd schijnt (ja, het kan nog vager) te verouderen.
oftewel: na een aantal jaren moet je je helm vervangen (ook al ben je er nooit mee gevallen) voor je eigen veiligheid.
Heeft iemand hier concrete info over (incl een bron)? Mijn helm is inmiddels al weer een paar jaar oud....maar wellicht is de bron waar ik mijn info van meen te herinneren wel een advertentie van een helmenfabrikant geweest en dat is een uitermate verdachte bron......
oftewel: na een aantal jaren moet je je helm vervangen (ook al ben je er nooit mee gevallen) voor je eigen veiligheid.
Heeft iemand hier concrete info over (incl een bron)? Mijn helm is inmiddels al weer een paar jaar oud....maar wellicht is de bron waar ik mijn info van meen te herinneren wel een advertentie van een helmenfabrikant geweest en dat is een uitermate verdachte bron......
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 29 Maart 2006
Denk dat de helmenfabrikanten helmen waar flinke crashes mee zijn gemaakt terug willen hebben voor de research. Dus dat laatste zou best eens kunnen kloppen!
Denk dat de helmenfabrikanten helmen waar flinke crashes mee zijn gemaakt terug willen hebben voor de research. Dus dat laatste zou best eens kunnen kloppen!
You can never be too Specialized
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 29 Maart 2006
1 nachtje in het ziekenhuis (hersenschudding) is veel duurder dan een atmos hoor. Voor het geld wat er door gaat als je een schedel basis fractuur heb kan je heel erg veel mooie helmpjes kopen.
1 nachtje in het ziekenhuis (hersenschudding) is veel duurder dan een atmos hoor. Voor het geld wat er door gaat als je een schedel basis fractuur heb kan je heel erg veel mooie helmpjes kopen.