Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amclassic-fan versus Belgen

casran
Forum-lid HC

casran 27 feb 2006 17:45

Akkoord.
Het toont bovendien dat het talent van Gilbert eigenilijk breder is dan dat van Boonen: Gilbert kan op termijn zowel Vlaamse als Waalse klassiekers op z'n naam schrijven (zoals een VDB dat zou kunnen/gekund hebben), waar ik Boonen toch nog veel tekort zie komen in een LBL en Waalse Pijl.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pantani
Forum-lid

pantani 27 feb 2006 18:43

als je hem bezig hoort wint hij dit jaar l-b-l!als hij erop trainde zou hij zelfs kunnen gaan voor klassement in tour!(zijn zijn woorden,geen roddel)iets bescheidener mag.
il magnifico

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 feb 2006 19:22

Lotto en Quickstep zijn toch verreweg de grootste ploegen in Belgie? Met de grootste kanshebbers. Dan vind ik het logisch dat ze altijd op elkaar rijden. Nu is er tussen beide ploegen vaker haat en nijd dan elders (het wordt iig duidelijk uitgesproken waar dat elders niet gebeurt en bovendien breed uitgemeten in de pers). Maar de concurrentie op zich is natuurlijk geheel logisch. Maar het moet natuurlijk niet zo gek worden als we ooit in Nederland hebben gehad tussen onze twee topploegen uit die tijd...

damocles
Forum-lid

damocles 27 feb 2006 21:52

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Februari 2006

Akkoord.
Het toont bovendien dat het talent van Gilbert eigenilijk breder is dan dat van Boonen: Gilbert kan op termijn zowel Vlaamse als Waalse klassiekers op z'n naam schrijven (zoals een VDB dat zou kunnen/gekund hebben), waar ik Boonen toch nog veel tekort zie komen in een LBL en Waalse Pijl.

Appelen met peren aan het vergelijken? Toch wel 2 verschillende renners zowel fysisch als mentaal! Hopelijk krijg je gelijk op termijn!

intersantos
Forum-lid

intersantos 28 feb 2006 10:53

Akkoord.

Alleen Boonen heeft het wel al bewezen, en vooralsnog is Gilbert niet meer dan een eendagsvlieg.

casran
Forum-lid HC

casran 28 feb 2006 12:07

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 27 Februari 2006

Appelen met peren aan het vergelijken? Toch wel 2 verschillende renners zowel fysisch als mentaal! Hopelijk krijg je gelijk op termijn! 

Zijn alletwee appelen voor mij hoor: 2 coureurs van dezelfde generatie. Gilbert achter ik polyvalenter (eindigde zelfs voor Boonen in Milaan-SanRemo), Boonen veel explosiever op het vlakke en in de spurt.

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 28 Februari 2006

Alleen Boonen heeft het wel al bewezen, en vooralsnog is Gilbert niet meer dan een eendagsvlieg.

Eendagsvlieg? Dat is nu ook wel wat overdreven hé... Dan ken je zijn palmares wrslk niet en volg je enkel de koersen die traditioneel bij ons bekeken worden (zo weet de man in de straat ook niet dat Frederik Willems de Ster van Bessèges gewonnen heeft, wat volgens mij toch wel zeker gelijk staat aan een van de twee zeges dit weekend).

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 feb 2006 12:17

Gilbert is inderdaad een talent die de toekomst voor zich heeft en het waarschijnlijk wel zal maar nog niet bewezen heeft.
Boonen heeft momenteel al een even groot  palmares dan een ( overroepen?) Van Petegem. Gaan wij,Vlamingen, nu een valse bescheidenheid blijven eisen van onze atleten. Je wordt toch maar een echte kampioen als je de lat voor jezelf héél hoog legt. En waarom zou je dit dan niet mogen vertellen? Boonen is gewoon een eerlijke spontane jongen die zegt wat hij denkt.
En een VDB heeft al één grote klassieker gewonnen ( maar wschlk niet op zuivere basis)en een paar semiklassiekers. VDB heeft wel uitzonderlijke fysieke capaciteiten maar talent is meer dan dat, het omvat ook mentale weerstand en wilskracht.
In elk geval wat mij altijd zal bijblijven van VDB is zijn ritoverwinning in de RV Spanje op de kasseitjes van Avila(?). Dat was pas klasse.

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

delirium
Forum-lid

delirium 28 feb 2006 12:38

Boonen heeft momenteel al een even groot  palmares dan een ( overroepen?) Van Petegem. Gaan wij,Vlamingen, nu een valse bescheidenheid blijven eisen van onze atleten. Je wordt toch maar een echte kampioen als je de lat voor jezelf héél hoog legt. En waarom zou je dit dan niet mogen vertellen? Boonen is gewoon een eerlijke spontane jongen die zegt wat hij denkt.

Mijn gedacht; van Petegem is na Museeuw de enige belg(okee, Tchmil was uiteindelijjk ook belg) die de leegte voor de Boonen generatie wist te vullen. drie keer het volk winnen, twee keer de ronde en Parijs Roubaix, en dan zijn er natuurlijk nog ne boel overwinningen die ik hier niet heb bijstaan. Hoe kan iemand met zulk een palmares overroepen zijn?
Het enige negatieve dat ge van de Peet kunt zeggen is dat hij buiten de voorjaarsklassiekers nooit veel in beeld komt, maar hij is zelf de eerste om dat toe te geven, zelfkennis noem ik dat. En dat zijn babbel niet zo vlot is als die van Boonen, dat vind ik ook al nie erg, ik heb het wel voor die nuchtere kijk op heel de zaak.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 feb 2006 12:53

geen kwaad woord over de peet zelf ( sympathieke gast), en zijn erelijst is ook niet mis ( heel goed renner maar zeker geen museeuw), maar reeds tien jaar aan een stuk wordt hij steevast door de pers als superfavoriet uitgeroepen terwijl hij toch maar over heel die periode een 7-tal mooie overwinningen ( waaronder 3 echte klassiekers) behaald heeft en nu al drie jaar niks meer gewonnen heeft.
Ook zijn manier van rijden ( steevast tot de bijna laatste kms in het peleton weggestoken) vind ik maar niks.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

delirium
Forum-lid

delirium 28 feb 2006 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 28 Februari 2006

geen kwaad woord over de peet zelf ( sympathieke gast), en zijn erelijst is ook niet mis ( heel goed renner maar zeker geen museeuw), maar reeds tien jaar aan een stuk wordt hij steevast door de pers als superfavoriet uitgeroepen terwijl hij toch maar over heel die periode een 7-tal mooie overwinningen ( waaronder 3 echte klassiekers) behaald heeft en nu al drie jaar niks meer gewonnen heeft.
Ook zijn manier van rijden ( steevast tot de bijna laatste kms in het peleton weggestoken) vind ik maar niks.

Dat is natuurlijk de schuld van de pers. Elke keer weer gaan die op zoek naar flitsende koppen en catchy artikels voor de koers, maar veel is er niet te zeggen over de meeste coureurs.... Ze trainen als de beesten , en dan proberen ze allemaal hun kopman aan de overwinning te helpen. En dat er maar eentje kan winnen wordt daarbij door de persboys dikwijls vergeten.
Over zijn manier van rennen ook niets als goeds volgens mij. Het is toch niet omdat er een cameraman meerijdt, dat je ook vanvoor in het peleton moet gaan rijden? Matan en Diercksens doen dat misschien, maar die hun erelijst valt in het niets naast die van de Peet. 

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 feb 2006 13:28

Mattan en dierckxens das natuurlijk koersen om in beeld te zijn ( = niet beter kunnen?), maar van petegem heeft volgens mij door zijn manier van koersen al een paar keer de goede trein gemist in koersen die hij mits beter geplaatst te zijn had kunnen winnen.
Als je bvb. P-R van verleden jaar neemt, zijn valpartij gebeurt op een ogenblik dat hij rond de dertigste positie zat op een gevaarlijk stuk kasseiweg, volgens mij had hij daar zeker in de eerste 10 moeten rijden op dat ogenblik, en waren zijn kansen om te winnen gaaf gebleven.
In elk geval als hij dit jaar RVV of PR moest winnen, het is hem gegund!

lazo
Forum-lid

lazo 28 feb 2006 13:35

Hou steegmans maar int oog dit jaar.

Plaats reactie