Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 19:14

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 17 Februari 2006

Je kan er misschien bij vermelden dat je persoonlijk gesponsord wordt door Merckx, Casran.


Jup. Maar het eerste jaar dat ik de ploeg-Ridley weigerde reed ik met een zelfbetaalde Trek OCLV. En de punten waar er op Merckx-fietsen iets aan te merken valt, verzwijg ik overigens ook niet hoor, en heb ik aan Merckx zelf gezegd. Zelfde geldt voor positieve punten van Ridley trouwens. Eenzelfde vrijheid wil ik ook behouden tgo de wielensets die ik gesponsord kreeg: Bora, Neutron, Lightweight...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 feb 2006 19:20

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 17 Februari 2006 Je kan er misschien bij vermelden dat je persoonlijk gesponsord wordt door Merckx, Casran.

Jup. Maar het eerste jaar dat ik de ploeg-Ridley weigerde reed ik met een zelfbetaalde Trek OCLV. En de punten waar er op Merckx-fietsen iets aan te merken valt, verzwijg ik overigens ook niet hoor, en heb ik aan Merckx zelf gezegd. Zelfde geldt voor positieve punten van Ridley trouwens. Eenzelfde vrijheid wil ik ook behouden tgo de wielensets die ik gesponsord kreeg: Bora, Neutron, Lightweight...


zou het dan niet kunnen dat je een beetje gekant bent tegen ridley omdat ze nu davitamon lotto sponseren ipv merckx? en dat dat je een beetje beinvloed, mede omdat ridley het zo goed doet op de fietsmarkt????
RIDLEY the speed weapon

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 17 feb 2006 19:25

Quote: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006

zou het dan niet kunnen dat je een beetje gekant bent tegen ridley omdat ze nu davitamon lotto sponseren ipv merckx? en dat dat je een beetje beinvloed, mede omdat ridley het zo goed doet op de fietsmarkt????


Haha, kom op zeg, 't is geen klein kind.

*pakt popcorn en wacht verdere discussie af*

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 19:29

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006

zou het dan niet kunnen dat je een beetje gekant bent tegen ridley omdat ze nu davitamon lotto sponseren ipv merckx? en dat dat je een beetje beinvloed, mede omdat ridley het zo goed doet op de fietsmarkt????


Lol. Ik ben heel nauw betrokken bij Davitamon-Lotto (heb dezelfde ploegarts, testcentrum, m'n trainer werkt ervoor etc.) en ben steeds tevreden met de successen van die ploeg, was ook verheugd toen ze Cadel Evans en onlangs Chris Horner aantrokken, dus zoek het niet al te ver... En of een merk nu groot of klein is (Ridley is qua omzet 4x zo groot dan Merckx) kan me ook niet deren hoor: Spin is een heel bescheiden fietsenmerk, maar ik vind hun frames geweldig.
Zegt het niet eerder iets over jou dat je in plaats van over mijn meningen, ervaringen en vaststellingen over Ridley frames te praten, je iets probeert te zoeken waarom ik zogezegd "gefixeerd ben op Ridley"?!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 19:30

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 17 Februari 2006

Haha, kom op zeg, 't is geen klein kind. *pakt popcorn en wacht verdere discussie af*


Sja... deed me beetje denken aan: ik ben Club Brugge fan, ergo ietwat anti-Anderlecht. Die laatsten worden door Fortis gesponsord. Bijgevolg zeg ik mijn Fortis-bankrekening op!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 feb 2006 19:57

Zegt het niet eerder iets over jou dat je in plaats van over mijn meningen, ervaringen en vaststellingen over Ridley frames te praten, je iets probeert te zoeken waarom ik zogezegd "gefixeerd ben op Ridley"?!
[/QUOTE]

vind dat je meningen over ridley, buitensporig zijn, zonder enige vormen van bewijzen over die "grote omvang"die jij beweert. Het is ook niet nodig om statements te noteren over je betrokkenheid bij davitamon-lotto e.d om je meningen te doen staven. En als je zo dicht bij de bron zit, dan is het toch een koud kunstje om met keiharde bewijzen te komen over de grootte van de gewezen problemen?????
RIDLEY the speed weapon

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 feb 2006 20:00

het is trouwens niet opportuun meer om nog verder te gaan. want we gaan elkaar toch geen toegevingen doen denk ik dus zal het wijselijk zijn deze discussie af te sluiten.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006

vind dat je meningen over ridley, buitensporig zijn, zonder enige vormen van bewijzen over die "grote omvang"die jij beweert. Het is ook niet nodig om statements te noteren over je betrokkenheid bij davitamon-lotto e.d om je meningen te doen staven. En als je zo dicht bij de bron zit, dan is het toch een koud kunstje om met keiharde bewijzen te komen over de grootte van de gewezen problemen?????


Ik heb in het verleden enkele dingen aangetoond... Dat vele Dav-Lotto-renners niét met een Damocles de voorjaarsklassiekers wilden rijden bijvoorbeeld; iemand (wrslk van Ridley zélf nota bene!) kwam me zelfs zeggen dat ik onzin verkocht en heb 'm dat met foto's aangetoond.
Anderzijds ga ik ook niet de persoon zijn die met naam en toenaam zal zeggen wat welke renner denkt van z'n sponsor, Ridley; loyauteit heet zoiets. Dat ik zélf m'n ongezouten mening geef over een ploegsponsor, is voor mijn rekening, en als de ploeg me daarvoor voor m'n verantwoordelijkheid wil plaatsen, ook goed... maar ik beslis niet voor anderen.Kijk, ik weet ook wat vorig jaar over frames gezegd werd. Maar zeg dat niet met naam en toenaam. Iemand als Johan Coenen (Unibet) zei het onlangs zélf op een forum: goed, als hij het zelf openlijk wil zeggen, dan is dat ok, maar ZIJ beslissen dat.
Trouwens, als je een beetje het Vlaamse wielrennen kent en erin thuis bent weet je over welke renners ik het in een post hierboven heb, en kan je 't zelf nagaan.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006

het is trouwens niet opportuun meer om nog verder te gaan. want we gaan elkaar toch geen toegevingen doen denk ik dus zal het wijselijk zijn deze discussie af te sluiten.


Besef ik ook... maar geef toe: geloof je zelf de uitleg van Kumpen (hierboven geciteerd) dat het Damocles-probleem bij 1 welbepaalde mal lag? Alsof er (a.) nooit een gigantisch Excalibur-probleem geweest is en (b.) er enkel problemen zouden geweest zijn met 1 framemaat?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 feb 2006 20:19

[

Besef ik ook... maar geef toe: geloof je zelf de uitleg van Kumpen (hierboven geciteerd) dat het Damocles-probleem bij 1 welbepaalde mal lag? Alsof er (a.) nooit een gigantisch Excalibur-probleem geweest is en (b.) er enkel problemen zouden geweest zijn met 1 framemaat?
[/QUOTE]
neen, niet helemaal natuurlijk, er zijn natuurlijk wel problemen geweest, maar die hebben ze nu denk ik wel onder controle, Ik vind aleen dat de boel wel gigantich opgeblazen is en wordt .Want als de problemen echt zo groot zijn als ze verondersteld worden en niet opgelost zijn dan zou er geen een dit seizoen op een damocles of excalibur willen rijden denk ik.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 feb 2006 20:30

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006

neen, niet helemaal natuurlijk, er zijn natuurlijk wel problemen geweest, maar die hebben ze nu denk ik wel onder controle, Ik vind aleen dat de boel wel gigantich opgeblazen is en wordt .Want als de problemen echt zo groot zijn als ze verondersteld worden en niet opgelost zijn dan zou er geen een dit seizoen op een damocles of excalibur willen rijden denk ik.



Zo gaat het natuurlijk ook niet altijd in het wielrennen hoor... Een vriend van me wou vorig jaar absoluut niet op een Ridley koersen, maar wat doe je als je prof wil worden en de 3 grootste Belgische belofteploegen rijden verplicht op Ridley's?! Een andere wou het niet meer in 2007, maar van ploeg veranderen was gezien de situatie ook nogal drastisch... gevolg is dat ie een Noah zal krijgen. Dav-Lotto krijgt in juni ook Noahs hoor.
Een pak renners tekenden voor 2007 immers vooraleer het fietsenmerk bekend was (en voor wie echt ambitie heeft is dat ondergeschikt). En als puntje bij paaltje komt rijdt Van Petegem weer op een alu Ridley.
Daarbij... de problemen zijn natuurlijk niet van die aard dat ze hun leven riskeren en plots door een frame zakken. Zolang dat niet het geval is, kijken renners -zeker profs- eerder naar hun portemonnee dan hun fiets ('t is tenslotte hun broodwinning).
 
Dat om maar te zeggen: je kunt uit het materiaal waar profs mee rijden of winnen helemaal niets afleiden!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 feb 2006 20:50

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17

Dat om maar te zeggen: je kunt uit het materiaal waar profs mee rijden of winnen helemaal niets afleiden!


voila, dat geld dan zowel in positieve als in negatieve zin.
RIDLEY the speed weapon

Plaats reactie