Pagina 7 van 9
Geplaatst: 13 feb 2011 16:50
door swoosh
Geplaatst: 13 feb 2011 16:51
door japiecarbon
Timo 2.0 schreef:Voor mij is het vrij simpel: zoveel mensen zoveel smaken maar ik vind het werk van Pegoretti over het algemeen prachtig. Er zitten uiteraard ook wel minder geslaagde dingen tussen maar per saldo prefereer ik toch echt dit soort "love it or hate it" frames boven de zoveelste rood-wit-zwarte carbon dertien-in-een-dozijn fiets,
Wat is er dan eigenlijk zo anders aan dit soort frame's?
Vind het ook wel geinig hoor, maar ik zie niet echt wat er nu zo speciaal aan is.
Geplaatst: 13 feb 2011 20:16
door japiecarbon
Ik begrijp dat t heel bijzonder is hoe het gemaakt word.
Maar wat is er nu zo bijzonder aan t frame zelf? Zijn toch aardige bedragen!
Geplaatst: 13 feb 2011 20:37
door colnagofreak
Een cervelo of een pinarello, colnago, de rosa zijn ook aardige bedragen lijkt mij?
Wat is daar nu bijzonder aan!
Vergelijk de prijzen eens met Cube of Prorace of Bulls.
Noem het exclusief daar hangt een prijskaartje aan, simpel toch!
Geplaatst: 13 feb 2011 20:42
door HenH
Met dat werktempo van de mannen moeten de prijzen ook wel zo hoog zijn:p
Maar passie heeft zijn prijs in dit geval.
Het kleurenschema dat gebruikt wordt is vaak ook wel speciaal en duur maar het blijft veel geld voor een frame.
Je kunt ze zo uniek maken als je zelf wilt en daar moet je voor betalen.
Geplaatst: 13 feb 2011 20:43
door japiecarbon
Klopt, Ik wil t ook niet aanvallen ofzo. Ik vraag het me gewoon af. Of mag er alleen geroepen worden dat het heel mooi is?
Dit lijkt mij gewoon een frame van aan elkaar gelaste buizen. Geen lugs of iets dergelijks.
Ik heb helemaal geen kennis van dit soort frame's, dus kan t ook helemaal mis hebben.
Nogmaals, ik val t niet aan.
Geplaatst: 13 feb 2011 20:46
door jaapieo
Trouwens...
Wat ik me nu al even af vraag, worden de buizen met een tig apparaat in elkaar gelast of gebruikt hij flux om ze vervolgens te hard solderen?
Geplaatst: 13 feb 2011 20:46
door HenH
Het is een terechte vraag, niks mis mee.
Er zijn inderdaad nog wel een aantal andere frame bouwers die hetzelfde product lijken te maken.
Hoe lang zouden ze bezig zijn met het maken van één frame?
Geplaatst: 13 feb 2011 20:50
door japiecarbon
Ik weet niet of het het zelfde last als RVS, maar ik ken mensen die heel wat buizen aflassen in een dag. En daar zien de lassen er ook perfect uit.
Lijkt mij dat dit wel in 1 of 2 dagen moet kunnen?
Maarja, zo een plastic fiets is zelfs in een paar uur gemaakt
Geplaatst: 13 feb 2011 20:55
door jaapieo
Oh, zie net een paar pagina's terug zwartwit foto's waar ze duidelijk gelast zijn.
Dan weet ik wat ik wou weten
Geplaatst: 14 feb 2011 15:13
door escargot
japie carbon schreef:Ik begrijp dat t heel bijzonder is hoe het gemaakt word.
Maar wat is er nu zo bijzonder aan t frame zelf? Zijn toch aardige bedragen!
Snap de vraag maar als je moet uitleggen wat er mooi aan is, dan gaat dat eigenlijk al niet.
Klinkt arrogant maar als je de de aantrekkingskracht van ambachtelijk/staal/handwerk etc niet ziet/voelt, dan kan je het eigenlijk niet uitleggen wat er zo mooi aan is. In gewicht/sttiffness to weight ratio etc etc is dit niet uit te drukken.
you get it or you don't