Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

gijslokker
Forum-lid

gijslokker 30 okt 2005 20:50

Quote: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 30 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Gijs Lokker op 30 Oktober 2005Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK  mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me niet aan.update record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.

Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf :-) maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul.

Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een ML3 is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.

is het gewicht gewogen of opgeteld? en als het opgeteld is via weightweenies of gewoon fabrieksopgave? en je kan ook dingen vergeten zijn als kabels vet stuurlint en dat soort kleine dingen. de 7 kilo is moeilijk te halen met die fiets.

Bedoel je nu mijn Bianchi 928 Carbon L of de Bianchi op de foto hierboven? Neem aan de laatste want die van mij hangt vaak aan verschillende weegschalen :-)

delsol
Forum-lid

delsol 30 okt 2005 20:52

alles is los gewogen,behalve de kabels en stuurtlint.
zal missshien 150 a 200 inzitten.

gijslokker
Forum-lid

gijslokker 30 okt 2005 20:57

Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
alles is los gewogen,behalve de kabels en stuurtlint.zal missshien 150 a 200 inzitten.

Wat weegt het frame los? Is toch een SL?
Welke wielen heb je eronder zitten. Vind ze erg mooi en als ze ook nog licht zijn en stevig.

gijslokker
Forum-lid

gijslokker 30 okt 2005 21:02

Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
alles is los gewogen,behalve de kabels en stuurtlint.zal missshien 150 a 200 inzitten.

Oh en een tip van geheel andere aard. Zet je Tune snelspanner tegen je vork aan. Als hij nu doorschiet het je een heel groot probleem. Gebeurt niet snel maar je weet het nooit. Je zal niet de eerste zijn.

delsol
Forum-lid

delsol 30 okt 2005 21:04

1362 inlc. klem + bidonboutjes.
wielen tune 28/28 open pro mavic dt alu nippels ,sapim spaken.
ik denk dat ze voor jou wat "zwabberig" zijn .
bij het aanzetten voel ik met mijn 53kg dat die wat flex.

cas_
Forum-lid

cas_ 31 okt 2005 11:25

@Bike_add1ct: Ik zit idd redelijk rechtop. Dit heb ik zelf nu ook door, zeker nadat ik ook weer eens op mijn oude Koga heb gereden waar het stuur veel lager zit. Ik denk dat Dupree dat gedaan heeft omdat 'ie dacht dat ik toch niet echt zou gaan koersen etc.. Gaint_Eric (heet nu anders) zei ook een keer toen ik met hem fietste dat als hij om keek als ik achter hem reed dat het soms net leek of ik mijn mijn handen boven op het stuur zat...terwijl ik dan op de remgrepen zat oid. Ik ben op zich wel erg lang..197cm. De stuurpen die er nu in zit loopt iets op, als ik deze dus omdraai kom ik vermoedelijk wel erg laag te zitten...een rechte erin zetten is misschien geen slecht idee, zeker niet als ik komend seizoen wat meer wedstrijden ga rijden.....Voor de lange duurtrainingen voor komende winter is zo'n iets hogere zit misschien nog wel even lekker. Langer hoeft hij denk ik niet. Als ik met mijn handen op de remgrepen zit, wat ik 80 v/d tijd zit, dan zit ik al flink gestrekt, onder in de beugel zit ik ook wel redelijk gestrekt. Op die Koga zit ik bv. veel korter.Komt ook bij dat ik een beetje een schijterd ben voor wbt sleutelen aan mijn fiets...ik weet niet precies hoe sommige dingen moeten en om het maar gewoon te proberen met de kans dat het niet goed (vast) zit is, met name, met stuurpennen best link. Als de Fm het doet kost het weer veel geld. Als ik het zelf doe heb ik meestal niet 100 vertrouwen in....Wat kost een beetje mooi, goed en recht stuurpennetje? Eentje die natuurlijk mooi bij de rest past!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

speric
Forum-lid HC

speric 31 okt 2005 12:56

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 31 Oktober 2005

@Bike_add1ct: Ik zit idd redelijk rechtop. Dit heb ik zelf nu ook door, zeker nadat ik ook weer eens op mijn oude Koga heb gereden waar het stuur veel lager zit. Ik denk dat Dupree dat gedaan heeft omdat 'ie dacht dat ik toch niet echt zou gaan koersen etc.. Gaint_Eric (heet nu anders) zei ook een keer toen ik met hem fietste dat als hij om keek als ik achter hem reed dat het soms net leek of ik mijn mijn handen boven op het stuur zat...terwijl ik dan op de remgrepen zat oid. Ik ben op zich wel erg lang..197cm. De stuurpen die er nu in zit loopt iets op, als ik deze dus omdraai kom ik vermoedelijk wel erg laag te zitten...een rechte erin zetten is misschien geen slecht idee, zeker niet als ik komend seizoen wat meer wedstrijden ga rijden.....Voor de lange duurtrainingen voor komende winter is zo'n iets hogere zit misschien nog wel even lekker. Langer hoeft hij denk ik niet. Als ik met mijn handen op de remgrepen zit, wat ik 80 v/d tijd zit, dan zit ik al flink gestrekt, onder in de beugel zit ik ook wel redelijk gestrekt. Op die Koga zit ik bv. veel korter.Komt ook bij dat ik een beetje een schijterd ben voor wbt sleutelen aan mijn fiets...ik weet niet precies hoe sommige dingen moeten en om het maar gewoon te proberen met de kans dat het niet goed (vast) zit is, met name, met stuurpennen best link. Als de Fm het doet kost het weer veel geld. Als ik het zelf doe heb ik meestal niet 100 vertrouwen in....Wat kost een beetje mooi, goed en recht stuurpennetje? Eentje die natuurlijk mooi bij de rest past!

omdraaien kan je zo doen .. scheelt ook weer niet zo veel, maar misschien wel genoeg.
Als je dingen hebt, of wil laten doen, geef maar een seintje, zo lang ik niet proffesioneel ben ( zal ook niet zo gauw gebeuren) kost het je niks, maar gebeurt het wel goed.
stuurpennen heb je vanaf 20 euro ( goedkoopste ritchey) tot ruim 200 eur, of nog meer. Hangt er vanaf wat je er aan uit wil geven en het gewicht.
Ik heb bijv. voor zo'n 60 eur dacht ik een mooi deda magic pen gekocht, redelijk licht heel stijf.
Maar jij hebt toch rithcey, koop een keer een wcs .. zal ook zo iets zijn.zet ik em er zo op voor je ..

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 01 nov 2005 00:18

is letterlijke vertaling, dat het meer op groen lijkt kan ik niet ontkennen
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

sparko
Forum-lid

sparko 01 nov 2005 20:13

@ cas*  schaats je toevallig??en dan ook via skits??? Want dan zal ik je vast wel een keer tegenkomen op de ijsbaan in A'dam.

cas_
Forum-lid

cas_ 02 nov 2005 12:55

Hi! Ja, ik schaats ook (net) bij Skits. Ik heb nu een aantal keer meegedaan met de les op maandagavond (20:40), volgende week de laatste les maar ik ga ook door met de vervolgcursus, de 5-weekse. Ik ben trouwens ook van plan morgenochtend na het vroege-vogeluur(uurtje of 9:30/10) te gaan schaatsen, toevallig tijd dan?Jij studeert dus ook in Adam en bent ook Skits lid? Hoe lang al? ps. staat in je profiel dat je uit Mijdrecht komt?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 05 nov 2005 19:15

Hier een foto (ik hoop dat het werkt) van de Bianchi's in ons gezin. Een Mega Pro van mijn 8 jarige zoon en een SL3 als project.
Groet, Hans
Afbeelding

Plaats reactie