Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 12 nov 2005 17:54

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 10 November 2005


ik zeg altijd maar ik hoef geen bodybuilder te worden , want ooit een bodybuilder op een fiets zien zitten.
gewoon een slank strak lichaam want ik moet zeggen  ik ben zelf nie breed  1.90 en 70 kilo(dus echt niks te zwaar) maar wel redelijk gespierd

Dat vind waarschijnlijk iedereen van zichzelf. Vraag het is aan een ander (bij voorkeur een kind) dan hoor je vaak de bittere waarheid.
kiekeboe

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4646
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 nov 2005 20:44

Quote: Origineel geplaatst door Hans op 11 November 2005
ps. dat stayeren is uit sociaal oogpunt niet zo aardig voor vrouwen die alleen fietsen want die kunnen zich nog weleens erg geintimideerd gaan voelen....

Dat heb ik gemerkt ja van de zomer met een vrouw op de brommer. ik daar achter aan hoewel ik niet het idee had dat ze het erg vond maar ze keek echt zo van wat heb ik nu weer

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 13 nov 2005 16:53

Vanmiddag gezellig met het hele gezin gaan wandelen in de "Loonse,Drunense Duinen" was alweer aardig over mijn inzinking van vanmorgen heen (zie topic nog gefietst vandaag). We kwamen overigens heel veel Bikers tegen.
"Afstappen is geen optie"

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 nov 2005 21:08

Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 13 November 2005
Vanmiddag gezellig met het hele gezin gaan wandelen in de "Loonse,Drunense Duinen" was alweer aardig over mijn inzinking van vanmorgen heen (zie topic nog gefietst vandaag). We kwamen overigens heel veel Bikers tegen.


Leuk te lezen dat je aardig over je inzinking heen bent door een wandeling met het gezin , ze zijn toch een belangrijke steun in het verwerken van het dubbele verlies.

En dat je daar veel bikers yegenkomt is niet zo verwonderlijk , is toch ook een van meer bereden vaste routes in het mountainbiken.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 13 nov 2005 22:36

@ Cor:
ik kan je maar 1 tip geven; praten, praten en nog eens praten. Niet net doen alsof er niks is gebeurd, want dan komt de klap later en vele malen harder. En als het leven stil staat, staat het stil.
En ja fietsen is dan een goede afleiding als je er even van af wilt.
VEEL SUCCES!
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 13 nov 2005 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 13 November 2005


@ Cor:
ik kan je maar 1 tip geven; praten, praten en nog eens praten. Niet net doen alsof er niks is gebeurd, want dan komt de klap later en vele malen harder. En als het leven stil staat, staat het stil.
En ja fietsen is dan een goede afleiding als je er even van af wilt.
VEEL SUCCES!

Thanks......Coulthard...!
"Afstappen is geen optie"

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 13 nov 2005 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 13 November 2005




Leuk te lezen dat je aardig over je inzinking heen bent door een wandeling met het gezin , ze zijn toch een belangrijke steun in het verwerken van het dubbele verlies.En dat je daar veel bikers yegenkomt is niet zo verwonderlijk , is toch ook een van meer bereden vaste routes in het mountainbiken.


Dat wist ik dus niet, maar ik ben dan ook maar een groentje in de 'bikers wereld"
Maar dankzij jullie begin ik er meer en meer bekend mee te raken ! Zo heb ik veel bikers op een Trek en een Giant gezien. En een hele mooie vrouwelijke biker op een rooie specialized.......!
"Afstappen is geen optie"

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 16 nov 2005 21:22

Vandaag voor het eerste wezen skie-en. In de hal in Botrop bij oberhausen (beetje lang verhaal, maar te bizar en mooi om niet te vertellen)
Ik dacht ik ga nu skie-en, als ik dan mijn been of wat dan ook breek, kan ik nog op tijd vorm raken.
Maar goed ik dus skie-en. Nooit op sneeuw gestaan met van die latten en ik zou het wel even doen. Mooi niet dus. eerst geoefend op de oefen piste. Maar dat beviel me voor geen meter. Ik ging alleen maar onderuit. Elke keer proberen te remmen, bochtjes (slalommen) etc. Maar bij elke bewging ging ik onderuit. Kreeg bovendien erg last van knie-en en enkels. Dat bleek achteraf te maken met mijn natuurlijke stand van de voeten, die zijn namelijk spreidvoets. Waardoor ik de hele tijd de neiging heb met mijn voeten de skies van voren uit elkaar te duwen met enkele (pijnlijke) spagaten als gevolg. Een kwestie van wennen dus om mijn voeten recht te houden, met pijnlijke enkels en knie-en als gevolg.Maar ik kreeg op een gegeven moment redelijk door hoe het moest; gewoon in de skies hangen voeten bij elkaaren als je bocht wil druk op de ene en andere ontsnappen. Alleen ging het nog steeds vaker fout dan goed.
Het ging na 2 uurtjes nog niet super, maar mijn geduld raakte op. En ook die van mijn maten. Allen al meer dan eens geskied natuurlijk en ze wilde mij wel eens de piste afzien gaan (ik zelf trouwens ook). Dus zogezegd zo gedaan ik richting de piste (onderweg al wel paar keer gevallen onderweg ). Kom ik daar, staat er een bordje ''24% achtung nicht fur beginner''. Ja hallo 24%, wtf. Dus ik al twijfelen, maar mijn vrienden zeiden gewoon doen, komt goed.
Zo gezegd zo gedaan. ''gewoon heen en weer over de piste, dan ga je niet te hard''. Dus ik heen en weer, maar ik ging steeds sneller en sneller en sneller. en op een gegeven moment ging ik gewoon in rechte lijn vooruit. ''Jaho, wat is dit gaaf'' dacht ik bij mezelf. Maar toen kwam er 2 problemen; 1. een bocht (= sturen). 2. mijn kameraad die daar stil stond waar ik vol op af ging (= remmen). Dus enigste wat ik kon doen was mezelf op de grond gooien. Hahaha wat ik heb daar een lol gehad; 2 skies door de lucht een enorme sneeuwwolk en ik kwam eruit te voorschijn. Maar ik had niks, allen skik.
Dus bij poging nummer 2 zei ik; ''ik ga gewoon, stekt me niks, gewoon recht naar beneden, die bocht zien we dan wel'' Mijn kameraden eerst naar beneden, zodat ze mij konden zien gaan. Ik wachten tot piste leeg was en huppa gewoon gaan. Oh wat vond ik dat prachtig. alleen toen kwam de bocht weer, maar dit keer reed ik puur op instinkt een prachtig mooie bocht, zo in stijl erdoor heen. en mijn kameraden snapten er niks van. Je hebt ons gewoon in de maling genomen, maar niet dus.Nadien volgde run 3, 4, 5 tot en met 14 of zo? Op de ''gewoon gaan'' manier'. Zelfs al stonden er mensen ik zag het van te voren en ontweek ze gewoon heel eenvoudig. Al gauw vroegen mensen zich af wie ik was en of ik prof. aan skie-en deed>?  
Maar dan was ik weer boven en moest ik me zelf in stelling skie-en dan ging ik bij de rustige gedeeltes constant onderuit. Dus iedereen dacht dat ik het gewoon voor de nep deed. En ze vroegen me allemaal waarom ik me telkens liet vallen en ik zei; ''omdat het me eerste keer is''. Haha wat gaaf.
Kortom elke poging waarbij ik rustig probeerde te skie-en ging ik constant onderuit. Maar ging ik gewoon banaal hard naar beneden dan ging alles vlekkeloos. Wellicht puur geluk, maar wel machtig mooi. alleen 1 probleem; na 7 uur skie-en ben ik nog steeds niet echt goed .
Maar wat boeit het, ik skie zoals ik fiets, niet nadenken, maar gaan......
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 16 nov 2005 21:54

wedstrijdje fietsen durf ik niet met je aan, maar zo te lezen, kan ik dat skieen nog wel winnen op 1 ski!!
Als je echt een uitdaging zoek op skigebied, Dan moet je naar De Hohe Mut in obergurgl, een niet geprepareerde mogull-piste.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4646
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 nov 2005 21:57

Ik zeg bestellen dat boek met de memoires van coulthard

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 16 nov 2005 22:08

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 16 November 2005


wedstrijdje fietsen durf ik niet met je aan, maar zo te lezen, kan ik dat skieen nog wel winnen op 1 ski!!
Als je echt een uitdaging zoek op skigebied, Dan moet je naar De Hohe Mut in obergurgl, een niet geprepareerde mogull-piste.

@Coulthard, als ik je 1 tip mag geven....! Neem deze uitdaging niet aan. Dat skieen is allemaal leuk en aardig maar je kunt er gruwelijk blessures mee oplopen (verdraaien van knieen en zo) zelf met hele onschuldige ongelukjes...! Dus voor 1 keer..laat het gewoon.....
"Afstappen is geen optie"

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 16 nov 2005 22:28

ga een keer op wintersport zal ik zeggen dat is 1 een woord geweldig. Ik ga zelf ook ieder jaar snowboarden en ik vind het gewoon geweldig, maar als ik je dan 1 tip mag geven neem de volgende keer les want dan leer je remmen en sturen enal. En als je dan echt een keer een echte berg afgaat dan red je het echt niet met jouw manier van skien.
maar ga een keer een week op wintersport met je vrienden en je wilt niet meer naar huis.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Plaats reactie