Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Proffietsen 2006

casran
Forum-lid HC

casran 05 jan 2006 12:42

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 05 Januari 2006

Het gaat over het Lance kamp in Austin, Texas. Het is een soort van verslagje.

Ah. Thx. Daar heb ik al een hoop foto's van gezien. Is het je opgevallen dat àlle Discovery-renners met SRM rijden? (behalve Lance nu!)
Ik was gisteren bij SRM. Discovery heeft een bestelling van 32 Dura-Ace SRMs (21 x 175mm, 11 x 172.5mm) staan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 05 jan 2006 12:53

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2006
Ik was gisteren bij SRM. Discovery heeft een bestelling van 32 Dura-Ace SRMs (21 x 175mm, 11 x 172.5mm) staan. Doe mij er maar één van aub . Ik geef ze groot gelijk, zo kan je de progressie van je mannen veel beter volgen. Ik denk dat de andere profploegen niet lang zullen achterblijven, welke hebben het nu al? Iig Discovery en CSC.
We krijgen toch nog wel een verslagje van je bezoek he? Ben wel benieuwd.

casran
Forum-lid HC

casran 05 jan 2006 13:28

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 05 Januari 2006

Doe mij er maar één van aub . Ik geef ze groot gelijk, zo kan je de progressie van je mannen veel beter volgen. Ik denk dat de andere profploegen niet lang zullen achterblijven, welke hebben het nu al? Iig Discovery en CSC.We krijgen toch nog wel een verslagje van je bezoek he? Ben wel benieuwd.

Juist. Ook T-Mobile, QuickStep-Innergetic en Liberty Seguros hebben dit voor de hele ploeg. En er zijn ook nog wel een pak "kleinere" ploegen en belofteploegen die dit hebben.Op zich allemaal leuk, maar de voorwaarde moet wel zijn dat je personeel hebt die deze gegevens kan ontleden en op trainingsvlak bijstuurt... dat is lang niet overal het geval!

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 05 jan 2006 14:43

dat er op een andere model gereden werd wist ik maar de kleuren was me niet opgevalle maja.. discovery heeft inderdaad sinds dit jaar een officieel sponsor contract met SRM

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 05 jan 2006 18:59

Rijden ze bij discovery wedstrijden ook op x-lite wielen wedstrijden? Ik zag vandaag de wedstrijdfiets van Max met x-lite tubewielen. Ik dacht dat ze alleen op de xxx-lite rijden, de aelous (ff naam kwijt) en dan normaal gespaakte wielen voor koeren in belgie een n-frankrijk.

casran
Forum-lid HC

casran 05 jan 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 05 Januari 2006

Rijden ze bij discovery wedstrijden ook op x-lite wielen wedstrijden? Ik zag vandaag de wedstrijdfiets van Max met x-lite tubewielen. Ik dacht dat ze alleen op de xxx-lite rijden, de aelous (ff naam kwijt) en dan normaal gespaakte wielen voor koeren in belgie een n-frankrijk.

Met die X Lite en X Lite Aero (en carbon versie) zullen ze ook nog rijden. Het volledige topgamma van Bontrager is ter hunner beschikking.

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 05 jan 2006 21:32

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2006

Met die X Lite en X Lite Aero (en carbon versie) zullen ze ook nog rijden. Het volledige topgamma van Bontrager is ter hunner beschikking.

Zijn X Lite dan topwielen?

casran
Forum-lid HC

casran 06 jan 2006 11:05

Sinds wanneer niet dan? Zit in prijscategorie van Neutron, Ksyrium,... waar andere ploegen mee rijden. Als een renner alu velgrand zal willen zullen ze X Lite of X Lite Aero monteren.
http://www.bontrager.com/Road/Wheelwork ... s/5772.php

madone5.9
Forum-lid

madone5.9 07 jan 2006 14:55

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Januari 2006

Sinds wanneer niet dan? Zit in prijscategorie van Neutron, Ksyrium,... waar andere ploegen mee rijden. Als een renner alu velgrand zal willen zullen ze X Lite of X Lite Aero monteren.
http://www.bontrager.com/Road/Wheelwork ... s/5772.php

ik dacht dat es, sl en neutrons stuk beter zijn de x-lite. Ik heb ze dan vergeleken met race lite qua gewicht enzo zie ik net. Ik heb een 3 jaar terug eens gereden met race-lite vond ik niet echt geweldig.
Wanneer verkiest een prof eigenlijk een alu boven een carbon velg? Toch niet voor een paar kasseitjes. Misschien met regen ofzo?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2006 16:10

niet voor een paar kasseitjes?! neuh als Zipp maar genoeg betaald willen de heren van CSC ook kasseien met carbon wielen rijden. Alleen beetje kapitaalvernietiging (en klasseringen), want in 1 wedstrijd (dacht P-R) sneuvelden al 8 wielen. Op kasseien moet je gewoon met een lage alu velg rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 09 jan 2006 10:04

op cyclingnews.com de nieuwe fietsen van da rosa giant en trek
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... world_tour mooie paintjob op de zitbuis

uphillonly
Forum-lid

uphillonly 09 jan 2006 16:31

Zie hier een foto van Gerben de Knegt tijdens het NK. Rijdt hij hier met een Fizik (aliante) zadel? Rabo rijdt toch normaal met Selle San Marco of hebben ze ook een andere sponsor voor de zadels?

Plaats reactie