Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montage van mijn Scott CR1

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 aug 2005 18:30

Ziet er mooi uit TS! Ook de vork past nu beter bij de fiets.
Ik kijk al weer uit naar de volgende aflevering.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2005 19:09

Heel mooi, TS-Biker.
 
Jij werkt met een plastiek framebeschermertje RND je Nokonkabel (ipv bv. een plakkertje OP het frame)? En wat heb je aangebracht op de Nokonkabels voor het stuur (op de plaats waar ze kruisen en waar de kabel tegen je stuurpen tikt): gewoon zwarte tape?
 
Vork past idd mooier. Op een foto meer naar boven zie ik een zwarte sticker op je voorvork. Waren die Scott-letters toen nog niet geïsoleerd aangebracht of is het werkelijke een rechthoekige sticker die óver de Eastonletter komen en ook de carbonkleur wegsteekt?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 22 aug 2005 21:08

't is id een rechthoekige sticker en id zwarte tape tegen het getik.Die plastiekjes zitten standard bij de kabels ! Weegt nauwelijks iets en betere framebescherming. Binnenkort doe ik ook zo iets (jagwire) aan de sti kabels (= niet trouwens niet enkel bescherming maar ook geluiddempend).

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:23

Montage van het stuurlinteerst wil ik erop wijzen dat je beter enkele euro's meer aan stuurlint geeft dan het goedkopere ordinaire stuurlint ! Waarom, dat vertel ik later nog.
Benodigdheden :

de kortere stukjes die bovenaan op het stoeltje liggen gebruiken we NIET ! Dit is enkel voor de amateurs.
 

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:27

De beginpositie :
de beste (gemakkelijkste) methode om op een goede manier stuurlint te leggen is voor uw fiets gaan staan en uw voorwiel tussen uw benen steken.Ik neem ook nog foto's met evenveel handen, dus het moet iedereen zeker lukken

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:28

Begin met de rubbers van de remgrepen naar achteren te trekken :

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:32

We beginnen aan het uiteinde van het stuur langs de bovenkant, we werken steeds naar buiten toe (dus ook met de andere kant naar buiten beginnen !).Ik leg de plakstrip nog net op het stuur zodat ik een stukje over heb om later de eindplug vast te steken.Ik verwijder de beschermstrip stelselmatig, dus NIET direkt volledig verwijderen !Als hij in het begin niet goed van het plaklint komt moet je het stuurlint even over en weer bewegen, daardoor gaat hij beter van elkaar.


 

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:43

Leg het stuurlint mooi over elkaar, maar zorg ervoor dat je het niet te dik legt.Een goede verhouding is dat je de nieuwe wikkeling over 1/3de legt v/d vorige dus 2/3de stuurlint moet zichtbaar blijven.Trek ook steeds lichtjes aan je stuurlint, want indien het niet goed opgespannen is ga je 1 - waarschijnlijk niet toekomen, 2 - snel last hebben van afwikkelingen.De reden dat je iets duurder stuurlint moet nemen is : vermits dit lint beter is afgewerkt kan je er ook beter aan trekken zonder veel risico's (niet overdrijven natuurlijk). Het goedkopere kurklint heeft gaatjes in het oppervlak en op sommige plaatsen valt zo'n gaatje net aan de buitenkant waardoor het gaat scheuren. Dan kan je een nieuw kopen en ben je reeds duurder uit dan direkt een iets duurder lint !De beste ervaringen heb ik met 4za en easton. De slechtste met oa velomann enz. Bontrager is ook goed maar is zonder plakstrip !Eens aan de remgreep gekomen hou je een opening van ongeveer een halve dikte stuurlint : 

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 aug 2005 20:47

Er is ook een methode, waarbij je het stuurlint wikkelt zonder klein stukje te plakken bij de STI's. Dan wikkel je eerst naar boven en komt dan terug naar beneden, dat vind ik het fijnst, want niets kan dan loslaten.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:55

Zoals gezegd gebruik ik de losse stukjes kurk niet.Ik leg het stuurlint kruislings half over de remgreep, dan ga ik achterom terug naar beneden.


 
 

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:58

Voila, met de rubber terug goed geplaatst heb je een mooie wikkeling (rubber kan je op het laatste terugplooien, ik deed het nu wat vroeger om te laten zien)

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 20:59

Eens op het einde gekomen heb ik meer dan voldoende stuurlint over (stuur is 44cm breed c/c)

Plaats reactie