Hoi,
litespeed schreef:fdegrove schreef:litespeed schreef:
Zo duidelijk vind ik dat nog niet. Je kan het box-moving noemen, maar sommigen zijn zo groot 'geworden' dat ze met de verkochte volumes zoveel omzet genereren dat er zowel een scherpe prijs geboden kan worden als een meer dan fatsoenlijke service. Ik denk dan bijvoorbeeld aan ChainReactionCycles en Bike-Components.
Als ik daar dus wat koop is het me enkel om de prijs te doen, een knuffel verwacht ik echt niet.
Ok. Dus als jij iets besteld hebt voor de laagste prijs die je kon vinden, dan vind je het prima om 3 weken op je produkt te wachten? En als het dan komt, dat het bv beschadigd is of het verkeerde product? En als je het terug wilt sturen, dat je je geld niet terug krijgt? Enkel na 15 telefoontjes en evenveel e-mails...
Het enige wat ik op wil merken, is dat er tussen al die box movers (die jij voor het gemak op 1 hoop veegt: lage prijs = geen service) ook verschil in kwaliteit bestaat. En dat is voor mij als consument wel interessant om te weten.
Neen, ik vind dat helemaal niet normaal.
De hele business etiek van zaken te koop aanbieden waarvan je niet eens zeker bent dat je ze binnen een "redelijke" tijd kan leveren vind ik persoonlijk al marginaal maar je aanvaardt het omdat de prijs zo aantrekkelijk is.
Bij sommige van die bedrijven wordt een geschatte levertijd vermeld dus dan weet je waar je aan begint.
Verstrijkt die tijd en is het goed nog steeds niet leverbaar dan moet je daarvan de klant op de hoogte brengen.
Dat valt voor mij niet eens onder service maar onder correct beleid.
Als klant moet je op elk moment na de afgesproken levertijd je centen kunnen terug eisen en daar mag zelfs niet eens discussie over bestaan.
Ook dat valt wat mij betreft niet onder service.
Service is al het extra wat je buiten een "normaal" zakenbeleid voor je klant doet, dat kan zo ruim zijn als je zelf wil.
Het probleem is nu dat de meesten het begrip "normaal" zakenbeleid al zo hebben opgerokken dat zelfs het normaal afhandelen van een verkoop al als een "sevice" wordt gezien en dat kan dus niet.
Ik denk dat we het dus wel eens zijn en dat er alleen onduidelijkheid is over het verwachtingspatroon.
Voor alle duidelijkheid, bij een zaak, hoe goedkoop ook, die niet aan de basis vereisten voldoet, koop ik dus niks.
Voor een vergissing of misverstand heb ik alle begrip maar als het systematisch die toer op gaat dan zien ze me echt niet meer.
Tevens vind ik dat meer en meer klanten zich zouden moeten verzetten tegen wanpraktijken ipv ze te tolereren omdat het zo "goedkoop" lijkt....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...