Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

terug van kale reis hopmans!

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 dec 2010 11:00

fdegrove schreef:Hoi,

Da's gewoon BS.
De vraag waarom Hopmans niet wil verzenden heb ik al gesteld en dat gold zowel voor NL als BE, niet?
O, en dit terzjde, de klant IS koning. Zeker weten.

Ciao, ;)
+1, klant is zeker koning, uiteraard binnen bepaalde hoogte da's duidelijk.

Vind in deze dat Hopmans toch echt wel een steek laat vallen, enige flexibiliteit was toch wel op zijn plaats.

Pakje wegbrengen na de post voor dit "incident" moet toch wel mogelijk zijn, klant is in deze wel koning.
YFood !!!

zorba
Forum-lid

zorba 20 dec 2010 12:53

Dus Hopmans je ziet het, een paar euro besteden buiten de gebaande paden had je alleen al in deze situatie een hoop negatieve reclame gescheeld...! Hoop dat er iemand meesleest want ook ik vind dat de klant koning behoort te zijn.
Do not CROSS the road!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 20 dec 2010 12:58

Hoi,
litespeed schreef:
fdegrove schreef:
litespeed schreef:
Zo duidelijk vind ik dat nog niet. Je kan het box-moving noemen, maar sommigen zijn zo groot 'geworden' dat ze met de verkochte volumes zoveel omzet genereren dat er zowel een scherpe prijs geboden kan worden als een meer dan fatsoenlijke service. Ik denk dan bijvoorbeeld aan ChainReactionCycles en Bike-Components.

Als ik daar dus wat koop is het me enkel om de prijs te doen, een knuffel verwacht ik echt niet.
Ok. Dus als jij iets besteld hebt voor de laagste prijs die je kon vinden, dan vind je het prima om 3 weken op je produkt te wachten? En als het dan komt, dat het bv beschadigd is of het verkeerde product? En als je het terug wilt sturen, dat je je geld niet terug krijgt? Enkel na 15 telefoontjes en evenveel e-mails...

Het enige wat ik op wil merken, is dat er tussen al die box movers (die jij voor het gemak op 1 hoop veegt: lage prijs = geen service) ook verschil in kwaliteit bestaat. En dat is voor mij als consument wel interessant om te weten.

Neen, ik vind dat helemaal niet normaal.
De hele business etiek van zaken te koop aanbieden waarvan je niet eens zeker bent dat je ze binnen een "redelijke" tijd kan leveren vind ik persoonlijk al marginaal maar je aanvaardt het omdat de prijs zo aantrekkelijk is.
Bij sommige van die bedrijven wordt een geschatte levertijd vermeld dus dan weet je waar je aan begint.
Verstrijkt die tijd en is het goed nog steeds niet leverbaar dan moet je daarvan de klant op de hoogte brengen.
Dat valt voor mij niet eens onder service maar onder correct beleid.
Als klant moet je op elk moment na de afgesproken levertijd je centen kunnen terug eisen en daar mag zelfs niet eens discussie over bestaan.
Ook dat valt wat mij betreft niet onder service.

Service is al het extra wat je buiten een "normaal" zakenbeleid voor je klant doet, dat kan zo ruim zijn als je zelf wil.
Het probleem is nu dat de meesten het begrip "normaal" zakenbeleid al zo hebben opgerokken dat zelfs het normaal afhandelen van een verkoop al als een "sevice" wordt gezien en dat kan dus niet.

Ik denk dat we het dus wel eens zijn en dat er alleen onduidelijkheid is over het verwachtingspatroon.
Voor alle duidelijkheid, bij een zaak, hoe goedkoop ook, die niet aan de basis vereisten voldoet, koop ik dus niks.
Voor een vergissing of misverstand heb ik alle begrip maar als het systematisch die toer op gaat dan zien ze me echt niet meer.
Tevens vind ik dat meer en meer klanten zich zouden moeten verzetten tegen wanpraktijken ipv ze te tolereren omdat het zo "goedkoop" lijkt....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

torro
Forum-lid

torro 20 dec 2010 13:34

Een nette dienstverlening is best mogelijk ook als je goedkoop bent. Wanneer iemand 3 uur in de auto zit voor iets wat je toegezegd is en op zo'n manier voor joker wordt gezet ben je als verkoper/mens gewoon een hufter.

Ik heb het zelf ook wel eens ondervonden dat je dingen worden toegezegd en wanneer je dan komt het er gewoon niet is je voelt je dan gewoon enorm k*t kan de frustratie van de TO dan ook zeer goed bereiken.

Met de reactie van FdeGrove ben ik het ook meeneens goede service is namelijk iets anders dan gewoon je houden aan elementaire regels en omgangs vormen. Opvallend dat veel
forumleden de kant van Hopmans kiezen ipv van de TO die m.i. volledige in zijn recht staat om hier over te klagen mbt de houding van de fa. Hopmans.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 20 dec 2010 15:00

Ik volg deze discussie nu een paar dagen en wil twee dingen kwijt:

1. Het verhaal is eenzijdig. We hebben de kant van Hopmans niet gehoord en ook hier past hoor en wederhoor.
torro schreef:Opvallend dat veel forumleden de kant van Hopmans kiezen ipv van de TO die m.i. volledige in zijn recht staat om hier over te klagen mbt de houding van de fa. Hopmans.
2. Als zoveel forumleden de kant van Hopmans lijken te kiezen, kan dit betekenen dat de meesten tevreden zijn over Hopmans en dat dit een incident is.
Twitter: @rbruijns

HenH
Forum-lid

HenH 20 dec 2010 15:06

rbr schreef:
2. Als zoveel forumleden de kant van Hopmans lijken te kiezen, kan dit betekenen dat de meesten tevreden zijn over Hopmans en dat dit een incident is.

+1
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 dec 2010 15:27

fdegrove schreef: edit......

Neen, ik vind dat helemaal niet normaal.
De hele business etiek van zaken te koop aanbieden waarvan je niet eens zeker bent dat je ze binnen een "redelijke" tijd kan leveren vind ik persoonlijk al marginaal maar je aanvaardt het omdat de prijs zo aantrekkelijk is.
Bij sommige van die bedrijven wordt een geschatte levertijd vermeld dus dan weet je waar je aan begint.
Verstrijkt die tijd en is het goed nog steeds niet leverbaar dan moet je daarvan de klant op de hoogte brengen.
Dat valt voor mij niet eens onder service maar onder correct beleid.
Als klant moet je op elk moment na de afgesproken levertijd je centen kunnen terug eisen en daar mag zelfs niet eens discussie over bestaan.
Ook dat valt wat mij betreft niet onder service.

Service is al het extra wat je buiten een "normaal" zakenbeleid voor je klant doet, dat kan zo ruim zijn als je zelf wil.
Het probleem is nu dat de meesten het begrip "normaal" zakenbeleid al zo hebben opgerokken dat zelfs het normaal afhandelen van een verkoop al als een "sevice" wordt gezien en dat kan dus niet.

Ik denk dat we het dus wel eens zijn en dat er alleen onduidelijkheid is over het verwachtingspatroon.
Voor alle duidelijkheid, bij een zaak, hoe goedkoop ook, die niet aan de basis vereisten voldoet, koop ik dus niks.
Voor een vergissing of misverstand heb ik alle begrip maar als het systematisch die toer op gaat dan zien ze me echt niet meer.
Tevens vind ik dat meer en meer klanten zich zouden moeten verzetten tegen wanpraktijken ipv ze te tolereren omdat het zo "goedkoop" lijkt....

Ciao, ;)

Dit vind ik nu eens fantastisch goed geformuleerd.
Zowel naar inhoud als stijl.

Als iedereen zijn bemerkingen bij een misgelopen verkoop zo moest formuleren tegenover de andere partij dan zouden de meeste zaken heel snel opgelost zijn.

Dit verdient naar mijn idee een eigen topic: "hoe omgaan met verkeerd afgelopen transacties" of iets dergelijks.
I know myself like no one else
Nothing to defend

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 dec 2010 19:34

H&H schreef:
rbr schreef:

+1

Maar ook een incident hoort netjes worden opgelost. En we gaan ervan uit dat TS het verhaal juist weergeeft.

En Hopmans kent dit forum ook :-)
YFood !!!

HenH
Forum-lid

HenH 20 dec 2010 20:12

Dat dit niet zo hoort is iedereen het wel mee eens. Maar uit de andere reacties kun je concluderen dat dit niet gebruikelijk is;)
Door incidenten goed op te lossen krijg je een goede naam en stond er nu i.p.v. kale reis Hopmans super goede ervaring met Hopmans o.i.d.
Als Hopmans dit forum kent dan hoop ik dat hij het recht zet;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

bumblebee
Forum-lid

bumblebee 21 dec 2010 14:10

Het is niet de bedoeling om de zaak hopmans af te breken, vond het gewoon niet correct tgo mij...kijk, als je wat empatisch aangelegd bent, en je kan voorstellen dat je 3u. in de wagen zit om iets te gaan halen dat er uiteindelijk toch niet is, is dit gewoon niet leuk. Terwijl ik er echt wel 2x voor gebeld heb, en gezegd dat ik van ver moest komen. Er leek echt wel een oplossing in de maak over het crankstel 172.5mm, ze gingen het bestellen en dan opsturen naar mij, tot ze plots zeiden dat ze niet konden opsturen naar België, en dat kwam wel raar over snap je , weeral een extra frustratie (eerst wel , dan niet). Vroeg dan ook of ze dat dan niet even naar de post konden brengen voor internationale verzending, wou zelfs de verzendkosten op mij te nemen, maar kreeg negatief antwoord. Ik kon het crankstel normaal vandaag komen halen (als het dinsdag binnenkomen zou zijn), maar mijn vertrouwen was op dat moment weg. Daar gaat het mij over, Hopmans mag van mij gerust reageren. Heb echt niets te verbergen! Al schrik ik wel van de hevigheid van wat dit topic te weeg brengt, terwijl ik gewoon mijn k*t-ervaring kwijt wou.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 dec 2010 14:18

Kijk, als dit nu bij Vos was gebeurt zou iedereen je gelijk geven.;):):d:D

bumblebee
Forum-lid

bumblebee 21 dec 2010 14:34

Hoef zelfs mijn gelijk niet te halen, diegene die zich kunnen inleven in mijn situatie snappen me wel. Over Vos spreek ik me niet uit , dat is zowiezo te ver met de wagen om eventueel gekl**t te worden (-;.

Plaats reactie