Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

De effecten van doping?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 16 nov 2009 23:57

[quote="53x11"]
Dat klopt toch? Insuline heb je namelijk nodig om suiker van bloed naar spieren te krijgen. Alleen hebben hersenen ook suiker nodig, dus teveel insuline = alle suiker naar spieren = niets meer over voor hersenen = bewusteloos of dood[/quote]

[quote="Buurman"]oh dan heb ik het mis.
dacht juist dat als je geen insuline krijgt( suikerziekte) je teveel suiker in je bloed krijgt. maar geen energie krijgt.[/quote]
Klopt, als de suiker wel in je bloed zit maar niet je spieren in wil heb je er alsnog niks aan.

(en voor je hersenen maar ook je bloedvaten is een te hoge bloedsuikerspiegel juist schadelijk)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

enrique1
Forum-lid

enrique1 19 nov 2009 23:58

epo is allang voorbijgestreefd.De nieuwe doping is nu gendoping specifiek voor elke sport.ik heb hier een aantal artikels en dat is echt niet meer normaal en wat de gevolgen op lange termijn zijn???

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2009 00:04

Ik zou me meer zorgen maken op de gevolgen op vrij korte termijn, de meeste mensen die in experimenten behandeld zijn met gentherapie (virus met speciaal RNA) kregen daarna toch wel erg serieuse bijwerkingen. Bij muizen kunnen ze het trucje wel goed, maar bij mensen gaat t toch een stuk lastiger.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 nov 2009 18:32

Wat ik daarbij nog mis en dat is met veel dingen zo. Het dubbele effect.

Doordat je doping neemt en sterker bent dan de ander hoef je minder diep te gaan en dus ook minder te herstellen, waardoor je de dag erna in verhouding nog sterker bent. Zeker in een ronde gaat dat natuurlijk lekker!

Er zullen best testen van zijn, alleen zullen ze niet zomaar te vinden zijn. Wellicht bij bepaalde spaciale legereenheden. Ik kan met namelijk niet voorstellen dat die jongens het zonder "doping"doen

Plaats reactie