Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 13 dec 2010 13:38

[quote="havana"]Dank voor de link Livio.

40 euro is natuurlijk van de gekken. In België heb je ook commercieel georganiseerde tochten (bijv. Tilff - Bastogne - Tilff) en die kosten minder dan de helft.

Maar goed, kennelijk zien de AGR fans gewoon niet in hoe belachelijk een dergelijke prijs is. Ik zie hier een parallel met de Apple fanboys, die ook niet willen toegeven dat Apple gewoon schreeuwend duur is.

[/quote]

Dat ik het eens ben met dat de prijs voor het rondje AGR te gek voor woorden is daar hoor je me niet over. Maar deze vergelijking slaat natuurlijk weer als 'n *%^ op 'n drumstel.

Over meerwaarde valt altijd te discussiëren maar bij Apple krijg je ook echt meer waar voor je geld. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de levensduur langer is. De kosten op langere termijn lager (onderhoud, virussen enz enz). Daarbij kan je ook daadwerkelijk meteen aan de slag met 'n Apple.

Maar ach... ieder moet natuurlijk voor zich weten waarom hij of zij ergens - volgens anderen - te veel voor betaald. Bij de AGR is het derhalve evident!
:D

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?p=351
Mooi al die marketingmachines!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 13 dec 2010 13:45

[quote="eelcoz"][quote="pwaverijn"]
Kortom, ik kan me de prijs wel voorstellen. het is veel vergeleken andere tochten, maar tot nu toe vind ik de AGR wel het beste geregeld van de tochten die ik gereden heb.

[/quote]

Een tocht waarbij je moet lopen op de mooiste/interessantste/zwaarste stukken van de route is niet goed geregeld.[/quote]

Mijn ervaring is dat ik op alle (drukke) punten gewoon door kon rijden, dus ik kan daar niet over meepraten...
accepteren kun je leren!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 dec 2010 13:46

[quote="Livio Livius"][quote="havana"]Zou ook wel meer info willen over de permanente uitpijling, bijv. ook welke lengte het parcours heeft en wat een goed startpunt is waar je makkelijk kunt parkeren, dichtbij de snelweg.[/quote]

Volgens de site (http://www.amstelgoldracexp.nl/index.ph ... sItemId=45) 3 verschillende lussen die samen de AGR vormen.[/quote]

Is er ook iemand die al weet hoe deze lussen lopen?
Het klinkt interessant dus alle info is welkom.

niklas2
Forum-lid

niklas2 13 dec 2010 14:39

Even wat basale economie over de prijs van AGR: zolang er een vraagoverschot is, is de prijs blijkbaar te laag.
Hoewel ik de AGR bepaald geen kunstwerk vind: vergelijk het eens met een Van Gogh: daar zit echt voor minder dan 100 euro aan verf/doek etc in, toch wordt er miljoenen betaald voor een van Gogh. Vergelijken van wat de kosten zijn en wat de prijs is, gaat in de markt niet op, zeker als er sprake is van een monopolie/uniek product. En dat laatste is de AGR, want er is in Nederland maar één echte toeristenklassieker. Dat er tochten zijn die tien keer mooier, beter en goedkoper zijn gaat voor de wellicht wat minder goed geinformeerde recreant niet op, want die wil maar 1 ding en dat is kunnen vertellen dat hij/zij de AGR heeft gereden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

eelcoz

eelcoz 13 dec 2010 14:43

[quote="Niklas2"] Dat er tochten zijn die tien keer mooier, beter en goedkoper zijn gaat voor de wellicht wat minder goed geinformeerde recreant niet op, want die wil maar 1 ding en dat is kunnen vertellen dat hij/zij de AGR heeft gereden.[/quote]

Wat dat betreft was de vergelijking met Apple zo gek nog niet.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 dec 2010 14:55

[quote="daPOKER"]
Dat ik het eens ben met dat de prijs voor het rondje AGR te gek voor woorden is daar hoor je me niet over. Maar deze vergelijking slaat natuurlijk weer als 'n *%^ op 'n drumstel.

Over meerwaarde valt altijd te discussiëren maar bij Apple krijg je ook echt meer waar voor je geld. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de levensduur langer is. De kosten op langere termijn lager (onderhoud, virussen enz enz). Daarbij kan je ook daadwerkelijk meteen aan de slag met 'n Apple.

Maar ach... ieder moet natuurlijk voor zich weten waarom hij of zij ergens - volgens anderen - te veel voor betaald. Bij de AGR is het derhalve evident!
:D

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?p=351
Mooi al die marketingmachines!
[/quote]

Ik zat al te wachten tot de eerste fanboy zou reageren ;) Dat je meteen aan de slag kunt met een Apple zal niemand ontkennen. Dat het OS extreem fijn werkt en weinig onderhoud nodig heeft ook niet.

Wat ik bedoel is dat hardware van Apple schreeuwend duur is. Kijk eens naar de prijzen die je bijvoorbeeld moet neertellen voor 4 GB extra geheugen. Apple rekent daar $400 voor, terwijl exact hetzelfde geheugen nog geen $100 kost bij de computerzaak op de hoek. Voor een (trage) SSD maken ze het zelfs nog veel bonter.

De hardware van Macbooks is op de aluminium behuizing na in hoge mate gelijk aan de hardware van een gewone laptop (Nvidea videokaart, Intel processor, etc), maar dan wel 2x zo duur. Een Macbook gaat echt niet 2x zo lang mee als een PC laptop (economisch zeker niet).

Ik heb overigens helemaal niks tegen Apple; sterker nog ik sta op het punt zelf een 15" MBP aan te schaffen. Ik blijf wel aanhikken tegen de extreem hoge prijs, en ik krijg dan als docent zelfs nog 14% korting. Wat mij stoort is dat Apple gebruikers de extreem hoge prijzen altijd proberen goed te praten met argumenten die gewoon niet valide zijn ("de hardware is het geld waard want het werkt zo fijn" ). Kennelijk zien die mensen niet in dat je niet betaalt voor de hardware, maar voor de marketing (het OS kost los immers iets van 120 euro). Het zou de fanboys sieren als ze gewoon toegeven dat Apple-producten overpriced (maar erg fijn) zijn. Zoals Freddy Heineken al zei: "mensen kopen geen bier, maar marketing".

Bij de AGR gebeurt precies hetzelfde. Ik heb 2x meegedaan en ik vond de bevoorrading beide keren redelijk goed, maar zeker niet in verhouding tot de prijs. Ik herinner me zelfs dat er bij de eerste bevoorrading geen water was, al was dat waarschijnljik een incident.

Iets anders dat me stoorde is dat de organisatie niks doet tegen zwartrijders.

geer
Forum-lid

geer 13 dec 2010 16:31

Tuurlijk is de AGR (te) duur. Je betaald gewoon 20E voor de naam en 20E voor het organiseren. Goed, wil je dat niet betalen, die je lekker mee aan Limburgs Mooiste (ofzo), ook tering druk trouwens. En, bij de Amstel heb ik echt nooit hoeven lopen, nooit, bij Limburgs Mooiste heb ik twee keer een uur stilgestaan...maarrr ik houd op met vergelijken.

Het leuke van de AGR is, is dat ie best vroeg in het seizoen is. Veel mensen worden daardoor gemotiveerd om op tijd te beginnen met fietsen, terwijl ze dat niet gewoon zijn. Een ander deel van de inschrijvers dump twee weken van te voren hun startbewijs op Marktplaats, omdat ze 'vergeten' zijn te trainen...:-)

lautje
Forum-lid

lautje 14 dec 2010 09:43

[quote="havana"][quote="daPOKER"]

Iets anders dat me stoorde is dat de organisatie niks doet tegen zwartrijders.[/quote]

Organisatie kan daar niks tegen doen, het is gewoon openbare weg!
Dat zou betekenen dat als je in de buurt woont niet over het parcours mag rijden.
Bevoorrading is wat anders.

Ben geen voorstander van zwartrijden, maar kan het wel begrijpen!! Zeker bij de AGR!
s.vdberg

diamond
Forum-lid

diamond 14 dec 2010 23:18

[quote="Theo V"]Hé Klaus, zijn de smileys op?;):):d:D[/quote]

JA Theo de smiley's zijn op!!!!

gr vd n............s:rolleye:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 dec 2010 14:58

Wie weet er meer van de permanente AGR bordjes? Ik begrijp dat het dus 3 lussen zijn, maar hoeveel KM is het totaal? En per lus? Wat is het startpunt?

corniel
Forum-lid HC

corniel 15 dec 2010 15:03

[quote="lautje"]Ben geen voorstander van zwartrijden, maar kan het wel begrijpen!! Zeker bij de AGR![/quote]
Ik kan het me niet voorstellen, zeker niet bij de AGR. Het is al zo druk, waarom zou je daar nog tussen willen fietsen? Het is voor jezelf niet leuk, en voor de anderen ook niet...

geer
Forum-lid

geer 15 dec 2010 15:04

Plaats reactie