Vuelta 2011
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die verhoogde armsteunen zijn gewoon nodig om genoeg hoogteverschil tussen de basebar en de steuntjes te krijgen. Als je een frame met langere balhoofdbuis maakt vangt die langere buis meer wind en vervolgens moet de basebar weer naar beneden. Je vangt dus meer wind en je hebt meer materiaal nodig. Met de huidige constructie zoals bijv Specialized en bijv Giant zitten de stuurpen, basebar en bovenbuis volledig op 1 lijn achter elkaar uit de wind.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Beiden rijden niet op een Giant, volgens mij...deijn schreef:FF een paar mooie foto's, waaronder die van Wiggens en Menshov op zijn Giant.
Wiggens zoiezo niet, die rijd gewoon Pina. Maar naar aanleiding van bovenstaande vraag om foto's van hem tijdens de tijdrit.walterg schreef:Beiden rijden niet op een Giant, volgens mij...deijn schreef:FF een paar mooie foto's, waaronder die van Wiggens en Menshov op zijn Giant.
Menshov reed gisteren op zijn oude rabo Giant ipv een Fuji van zijn team.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Dat wordt dan vergelijken met die van Mollema...
Dank heren.
Was me echt nooit opgevallen die hoogte pijlers. Vreemd dat ik het bij Wiggins plots wel vond opvallen.
litespeed » 30 aug 2011 08:19 -------->Inderdaad meerdere rijders die het hebben.
Ik begrijp de motivatie qua luchtweerstand (hoog balhoofd t.o.v. pijlers) al zou ik wel eens pure data willen zien wat dat qua luchtweerstand uitmaakt.
Thanks.
Was me echt nooit opgevallen die hoogte pijlers. Vreemd dat ik het bij Wiggins plots wel vond opvallen.
litespeed » 30 aug 2011 08:19 -------->Inderdaad meerdere rijders die het hebben.
Ik begrijp de motivatie qua luchtweerstand (hoog balhoofd t.o.v. pijlers) al zou ik wel eens pure data willen zien wat dat qua luchtweerstand uitmaakt.
Thanks.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sowieso zou ik bepaalde verschillen wel eens willen zien. Hoge wielen, breedte banden, kleding. Het is allemaal wel een keer theoretisch getest maar als je al die waardes bij elkaar opsteld dan rijden we volgende week allemaal 75km/hzorroi schreef: Ik begrijp de motivatie qua luchtweerstand (hoog balhoofd t.o.v. pijlers) al zou ik wel eens pure data willen zien wat dat qua luchtweerstand uitmaakt.
Thanks.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Volgens mij rijdt menchov ook nog met zn Tacx snelspanner. Die fiets is zo uit de Tacx gehaald en voor hem neergezet