Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nemen jullie altijd een fietspompje mee?

marcelca
Forum-lid

marcelca 02 sep 2011 09:43

janjanssen-parijsnice schreef:Ik heb ook altijd een pompje bij me. Daarnaast een klein tasje onder het zadel met daarin een paar bandenwippers, 1 bibandje, meest gebruikte inbussleuteltjes en een geplastificeerd id-bewijs met daarop een tel. nummer van mijn vrouw en mn bloedgroep. Mijn km stand is iets minder (ong. /5) als die van stillekracht. ik heb gelukkig nog nooit, buiten het uitlenen van een inbusje, gebruik hoeven maken van mijn pakketje.

Mijn fietsmaatje had daarentegen een lekke band op het moment dat hij alleen aan de buitenkant van de zeedijk van Urk naar Lemmer fietste. Hij was precies halverwege en heeft toen een kilometertje of wat moeten lopen voordat uberhaupt een auto hem kon oppikken. Hij heeft sindsdien altijd keurig een vervangingssetje bij hem :)

Ik heb bij me, in een klein hard zadeltasje, 2 bandenlichters, zelfklevende plakkers ( echt ideaal ), 2 co2 patronen + bijbehorende regelbare kop, 1 binnenband en mijn huissleutel.

Ik vind het idee om een kopie van je id-kaart met je telefoonnummer erop te plastificeren en erbij te doen wel een heel goed idee..

Las wel hierboven dat je ook de bloedgroep erop hebt gezet, ik kan je vertellen dat ze daar helemaal niets mee doen, zodra jij bloed nodig hebt nemen ze toch eerst een test af wat je bloedgroep is, zelfs al zou je bijvoorbeeld een donorcodicil bij je hebben waar het op staat gaan ze daar niet van uit

raiju
Forum-lid

raiju 07 sep 2011 11:14

Stijlpolitie, geeft die ook bekeuringen als je met je fiets in de hand en een kapotte band over de weg loopt omdat je geen pompje hebt?

Lekker een pompje mee nemen. liefst nog op je fiets. Want een metalen cilinder of tool naast je ruggegraat tijdens een valpartij valt nooit lekker.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 sep 2011 11:33

raiju schreef:Stijlpolitie, geeft die ook bekeuringen als je met je fiets in de hand en een kapotte band over de weg loopt omdat je geen pompje hebt?

Lekker een pompje mee nemen. liefst nog op je fiets. Want een metalen cilinder of tool naast je ruggegraat tijdens een valpartij valt nooit lekker.
Als je er gesoigneerd bij loopt niet natuurlijk, dan krijg je hoogstens een minzaam knikje!

Volgens mij is dat val-argument een beetje een urban-myth trouwens, heb het al vaak gehoord, maar ken geen enkel praktijkvoorbeeld van extra schade door een tooltje/patroontje/pompje/etc in de achterzak
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 sep 2011 11:35

Lijkt me ook onzin. En hoe vaak val je nou recht op je rug?

Bovendien let de stijlpolitie vooral op stijl, niet primair op veiligheid (alhoewel helmloos rijden wel degelijk een boete oplevert !!)

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 07 sep 2011 11:51

havana schreef:Lijkt me ook onzin. En hoe vaak val je nou recht op je rug?
1 keer is genoeg. Helaas geen onzin of broodje aap verhaal, het is echt gebeurt. Helaas ken ik wel een geval (gelukkig niet van dichtbij) onderlichaam verlamd door val met hard voorwerp in achterzak. Wat de val had veroorzaakt zonder het "fietspompje" (hard voorwerp), zal natuurlijk altijd een vraag blijven.
Neemt niet weg dat ik ook nog steeds een fietspompje en telefoon in mijn achterzak heb zitten tijdens mijn tochtjes.
Ach, ik zeg ook maar wat

pmx
Forum-lid

Gebruikersavatar pmx 07 sep 2011 23:13

weet er iemand een compact pompje waar je echt 8 of iets meer bar kan halen? mijn bbb pompje is leuk voor nood maar niet voor twee weken italie...

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 07 sep 2011 23:54

pmx schreef:Weet er iemand een compact pompje waar je echt 8 of iets meer bar kan halen? Mijn bbb pompje is leuk voor nood maar niet voor twee weken italie...
In dit topic is deze Lezyne Road Drive M(edium) al eerder aanbevolen. Onlangs heb ik 'm ook aangeschaft, en uiteraard meteen even getest... Binnen anderhalve minuut stampte ik zowaar 7 bar in een 25mm bandje. Toppertje dus!

pmx
Forum-lid

Gebruikersavatar pmx 09 sep 2011 23:46

dat lijkt er meer op, ik ben benieuwd.

Plaats reactie