Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2011

zipper
Forum-lid

zipper 16 okt 2011 12:34

De klassieke stalen italianen en de Tommasini's in het bijzonder.. prachtig

HenH
Forum-lid

HenH 16 okt 2011 12:59

rikkert schreef:Mbt standhouders: ben vrijdag geweest en ze hadden erg druk met elkaar. Terwijl het me toch een uitstekende gelegenheid lijkt om eens met de eindgebruikers van je produkten van gedachten te wisselen. Ik denk dat ze maandag als de vakhandel komt opeens een stuk aktiever zullen zijn...
Dat viel mij ook op. Veel standhouders zaten met hun smartphone te ouhoeren en met andere standhouders te praten.
Het kwam bij mij over al waren ze erg ongeïnteresseerd...
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 16 okt 2011 16:58

De Bikemotion ging wat mij betreft om drie dingen dit jaar:

De electrische mountainbike

Afbeelding

De Ultegra Di2, volgend jaar uit te proberen tijdens een dertigtal toertochten in de Benelux.

Afbeelding

Als derde de opkomst van de vele 29-ers, zelfs een van Van Nicholas.

Afbeelding

Afbeelding

Bijzondere fietsen zijn er ook, zoals de TT van Koga.

Afbeelding

Tot slot een bandentip voor de toerversie van Parijs-Roubaix volgend jaar!

Afbeelding

cervelo
Forum-lid

cervelo 16 okt 2011 17:06

[quote="rikkert"]Mbt standhouders: ben vrijdag geweest en ze hadden erg druk met elkaar. Terwijl het me toch een uitstekende gelegenheid lijkt om eens met de eindgebruikers van je produkten van gedachten te wisselen. Ik denk dat ze maandag als de vakhandel komt opeens een stuk aktiever zullen zijn....

Ja, maandag zijn ze aktief. Dan kunnen hun bonus weer opschrijven voor dit jaar.
Ze kunnen beter de consument eens goed inlichten over de producten die ze verkopen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 okt 2011 17:30

Leuk dagje gehad met Eelcoz. Vond persoonlijk de Pro Machine van BMC erg mooi. Ook de De Rosa King vond ik een plaatje. Ook genoten van de Supersix Evo (in Liquigas-kleuren) en de Canyon Aeroroad in mat zwart.

Verder viel het me op dat er extreem veel wielen te zien waren, ook veel "onbekendere" merken. Ultegra Di2 vond ik geweldig schakelen maar wát een lelijke derailleurs :o

Nog een gezellig praatje gemaakt met Serge bij Infinito.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 16 okt 2011 18:05

Afgelopen vrijdag geweest..ook veel lelijke fietsen gezien... maar mijn liefde voor staal gaat nooit meer over... kwijl......

Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

eelcoz

eelcoz 16 okt 2011 19:37

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 16 okt 2011 20:08

cervelo schreef:
rikkert schreef:Mbt standhouders: ben vrijdag geweest en ze hadden erg druk met elkaar. Terwijl het me toch een uitstekende gelegenheid lijkt om eens met de eindgebruikers van je produkten van gedachten te wisselen. Ik denk dat ze maandag als de vakhandel komt opeens een stuk aktiever zullen zijn....

Ja, maandag zijn ze aktief. Dan kunnen hun bonus weer opschrijven voor dit jaar.
Ze kunnen beter de consument eens goed inlichten over de producten die ze verkopen.
Hier ben ik mee eens maar het geld zeker niet voor allemaal. De standhouders van Campa, Specialized, Bianchi en Juncker waren positieve uitzonderingen. Bij Garmin deden ze ook hun best maar ik heb nu eenmaal te weinig verstand van deze ingewikkelde apparaten om een oordeel te kunnen vellen. Een van de standhouders van Sensa stond z'n eigen fietsen min of meer af te kraken (kraakjes, geluiden en beschadigingen daar gaf hij allemaal niet om), bij FSA stond een standhouder die zich tegen een andere standhouder aanhet beklagen was over te weinig belangstelling terwijl hij niet door had dat er een rij stond die iets wilde vragen. Bij Jan Janssen zat alles aan een tafeltje koffie te drinken zonder enige belangstelling voor het publiek. Bij Wilier wisten ze niet eens wat voor balhoofd ze gebruikten, ik moest de man bijna de definitie van een fiets uitleggen, zonde want Wilier maakt gewoon mooi spul. Maar bij Veltec wordt dat langzamerhand traditie, in voorgaande jaren stonden er ook mensen zonder verstand van zaken. Bij Polar praatte de man gewoon met je mee en vond alles maar normaal, batterij snel leeg, ja dat is normaal, batterij van de speed sensor verwissellen, geloof niet het kan maar dan koop je toch gewoon elk jaar nieuw.
Het lijkt mij dat als dit soort standhouders maandag wel of niet actief zijn ze toch door de mand moeten vallen. Uitzonderingen zoals de eerst genoemde daar gelaten.
Enfin, een bezoek aan de beurs moet je gewoon ook zelf voorbereiden.

bibske
Forum-lid

bibske 16 okt 2011 21:13

Enkele plusjes en minnetjes
+ Enthousiaste mensen bij Carbonrepair en wat een gaaf fietsje hebben ze gemaakt
+ Blue On, leuk om de kleding in het echt te zien
+ De stand van Independent Fabrication / Genesis. Leuke fietsen en er werd uitgebreid de tijd genomen om te kletsen
- Standhouder die midden in een gesprek zijn mobiel opneemt
- Schreeuwerige kleuren
- Het is wel erg groot waardoor je eigenlijk niet alles kan zien

Volgend jaar weer? Ik denk het niet, misschien over 2 jaar...

perik
Forum-lid

perik 16 okt 2011 22:02

Canyon Ultimate Al in blank aluminium was ook erg mooi!

sram60
Forum-lid

sram60 16 okt 2011 22:08

Ik ben gister ook geweest, en de stand van Basso en Prorace vond ik echt geweldig om te zien. Het was een eind rijden om van West Zeeuws Vlaanderen te komen maar zeker de moeite waard.
Edwin van de Velde

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 okt 2011 22:29

@Bibske Volgens mij zag ik je nog voorbij komen maar was ik bezig met klanten (doe ik het toch goed volgens sommige hier :-)). Ik heb nog gekeken of ik je daarna zag maar je was al gevlogen, over 2 jaar dan maar ?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie