Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

Gebruikersavatar
rihodi
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:54

Gebruikersavatar rihodi 15 nov 2011 13:52

Ik heb inmiddels de Philips LED lamp besteld (met de Shell actie 40% eraf en geen verzendkosten) en kan dan vergelijken met een paar jaar oude Sigma Mirage (5W halogeen) met Pb accu.
Die Pb accu was ook de reden om iets nieuws te kopen het ding past slecht in een bidonhouder en lichtopbrengst echt niet super (net/net niet goed genoeg naar mijn mening op donkere wegen)

Wat ik me afvraag is of de Philips lamp via de usb naar een nieuw (ook 4 cel) accupack gezet kan worden , ik heb al ergens gelezen dat de lamp uitschakeld tijdens laden maar vraag me of bij een gelijk Voltage (lader geeft meestal meer) deze beveiliging niet in werking treedt.

Ben in ieder geval benieuwd, grt
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 15 nov 2011 17:29

prowasman schreef:
-eric- schreef:Ik heb onlangs deze lamp laten komen: http://www.dealextreme.com/p/flood-to-t ... -aaa-26800" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder het mom, veel geld uit geven kan altijd nog.... Qua prijs/kwaliteit is het denk ik niet te evenaren, een bak licht! Nog niet in het stikkedonker op onbekend terrein gefietst, maar mijn eerste indruk is erg positief. Lampje zit ook wel redelijk in elkaar, al denk ik niet dat het 10 jaar meegaat. De montage op het stuur is top!
Heb deze ook besteld, lijkt voor 10,- hartstikke goed ding. Hopelijk komt hij snel binnen :mrgreen:
Heb nu een paar keer gereden met deze lamp, ben er erg tevreden over. Bevestiging is eenvoudig en degelijk en er komt veel licht vanaf. Tussen bestellen en bezorgen zat bij mij wel flink wat tijd, had bijna de hoop opgegeven dat ie überhaupt nog zou aankomen. Aanrader als je het mij vraagt!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 nov 2011 18:24

joeptimmermans schreef: ........ Tussen bestellen en bezorgen zat bij mij wel flink wat tijd, had bijna de hoop opgegeven dat ie überhaupt nog zou aankomen.
Hoeveel tijd?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

prowasman
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:24
Locatie: Lisse

prowasman 15 nov 2011 23:42

joeptimmermans schreef:
prowasman schreef:
-eric- schreef:Ik heb onlangs deze lamp laten komen: http://www.dealextreme.com/p/flood-to-t ... -aaa-26800" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder het mom, veel geld uit geven kan altijd nog.... Qua prijs/kwaliteit is het denk ik niet te evenaren, een bak licht! Nog niet in het stikkedonker op onbekend terrein gefietst, maar mijn eerste indruk is erg positief. Lampje zit ook wel redelijk in elkaar, al denk ik niet dat het 10 jaar meegaat. De montage op het stuur is top!
Heb deze ook besteld, lijkt voor 10,- hartstikke goed ding. Hopelijk komt hij snel binnen :mrgreen:
Heb nu een paar keer gereden met deze lamp, ben er erg tevreden over. Bevestiging is eenvoudig en degelijk en er komt veel licht vanaf. Tussen bestellen en bezorgen zat bij mij wel flink wat tijd, had bijna de hoop opgegeven dat ie überhaupt nog zou aankomen. Aanrader als je het mij vraagt!
Okay, dat klikt goed! Op hun website staat een levertijd van 7 a 14 werkdagen aangegeven.
Wat was de levertijd bij jouw?

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 16 nov 2011 20:23

Ik heb deze week ook de Magicshine MJ-808e besteld bij dealextreme. Ben eens benieuwd.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 17 nov 2011 15:17

Ook ik heb de "Flood-to-throw zooming cree" lamp besteld bij Dealextreme. Hij is verzonden en onderweg naar NL. Mijn ervaringen bij Dealextreme is dat het twee weken duurt vanaf het moment dat ze je een bericht sturen dat het verzonden is. De periode van bestellen tot verzenden duurt ook redelijk lang, zo'n 1,5 tot 2 weken. Dus het duurt allemaal op zich wel erg lang, maar verder heb ik alleen maar goede ervaringen (bijvoorbeeld 8 kwalitatief prima telefoonhoesjes voor de prijs van 1 (in NL)).

Ben uiteraard benieuwd naar de prestaties van de "Flood-to-throw zooming cree". Hoe lang gaan de batterijen eigenlijk mee? In de herfst/winter zijn mijn ritjes niet langer dan 2/2,5 uur.

edit: excuses, ik had het eerder over de Magicshine, maar die lamp van mij heet "Flood-to-throw zooming cree", ik heb de naam verkeerd overgenomen
Laatst gewijzigd door trebbor op 18 nov 2011 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 nov 2011 23:33

trebbor schreef:Ben uiteraard benieuwd naar de prestaties van de Magicshine. Hoe lang gaan de batterijen eigenlijk mee? In de herfst/winter zijn mijn ritjes niet langer dan 2/2,5 uur.
Ik heb deze lamp nu een week of 4 en ik ben er helemaal enthousiast over....wat een licht zeg. Op vol vermogen brand de lamp 2-2,5 uur. Ik gebruik heb voor woonwerk ritten en die duren ca. 35 min. Wel één opmerking; mijn draadloze fietscomputer valt stil als de lamp brandt (de lamp geeft dus wél storing, iets wat bij meer sterke lampen voorkomt)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 18 nov 2011 08:45

Dat is allemaal fijn om te horen (en heb een computer met een draadje, dus van storing zal ik geen last hebben). Je praat over 'vol vermogen', kan de lamp dan ook op minder vermogen (welke ik kan aanzetten als ik door een stads- / dorpkern fiets)?

edit: excuses, ik had het eerder over de Magicshine, maar die lamp van mij heet "Flood-to-throw zooming cree", ik heb de naam verkeerd overgenomen
Laatst gewijzigd door trebbor op 18 nov 2011 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 18 nov 2011 13:03

Onverwacht stond de postbode vanmorgen op de stoep met een pakketje van Dealextreme. Met daarin een "Flood-to-throw zooming cree" en twee achterlichtjes. Wat een fantastische lamp is die "Flood-to-throw zooming cree"! Ben zeer prettig verrast door de kwaliteit, de montage en de hoeveelheid licht. Er zitten drie standen op: 'zwak', knipperen en sterk. Ik ga hem vanavond direct testen in het donker! De achterlichtjes (twee keer dezelfde) zien er ook goed uit. Kwalitatief is het iets minder dan de "Flood-to-throw zooming cree", maar ik hoef me geen zorgen te maken dat achterop komend verkeer mij niet ziet! Ik zal laten weten hoe de lampjes in de praktijk presteren.

edit: excuses, ik had het eerder over de Magicshine, maar die lamp van mij heet "Flood-to-throw zooming cree", ik heb de naam verkeerd overgenomen
Laatst gewijzigd door trebbor op 18 nov 2011 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 18 nov 2011 13:41

@Trebbor. Welke heb jij besteld van dealextreme?
Gr Roos

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 18 nov 2011 14:41

Ik heb van alles door elkaar gehaald. Ik heb helemaal niet de Magicshine besteld maar de "Flood-to-throw zooming cree". Niet dat ik oorspronkelijk van plan was de Magicshine te bestellen, maar ben op een gegeven moment wel per ongeluk die naam gaan gebruiken.

Dit is mijn lampje: http://www.dealextreme.com/p/flood-to-t ... -aaa-26800" onclick="window.open(this.href);return false;

prowasman
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:24
Locatie: Lisse

prowasman 18 nov 2011 15:16

trebbor schreef:Onverwacht stond de postbode vanmorgen op de stoep met een pakketje van Dealextreme. Met daarin een "Flood-to-throw zooming cree" en twee achterlichtjes. Wat een fantastische lamp is die "Flood-to-throw zooming cree"! Ben zeer prettig verrast door de kwaliteit, de montage en de hoeveelheid licht. Er zitten drie standen op: 'zwak', knipperen en sterk. Ik ga hem vanavond direct testen in het donker! De achterlichtjes (twee keer dezelfde) zien er ook goed uit. Kwalitatief is het iets minder dan de "Flood-to-throw zooming cree", maar ik hoef me geen zorgen te maken dat achterop komend verkeer mij niet ziet! Ik zal laten weten hoe de lampjes in de praktijk presteren.

edit: excuses, ik had het eerder over de Magicshine, maar die lamp van mij heet "Flood-to-throw zooming cree", ik heb de naam verkeerd overgenomen
Klinkt goed, tot hoeveel meter schat je dat de lamp schijnt?

Plaats reactie