Ervaringen met Wheel-Tec
Er zit inderdaad aan hoekje aan de binnenkant van dat lager, maar het is en blijft een compleet lager, dus die 'kogelbaan' blijft vreemd. Te hard aangedraaid? Omdat ook AD kapot is?
Ik heb trouwens twee soortgelijke verhaaltjes teruggevonden op internet en in beide gevallen heeft CK het onder garantie geregeld. Das dan weer handig als je Amerikaan bent, dan stuur je het wat makkelijker op naar CK zelf.
Ik heb trouwens twee soortgelijke verhaaltjes teruggevonden op internet en in beide gevallen heeft CK het onder garantie geregeld. Das dan weer handig als je Amerikaan bent, dan stuur je het wat makkelijker op naar CK zelf.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ga naar andless wielen, zit in vlaardingen. top vent.body schreef:Weten jullie of Van Herwerden ook Hope naven onderhouden?
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Maar elke fm moet wel in staat zijn een hope naaf te servicen, met de hopetech video,s op youtube kom je zelf ook een eind, als je dat aandurft.
Sharkman jij bedoelt met industrielagers de "standaard" kogelgroeflagers. Hoekcontactlagers zou je net als deze ook als een type industrielagers kunnen beschouwen. Technische werking is natuurlijk anders en de preload veel gevoeliger, maar een leek ziet het verschil niet tussen beiden en volgens mij worden ze allebei in de naaf geperst in tegenstelling tot cup-conus.
Als ik csteenbe was zou ik op de preload inzoomen. Dit zal volgens mij sneller tot deze schade leiden dan het niet tijdig opnieuw invetten (in zijn specifieke situatie met lage kilometrage en geen slecht weer). Weinig of ingedroogd vet en verkeerde preload versterken elkaar wel denk ik.
Preload voorleggen aan Wheeltec (is zijn fout) en (eventueel in 2e instantie) aan Chris King zelf. Denk dat de laatste iets zorgvuldiger met zijn goede naam omgaat dan Wheeltec.
Als ik csteenbe was zou ik op de preload inzoomen. Dit zal volgens mij sneller tot deze schade leiden dan het niet tijdig opnieuw invetten (in zijn specifieke situatie met lage kilometrage en geen slecht weer). Weinig of ingedroogd vet en verkeerde preload versterken elkaar wel denk ik.
Preload voorleggen aan Wheeltec (is zijn fout) en (eventueel in 2e instantie) aan Chris King zelf. Denk dat de laatste iets zorgvuldiger met zijn goede naam omgaat dan Wheeltec.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Tja van een afstand lijken het net industrielagers maar tubes zijn ook net draadbanden maar dan anders.
Verschil is dit
gevolgd is dat je ze instelbaar zijn en dat ze bij te weinig preload uit elkaar lopen (gok dat dat hier gebeurd is).
Ik heb het vermoeden dat de naaf omgebouwd is en vanaf dag 1 niet lekker was ingesteld (of dat Wheel tec vooronderstelde dat de klant dit wel even zou doen).
Ik zou een CK nooit aan een niet sleutelaar verkopen tenzij deze om de hoek zou wonen en dat vooraf aangeven dat een jaarlijkse beurt gewoon een must is. Als ik zie hoe weinig uitleg ik bij aflevering kreeg kan ik er rustig vanuit gaan dat wheeltec haar klanten regelmatig terugverwacht (ik kan de meeste naven wel servicen maar dat zal zeker niet voor het gros van de klanten gelden)
Verschil is dit
gevolgd is dat je ze instelbaar zijn en dat ze bij te weinig preload uit elkaar lopen (gok dat dat hier gebeurd is).
Ik heb het vermoeden dat de naaf omgebouwd is en vanaf dag 1 niet lekker was ingesteld (of dat Wheel tec vooronderstelde dat de klant dit wel even zou doen).
Ik zou een CK nooit aan een niet sleutelaar verkopen tenzij deze om de hoek zou wonen en dat vooraf aangeven dat een jaarlijkse beurt gewoon een must is. Als ik zie hoe weinig uitleg ik bij aflevering kreeg kan ik er rustig vanuit gaan dat wheeltec haar klanten regelmatig terugverwacht (ik kan de meeste naven wel servicen maar dat zal zeker niet voor het gros van de klanten gelden)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
CK maaktt haar eigen lagers en zeker in de trapassen en balhoofden staan CK lagers op zeer hoog nivo.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Dat doet Marc dus wel degelijk, CK 1x per jaar.sharkman113 schreef: Ik zou een CK nooit aan een niet sleutelaar verkopen tenzij deze om de hoek zou wonen en dat vooraf aangeven dat een jaarlijkse beurt gewoon een must is.
Voor mijn huidige set met Tune naven was het eerste wat hij erbij zei, dat ik deze zelfs 2x per seizoen voor onderhoud zou moeten langsbrengen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Best prutspul dan eigenlijk?
Met Campa naven nog nooit dit gedoe meegemaakt (eurus en shamal).
Met Campa naven nog nooit dit gedoe meegemaakt (eurus en shamal).
Less is bore
Zelfs met Veloce en Mirage nog nooit zoiets gemerkt. Dit bevestigt maar weer mijn gevoel dat CK zwaar overschat en veel te duur spul is.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Om het nou af te doen als prutspul is ook wel wat kort door de bocht. Als het inderdaad zo is dat de eerste montage niet goed is geweest en je kan dan nog 5000 km daarmee fietsen voordat het kapot gaat, dan is dat eigenlijk best goed.
Het zal best zijn dat de montage nauwer luistert dan sommige andere naven. Maar om ze dan meteen te diskwalificeren lijkt mij wat overdreven. Feit is wel dat ze duur zijn.
Er zijn zat voorbeelden van CK naven die het al heel erg lang volhouden zonder problemen.
Het zal best zijn dat de montage nauwer luistert dan sommige andere naven. Maar om ze dan meteen te diskwalificeren lijkt mij wat overdreven. Feit is wel dat ze duur zijn.
Er zijn zat voorbeelden van CK naven die het al heel erg lang volhouden zonder problemen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik wel zeker als mensen met twee linker handen gaan servicen