Pagina 7 van 11

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 20:02
door roos69
Er zit inderdaad aan hoekje aan de binnenkant van dat lager, maar het is en blijft een compleet lager, dus die 'kogelbaan' blijft vreemd. Te hard aangedraaid? Omdat ook AD kapot is?

Ik heb trouwens twee soortgelijke verhaaltjes teruggevonden op internet en in beide gevallen heeft CK het onder garantie geregeld. Das dan weer handig als je Amerikaan bent, dan stuur je het wat makkelijker op naar CK zelf.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 20:06
door wasbeer2006
body schreef:Weten jullie of Van Herwerden ook Hope naven onderhouden?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ga naar andless wielen, zit in vlaardingen. top vent.
Maar elke fm moet wel in staat zijn een hope naaf te servicen, met de hopetech video,s op youtube kom je zelf ook een eind, als je dat aandurft.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 20:23
door hd
Sharkman jij bedoelt met industrielagers de "standaard" kogelgroeflagers. Hoekcontactlagers zou je net als deze ook als een type industrielagers kunnen beschouwen. Technische werking is natuurlijk anders en de preload veel gevoeliger, maar een leek ziet het verschil niet tussen beiden en volgens mij worden ze allebei in de naaf geperst in tegenstelling tot cup-conus.

Als ik csteenbe was zou ik op de preload inzoomen. Dit zal volgens mij sneller tot deze schade leiden dan het niet tijdig opnieuw invetten (in zijn specifieke situatie met lage kilometrage en geen slecht weer). Weinig of ingedroogd vet en verkeerde preload versterken elkaar wel denk ik.

Preload voorleggen aan Wheeltec (is zijn fout) en (eventueel in 2e instantie) aan Chris King zelf. Denk dat de laatste iets zorgvuldiger met zijn goede naam omgaat dan Wheeltec.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 20:47
door sharkman113
Tja van een afstand lijken het net industrielagers maar tubes zijn ook net draadbanden maar dan anders.

Verschil is dit

Afbeelding

gevolgd is dat je ze instelbaar zijn en dat ze bij te weinig preload uit elkaar lopen (gok dat dat hier gebeurd is).

Ik heb het vermoeden dat de naaf omgebouwd is en vanaf dag 1 niet lekker was ingesteld (of dat Wheel tec vooronderstelde dat de klant dit wel even zou doen).

Ik zou een CK nooit aan een niet sleutelaar verkopen tenzij deze om de hoek zou wonen en dat vooraf aangeven dat een jaarlijkse beurt gewoon een must is. Als ik zie hoe weinig uitleg ik bij aflevering kreeg kan ik er rustig vanuit gaan dat wheeltec haar klanten regelmatig terugverwacht (ik kan de meeste naven wel servicen maar dat zal zeker niet voor het gros van de klanten gelden)

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 21:03
door NicoNB
Hoekcontactlagers, gewoon bij SKF te koop, imho industriespul.
Of heeft CK er een speciaal voor hun gefabriceerd lager in zitten?

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 21:13
door sharkman113
CK maaktt haar eigen lagers en zeker in de trapassen en balhoofden staan CK lagers op zeer hoog nivo.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 21:45
door Wiliertoerist
sharkman113 schreef: Ik zou een CK nooit aan een niet sleutelaar verkopen tenzij deze om de hoek zou wonen en dat vooraf aangeven dat een jaarlijkse beurt gewoon een must is.
Dat doet Marc dus wel degelijk, CK 1x per jaar.
Voor mijn huidige set met Tune naven was het eerste wat hij erbij zei, dat ik deze zelfs 2x per seizoen voor onderhoud zou moeten langsbrengen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 23:00
door daniel1975
Best prutspul dan eigenlijk?
Met Campa naven nog nooit dit gedoe meegemaakt (eurus en shamal).

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 23:29
door Erik
Zelfs met Veloce en Mirage nog nooit zoiets gemerkt. Dit bevestigt maar weer mijn gevoel dat CK zwaar overschat en veel te duur spul is.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 12 jun 2016 06:26
door roos69
Om het nou af te doen als prutspul is ook wel wat kort door de bocht. Als het inderdaad zo is dat de eerste montage niet goed is geweest en je kan dan nog 5000 km daarmee fietsen voordat het kapot gaat, dan is dat eigenlijk best goed.
Het zal best zijn dat de montage nauwer luistert dan sommige andere naven. Maar om ze dan meteen te diskwalificeren lijkt mij wat overdreven. Feit is wel dat ze duur zijn.

Er zijn zat voorbeelden van CK naven die het al heel erg lang volhouden zonder problemen.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 12 jun 2016 07:00
door sharkman113
Ik wel zeker als mensen met twee linker handen gaan servicen

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 12 jun 2016 08:32
door Avvocato
Tune ook zo onderhoudsgevoelig ja? Dan kan ik misschien beter Accros nemen op een volgend licht setje of helpt dat niet? Twee keer per jaar langs voor onderhoud gaat niet gebeuren vrees ik.