Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2010 17:23

HET merk wat ik m.n. bij de shirts mis als referentie is Nalini. Een van de beste pasvormen als je het mij vraagt. Hoort zeer zeker ook in het rijtje bij de dames shirts.
En een getailleerd shirt graag ook voor de heren. Anders wordt het zo snel een aardappelzak.

Oja, en nog een puntje: vermijdt ultra opvallende en lelijke logos als bij Castelli.
Less is bore

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 06 dec 2010 17:36

Iedereen is zo positief over het idee van paul@blueOn bike.
Ik heb altijd wel een zwak voor startende ondernemers en wens die dan ook altijd het beste. Echter als ik kijk naar dit topic zie ik dat de TS iemand is die al langer op wedstrijdniveau heeft meegedaan en zich nu op kleding stort. Ik zie echter niets inbrengen wat zijn product(en) boven de massa doet uitstijgen. Naar mijn idee heeft ie helemaal geen kaas gegeten van kleding en ook niet van het ondernemerschap. Waar zijn de ideeen en hoe ga je je onderscheiden, een vraag die al meer is gesteld. Ik zie alleen maar een rare zwakke opsomming wat uit reacties hier komt. Met een beetje kopieren van bestaande producten ga je niet ver komen vrees ik. Ik zie niets unieks. . . .
Afbeelding

mystic
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:51

mystic 06 dec 2010 18:07

ik zie dit topic nu pas voor het eerst. leuk initiatief!
Wel sluit ik me aan bij Swoosh.
Wat ik eraan toe wil voegen is dat je als startende ondernemer wel duidelijk moet hebben wat je wilt bereiken. Ik weeet niet of je dit al op papier hebt staan maar maak in ieder geval voor jezelf een ondernemingsplan wat je ook aan anderen kan laten zien. Met een ondernemingsplan is het gemakkelijker om in een later stadium anderen ervan te overtuigen dat het een goed idee is. Ook komen de sterke en zwakke kanten van de ondernemer en de kansen en bedreigingen van de onderneming aan het licht (SWOT Strength, Weaknesses,Opportunities, Threats).
(hierover is veel te vinden op internet en in boeken).

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 06 dec 2010 19:16

In de opsomming inderdaad geen unieke of nieuwe dingen gezien, wellicht dat die op dit moment achter gehouden worden? Als beginnend ondernemer wil je misschien niet direct je unieke idee op tafel gooien. laten we hem het voordeel van de twijfel geven!

@sokken
de kleur maakt me niet veel uit, al zijn m'n huidige fietssokken voornamelijk wit (evt met gekleurde accenten)
de lengte daarentegen wel.
lange sokken tot halverwege je kuiten vind ik niet lekker zitten tijdens het sporten en bovendien vind ik het er niet uit zien.
hele korte sokken (die niet over die bobbel bij je enkel komen) zakken af en dat zit niet fijn.
een tussenmaat die dus wel over je enkel gaat is dan de gulden middenweg :)

wat stof/voorbeeld sokken betreft:
de defeet aireator vind ik bijzonder fijne sokken. (60% Nylon, 39% CoolMax EcoMade, 1% Lycra)
Santini heeft ook fijne sokken, welk type weet ik niet (70% coolmax, 16% poliamide, 9% elastam? en 5% elastico) dat staat op de sok :)

ultima klimacontrol zijn echt waardeloze sokken!

totzover :)
accepteren kun je leren!

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 06 dec 2010 19:27

leuk iedee!
ga je in later stadium je ook nog richten op winterkleding?
ik wil me wel alvast aanmelden als proefpersoon:P
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 06 dec 2010 19:48

@Swoosh
Bedankt voor je "beste" wens. Zoals ik in het begin heb aangegeven wil ik het hier vooral hebben over de kleding op dit moment. Nogmaals ik zou mijn kop hier niet uitsteken als geen idee had hoe ik me moet gaan onderscheiden. Je begrijpt vast wel dat ik in dit stadium hier niet mijn hele plan neerleg, mocht je nog enig geduld hebben dan hoop ik dat ik je stapje voor stapje kan versassen. Zo niet dan wil ik wel met jou mijn ideeën bespreken onder het eten van een "broodje kaas".
Natuurlijk kan ik niet aan alle persoonlijke wensen gehoor geven maar ik ben hier om naar mijn doelgroep te luisteren zodat ik straks een product heb waar zij zich in kunnen vinden. De lijst hierboven is wat in deze discussie naar voren is gekomen, deze opsomming heb ik gemaakt zodat iedereen kan aangeven of ik hen goed begrepen heb.
Als nieuwe toetreder in een markt is het vrij zinvol om naar de concurrentie te kijken, maar in mijn ogen is het nog zinvoller om naar de reacties te luisteren van de gene die de producten van de concurrentie gebruikt. Van fouten leren en goede punten meenemen, direct iets kopiëren zal ik niet doen maar een goed idee blijft een goed idee. Ik denk dat we al een aantal zinvolle constateringen hebben gedaan en zo als ik aangeef is een groot deel een bevestiging van mijn ideeën.
Hoeveel fabrikanten zijn hier al langs geweest om hun doelgroep echt inspraak te geven in het product, mocht dit niet uniek zijn dan waren het er vast niet heel veel?

@mystic
Je hoeft niet bang te zijn dat ik hier van de een op de andere dag ban ingestapt, na een vier jaar lang dood gegooid te zijn met SWOT analyses ben ik aardig voorbereid.

@allen
De opsomming komt misschien wat knullig over maar dit lijkt me toch een goede manier om zo nu en dan terug te kijken op de discussie. Ik hoor graag jullie reactie.

Groet, Paul
Genieten van de fiets....

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 06 dec 2010 19:55

paul@blueOn bike schreef:Extra waterdicht zakje met kabel doorvoer voor mp3

En een doorvoer naar de binnenkant van het shirt, kan je kabel binnen het shirt door lopen i.p.v. buiten langs.

Zoals Daniel1975 al heeft aangegeven ontbreekt bij de heren shirts nog dat ze ook getailleerd moeten zijn. Zelf heb ik goede ervaring met de Mavic Espoir.

Wat betreft sokken ben ik het met 'pwaverijn' eens over de Defeet Aireator. Ziet er simpel en tijdloos uit, hoogte tot iets boven de enkel, mooi strak rond de enkel, lekker luchtige stof op de bovenkant van de voet en geen storende naden.

Denk dat je er bij sokken rekening mee moet houden dat wielrenners vrij smalle enkels hebben en een sok snel 'losjes' zal zitten. Dit heb ik bijvoorbeeld met simpele coolmax sokken van Agu, qua schoenmaat prima maar niet echt strak boven de enkel.

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 06 dec 2010 20:06

@pwaverijn
Bedankt voor het voordeel, mocht je twijfelen. Dat er toch een redelijk aantal personen hier aangeeft dat de shirtjes te kort zijn, geeft aan dat er toch een aantal fabrikanten zijn die niet direct met de “Nederlandse” lichaamsbouw rekening houden. Nieuw of uniek is dat niet maar het is wel een feit waar ik rekening mee ga houden. Revolutionaire veranderingen zullen uit deze discussie niet komen maar een aantal kleine details kunnen een toch verschil maken.

Dank voor de input over de sokken. Hoeveel cm zou je boven de bobbel van je enkel willen hebben, misschien is het handig om ook even je sok maat er bij te zetten. De samenstelling van de sokken is ook een belangrijk punt wellicht dat er mee mensen hun voorkeur uit kunne spreken.

@race-niek
Dank voor je reactie, ik ben nu bezig met de zomer kleding en ga daarna door met de winterkleding dus dan kan je je ei kwijt. De kleding zal ook getest moeten worden maar dat is ook een stapje voor een latere fase. Maar is er niks m.b.t. je zomer kleding dat je zou willen delen?
Genieten van de fiets....

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 dec 2010 20:08

paul@blueOn bike schreef:@allen
De opsomming komt misschien wat knullig over maar dit lijkt me toch een goede manier om zo nu en dan terug te kijken op de discussie. Ik hoor graag jullie reactie.

Helemaal niet knullig! Doodnormale gesprekstechniek bij 'gesprekken' over veel schijven en over langere tijd. Goed getimed ook juist. Je bent goe bezig.


Wat het opbollen van de rits betreft. Naar mijn idee staat het ook los van de stugheid van de rits. Het gaat IMHO om de lengte van het voorpand. Als die op een fietser-in-houding is gesneden (dus relatief kort), dan is er simpelweg geen stof genoeg om op te bollen en blijft het shirt strak. Mijn Ultima jack zit ondanks een wat stuggere rits bijvoorbeeld prima.

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 06 dec 2010 20:18

@Daniel1975
Klopt, ik ben “de” merken voor de heren shirts helemaal vergeten toe te voegen en heb dit nu gedaan, ook staat Nalini bij de dames shirts. Het Leontien.nl shirt komt binnen kort mijn kant op. En de aardappelzak zullen we voor de heren ook maar vermijden.

@litespeed
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk de pasvorm/lengte van het voorpand heeft hier zeker de veel invloed op.
Genieten van de fiets....

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 07 dec 2010 01:03

pwaverijn schreef: hele korte sokken (die niet over die bobbel bij je enkel komen) zakken af en dat zit niet fijn.


Je hebt ook sokken die helemaal onder de bobbel blijven. Ik heb goedkope sokken van de Lidl die onder de enkel blijven en die zijn perfect voor de heetste dagen in de zomer, wanneer alle extra koeling meegenomen is.

Voor de iets minder hete maanden is iets boven de enkel beter, want dan moet het daar juist warm blijven. Te lang ziet er niet uit.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 07 dec 2010 01:18

ik heb maatje M/L = 40-43.
m'n schoenmaat is 42/43 dus dat valt altijd overal tussen (40-43 en dan 43-46 ofzo)
vaak ligt de scheiding van maten op 42/43 en dan neem ik altijd de kleinere want ik heb een hekel aan 'slobber'kousen...

hoogte van de sok: vanaf de grond zal dat zo'n 15 cm zijn (in mijn geval zo'n 5 cm boven m'n enkel)
de sok van defeet is 3.5 inch hoog (vanaf de 'bocht', hehe) en dat is perfect.
accepteren kun je leren!

Plaats reactie