Kijk ook eens naar TrainerRoad voor specifieke (indoor) trainingen http://www.trainerroad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;Ruud_G schreef:Zo. Eindelijk mn power2max rotor 3d+ geinstalleerd (gaat wat langer duren
als je de verkeerde bracketcups hebt besteld....;( )Garmin edge 500 aangeschaft en golden cheetah gedownload (zowel versie 2 als de in ontwikkeling zijnde versie 3 (daar zitten nl ook de trainingpeaks metrics in).
Rij er nu twee weken mee. Eerst getest met de zero offset om
een beeld te krijgen van stabilisatie hiervan. Na ca 20 minuten is de zero offset tamelijk stabiel. Iets wat bij andere power2max users ook zo n beetje n "heilig" getal is. Wel superirritant om te calibreren in edge 500. Je moet echt vele malen de toetsen
Indrukken. Volgens power2max is er sprake van automatische aanpassing vannde zero offsett agv temperatuurschommelingen. Daar vertrouwen we dab maar opoverigens klopt er geen hout van de temperatuur die de edge aangeeft maar goed.
Daarna ftp test gedaan en mn power zones ingesteld via garmin connect. Overigens wel irritant dat je dat niet direct al in de edge kunt doen....
Ik moet zeggen. Het valt me toch redelijk zwaar om bv vo2max trainingen goed te volbrengen. Maar ja. Wie harder wil rijden moet pijn lijden. Om daarna in de software te zien hoe zo n training gaat in termen van power verloop, cadans, etc geeft echt een goed beeld voor verbeterpotentieel. Daarbij is kennis die te halen valt op het wattage forum ook erg handig.
Power2Max - Vermogensmeter
-
- Forum-lid HC
What makes the boat go faster?
Rij de nu een dikke maand mee en moet zeggen, dik tevreden! Doet wat het moet doen en lijkt betrouwbaar.
Mooi om te zien wat je tijdens wedstrijden etc weet weg te trappen. Tijdens de training zijn de blokjes prima te doseren (wel even wennen)
Garmin connect vind ik te mager maar met trainingpeaks tevreden, lijkt me toch wel dat er veel meer mogelijk moet zijn met zo'n programma, oogt allemaal wat ouderwets
Mooi om te zien wat je tijdens wedstrijden etc weet weg te trappen. Tijdens de training zijn de blokjes prima te doseren (wel even wennen)
Garmin connect vind ik te mager maar met trainingpeaks tevreden, lijkt me toch wel dat er veel meer mogelijk moet zijn met zo'n programma, oogt allemaal wat ouderwets
Kan iemand me vertellen of die dollars voor trainingpeaks software het waard zijn tov de golden cheetah software? Wat kan je daar mee waarvan je zegt: dit is echt een verbetering in performance monitoring / prestatieverbeteringsindicatoren? Of is het tov golden cheetah meer nice to have? Ik heb tot nu toe geen klachten over golden cheetah (ok de documenatie is niet geweldig maar wat fora en sites afstruinen en je komt er wel achter)
Ik heb een vraagje over een niet zo voor de hand liggende combi.
Op dit moment heb ik een powertap met CycleOps computer, deze communiceren via ANT+
De Power2max communiceert met uitleescomputers ook via ANT+
Als ik m'n Powertap verkoop en een Power2max koop, is deze te koppelen aan de CycleOps computer?
Uitgaande van beide fabrikant info dat ze beide op ANT+ werken zou ik zeggen dat het moet kunnen, maar is er iemand die dit in de praktijk al een keer heeft gedaan?
En zoniet, is er iemand met een Power2max die dit een keer wil testen?
(wil ik uiteraard de CycleOps aanleveren)
Op dit moment heb ik een powertap met CycleOps computer, deze communiceren via ANT+
Als ik m'n Powertap verkoop en een Power2max koop, is deze te koppelen aan de CycleOps computer?
Uitgaande van beide fabrikant info dat ze beide op ANT+ werken zou ik zeggen dat het moet kunnen, maar is er iemand die dit in de praktijk al een keer heeft gedaan?
-
- Forum-lid HC
Kan ik zaterdag voor je testen.arjan916 schreef:Ik heb een vraagje over een niet zo voor de hand liggende combi.
What makes the boat go faster?
Thanks !liviolivius schreef:Kan ik zaterdag voor je testen.
Alvast bedankt.
Ik zie dat ik er alleen vergeten ben bij te zetten dat het gaat om een (wireless) CycleOps Cervo 2.4 computer (dus niet de Joule).
Niet op iedere crank. Cranks waarmee het wel kan staan op de power2max website. Zijn allemaal cranks waar de spider los gemaakt kan worden van de crankarm.jo_spr schreef:Hoi,
Wat me nog niet helemaal duidelijk is: moet je nu een power2max met een aparte cranck kopen of kun je de power2max op iedere cranck monteren.
(ik heb zelf een FSA SL-K BB30 compact).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Voor 2013 staat er ook n fsa cranck / meter op het programma zag ik. Bovendien zullen de nieuwe units ook links/rechts balans meten en wordt het "welbekende" probleem van de temperature drift 'opgelost(?)'. Oude units (zoals de mijne, gekocht in mei 2012) kan je opsturen en voor 50 euro worden twee bovenstaande features 'geinstalleerd'. Ik moet zeggen. Ik ben erg tevreden over mijn unit. In het begin had ik problemen met de zero offset maar door de boutjes van de tandwielem wat minder strak te draaien was dat snel verholpen. De mijne is nu stabiel binnen 10 minuten. Ik twijfel dus nog sterk of ik mn unit wel ga opsturen voor de update. Misschien eerst maar eens de eerste reviews op het wattage forum afwachten. Het nadeel van de automatische temperatuurcorrectie kan namelijk impliceren dat een handmatige offset niet meer werkt. Nb voor de info mbt nieuwe features zie:http://www.dcrainmaker.com/2012/08/powe ... r.html?m=1
Ook is me door power2max verteld dat binnen twee weken deze zaken ook via de site te bestellen zijn.
Ook is me door power2max verteld dat binnen twee weken deze zaken ook via de site te bestellen zijn.
http://www.dcrainmaker.com/2012/09/stag ... crank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is weer en nieuwe die op de markt komt. Weliswaar geen Power2max, maar de power meter markt is booming. Elk jaar (ook Pioneer, Rotor), komen er weer spelers bij (wachten is ook nog op Garmin Vector) . De prijs van SRMs is echter nog steeds niet gedaald
Dit is weer en nieuwe die op de markt komt. Weliswaar geen Power2max, maar de power meter markt is booming. Elk jaar (ook Pioneer, Rotor), komen er weer spelers bij (wachten is ook nog op Garmin Vector) . De prijs van SRMs is echter nog steeds niet gedaald

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Laat de boel 1e nog maar eens op de markt komen. De afgelopen jaren hebben vele bedrijven van alles aangekondigd en tot nu heeft alleen Power2Max de boel ook snel leverbaar gekregen.
Die Pioneer vermogensmeter lijkt me toch niet echt verkoopbaar op dit moment. Betaal je $3100 voor een vermogensmeter en dan moet je de boel met 15 tie wraps vast zetten... De Rotor vermogensmeter is ook nog niet uitontwikkelt, ik vraag me bijv af hoe ze onderaan de linker crank de kracht denken te gaan meter (het is niet de meest voor de hand liggende plaats).
Die Pioneer vermogensmeter lijkt me toch niet echt verkoopbaar op dit moment. Betaal je $3100 voor een vermogensmeter en dan moet je de boel met 15 tie wraps vast zetten... De Rotor vermogensmeter is ook nog niet uitontwikkelt, ik vraag me bijv af hoe ze onderaan de linker crank de kracht denken te gaan meter (het is niet de meest voor de hand liggende plaats).