Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ZIPP 404 Special edition

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2012 19:11

Huh???? Die snap ik niet......
Less is bore

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 aug 2012 21:14

daniel1975 schreef:Huh???? Die snap ik niet......
Zie video:
http://www.youtube.com/watch?v=6VjZHmiL084&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2012 21:50

Ik had het niet goed begrepen/niet goed gelezen, had even de link niet gelegd naar het stellen van de lagers, maar dacht aan een heel onhandige manier van het wiel in de fiets plaatsen.
Ik snap hem nu :)
Less is bore

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 aug 2012 20:52

Ik begrijp e.e.a. nu wel. Bij een fietsmaat zat er geen speling op de naaf en zagen we dat er lak van de linker achterpat van mijn fiets was. Daar zit voelbaar speling op. Morgen de fiets maar naar de 'docter' brengen in de hoop dat het niet serieus is.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 13 aug 2012 21:18

Vreemd, ik heb vorige week een nieuwe set 404 velgen van Zipp gekocht en had ook een beetje speling op de voornaaf. Zojuist m.b.v. het filmpje afgesteld en nu heb ik geen voelbare speling meer in de voornaaf. Hij draait overigens gewoon soepel. Zou je gewoon rotte pech hebben? Wel een beetje suf voor wielen in dit prijs segment.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 aug 2012 21:34

Dat dat ik eerst ook. Voor de zekerheid wilde ik nu weten of in een ander fiets ook speling op de achternaaf zat. Niet dus. En toevallig zagen we dat de lak van de achterpat af was. Daar kwam de speling vandaan. Die was gewoon voelbaar en zit bijna exact op dezelfde plek als de naaf. Vandaar dat ik er niet aan gedacht had. Ik heb nu dus geen pech met de wielen. De vorige keer wel. Omdat mijn fiets ook een onvindbare kraak had is die oorzaak zeer waarschijnlijk ook gevonden. Nu maar hopen dat dit goed gemaakt kan worden.
Speling op de naven is zeer simpel te verhelpen zoals je als gezien had op youtube. Dat had ik allemaal al geprobeerd.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 13 aug 2012 21:50

Alsje fiets van carbon is zou je wel eens bijznderheden kunnen hebben, garantie geval?
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 14 aug 2012 19:28

De patten staan weer vast. Nu kijken of het zo blijft en genieten van mijn nieuwe wielen.

Gebruikersavatar
grootve
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:59
Locatie: Waalre

Gebruikersavatar grootve 27 sep 2012 13:44

Hallo asmeets,

met veel belangstelling heb ik dit topic gevolgd. Ik ervaar ook een zijdelingse speling op mijn achterwiel van de Firecrests 404 Zipp's. Gekocht in Zwolle voor €1750.--
Heb inderdaad ook de naaf iets bijgesteld zoals op het filmpje te zien is. Er blijft echter een marge van ongeveer 3 mm aan speling over. Bij mijn andere fiets die is voorzien van een setje Eurussen is de speling nagenoeg nihil.
Speling op de achterpad zou bij mij ook de oorzaak kunnen zijn. Ga vanavond bij thuiskomst maar eens de wielsets onderling uitwisselen tussen mijn frame's (Dedaccia en Kuota)
Enig idee hoe ik een achterpad kan vastzetten? Heb hiermee in ieder geval nog geen ervaring mee.

Ik hou je op de hoogte.....
Merci de votre visite.....

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 27 sep 2012 18:07

Bij mij zaten er aan de binnenkant van de staande achtervork imbusjes die vastgedraaid konden worden. Ik heb de achterpatten door mijn FM vast laten zetten. Ik ben wel handig maar omdat het frame nog onder de garantie valt vond ik dat beter. De FM gaf ook aan dat het een lastige en vervelende klus was en er niet zeker van was dat hij het nog een keer kon vastzetten omdat het allemaal vrij nauw paste en kwetsbaar was. Als het nog een keer gebeurt sturen we het frame, omdat het nog onder de garantie valt , gewoon terug naar Bianchi. Dan mogen zij met een oplossing komen.

Overigens kun je het vaststellen of er speling zit op de patten met zijn tweeen doen. als je alleen bent heb je een hand nodig om de fiets vast te houden en de andere om het wiel heen en weer te bewegen. Omdat de pat op de zelfde hoogte zit als de naaf is dat verschil bijna niet te voelen. De tweede persoon kan dan aan de pat voelen of die inderdaad beweegt.

triabas
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:57

triabas 30 sep 2012 08:16

Ik heb precies hetzelfde probleem, veel speling op het achterwiel van mijn Zipp 404 (maar wel de versie met alu rand). Net nieuw. Heb al talloze malen geprobeerd de naaf strakker te zetten, losser etc. Ik ga nu ook maar eens goed naar mijn achterpat kijken en/of mijn Fulcrum racing 1 erin zetten. Vind het wel vreemd als dit de oplossing zou zijn, waarom klagen alleen Zipp 404 eigenaren hierover ? En zo te horen, iedereen met vrij nieuwe wielen, ga bijna denken aan productiefout. Lees graag nog eens meer reacties van mensen met problemen en (mogelijke) oplossingen.

Plaats reactie