Ervaring webshops
-
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 14 dec 2011 16:17
- Locatie: Ede
Heb goede ervaring met mantel in Arnhem
Gratis verzending lijkt stilaan uit de mode te gaan .
In het verleden kocht ik bij Bike-components, toen ze daar verzending begonnen te vragen bij Mantel beginnen bestellen, en nu hebben ze daar ook verzendingskosten.
De prijzen liggen vaak zo kort bij elkaar dat de verzendingskosten het verschil maken. Toch in mijn geval, deze keer moet in ook maar een paar bandjes en wat remblokken hebben.
Welke webshops met scherpe prijzen hebben nog geen verzendkosten?
In het verleden kocht ik bij Bike-components, toen ze daar verzending begonnen te vragen bij Mantel beginnen bestellen, en nu hebben ze daar ook verzendingskosten.
De prijzen liggen vaak zo kort bij elkaar dat de verzendingskosten het verschil maken. Toch in mijn geval, deze keer moet in ook maar een paar bandjes en wat remblokken hebben.
Welke webshops met scherpe prijzen hebben nog geen verzendkosten?
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 24 okt 2013 15:55
Ik denk dat het juist door die scherpe prijzen komt dat er verzendkosten zijn. Je zal als bedrijf toch ergens je marge moeten halen, en linksom of rechtsom je geld binnen moeten krijgen.NoChain schreef:Gratis verzending lijkt stilaan uit de mode te gaan .
In het verleden kocht ik bij Bike-components, toen ze daar verzending begonnen te vragen bij Mantel beginnen bestellen, en nu hebben ze daar ook verzendingskosten.
De prijzen liggen vaak zo kort bij elkaar dat de verzendingskosten het verschil maken. Toch in mijn geval, deze keer moet in ook maar een paar bandjes en wat remblokken hebben.
Welke webshops met scherpe prijzen hebben nog geen verzendkosten?
Zal mij daarom niks verbazen dat, als je naar een op het eerste gezicht een iets duurdere webshop gaat, je toch even duur uitbent, door het ontbreken van verzendkosten.
Verzendkosten moet je relativeren. Als je voor een klein bedrag koopt, dan wegen de verzendkosten zwaar door.
Als er geen verzendkosten zijn bv Futurumshop, dan is dit in de prijs verrekend.Gratis bestaat niet. "Voor niets gaat de zon op"
Als je bv bij Wiggle voor meer dan 45 € koopt, zijn er geen verzendingskosten.
Als je iets gaat kopen bij de fm kost het je ook tijd en verplaatsing.(en die vallen meestal een stuk hoger uit)
Als er geen verzendkosten zijn bv Futurumshop, dan is dit in de prijs verrekend.Gratis bestaat niet. "Voor niets gaat de zon op"
Als je bv bij Wiggle voor meer dan 45 € koopt, zijn er geen verzendingskosten.
Als je iets gaat kopen bij de fm kost het je ook tijd en verplaatsing.(en die vallen meestal een stuk hoger uit)
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Bij een grote webshop (retailer) waar ik werk meten en onderzoeken ze alles. Met verzendkosten levert meer op, het aantal extra orders wat je genereert door geen verzendkosten te berekenen compenseert de marge niet. Daarnaast zijn er nog andere factoren. Geen verzendkosten zorgt voor meer retouren. Retouren verwerken is een aardige kostenpost, voor de consument slechts gezien als een service. Verder is het orderbedrag van de bestelling hoger.
Maar, er zijn meerdere wegen naar Rome, voor Futurumshop werkt het wel zo te zien. Mooi dat de klant keuze heeft
Maar, er zijn meerdere wegen naar Rome, voor Futurumshop werkt het wel zo te zien. Mooi dat de klant keuze heeft
Ik had eerder bij Bike24.de besteld (Rotor ketting bladen) zonder problemen, maar ik heb nu een hele slechte en vooral onprofessionele ervaring gehad met hun.
16 april een order gedaan van €135 met een aantal dingen die ik urgent nodig had. Na 7 dagen niks van hun gehoord te hebben (ik denk, oké het is Pasen) maar eens een email gestuurd... geen antwoord, contact formulier gebruikt.... geen antwoord. Dan maar eens gebeld.
Blijkt dat mijn hele order op hold stond wegens een product van €20 en ze wisten nog niet wanneer die verzonden ging worden (krijg je ook niet even bericht van ofzo).
Super botte Deutsche Tina aan de telefoon gehad die ook meteen de telefoon er op kwakte toen ik om een bevestiging van annulatie vroeg. Laatste keer Bike24 dus.
Toch maar weer bij Wiggle besteld alleen moet ik nu zoeken naar de Rotor bladboutjes en die heb ik urgent nodig, en inmiddels een hele week verspeeld
16 april een order gedaan van €135 met een aantal dingen die ik urgent nodig had. Na 7 dagen niks van hun gehoord te hebben (ik denk, oké het is Pasen) maar eens een email gestuurd... geen antwoord, contact formulier gebruikt.... geen antwoord. Dan maar eens gebeld.
Blijkt dat mijn hele order op hold stond wegens een product van €20 en ze wisten nog niet wanneer die verzonden ging worden (krijg je ook niet even bericht van ofzo).
Super botte Deutsche Tina aan de telefoon gehad die ook meteen de telefoon er op kwakte toen ik om een bevestiging van annulatie vroeg. Laatste keer Bike24 dus.
Toch maar weer bij Wiggle besteld alleen moet ik nu zoeken naar de Rotor bladboutjes en die heb ik urgent nodig, en inmiddels een hele week verspeeld
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Jij woont toch in Spanje?? Daar moeten ze toch wel Rotor onderdelen hebben?
Klopt, alleen die schroefjes heeft niet iedereen.japiecarbon schreef:Jij woont toch in Spanje?? Daar moeten ze toch wel Rotor onderdelen hebben?
Inmiddels een winkel gevonden hier, en ik heb het nu voor 21€ (incl verzendkosten) maar ik ben wel de nodige dagen wachten op Bike24 kwijt....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Het is idd niet echt een shop die van communiceren houd
Daar moeten ze het ook niet van hebben. Het is een dozenverschuiver pur sang die het door de lage marges van de volumes moet hebben. Klassiek gevalletje van you get what you pay for, dus.
Hun assortiment vind ik redelijk indrukwekkend, op bepaalde punten zelfs nog beter dan Bike-components.de.
Hun assortiment vind ik redelijk indrukwekkend, op bepaalde punten zelfs nog beter dan Bike-components.de.