Als je met bijna 200 man start kan je natuurlijk niet allemaal vooraan zitten, dus is het niet meer dan logisch dat renners op alle mogelijke manieren proberen op te schuiven. Het is een ongelukkig accident waar je geen schuldige kan aanduiden, maar als je dan toch van 1 vd 2 moet zeggen dat hij niet vrijuit gaan is het wel die toeschouwer. Je gaat bij een rally toch ook niet buitenkant bocht staan om dan nadien te klagen dat er een auto uit de bocht gaat.bottecchia schreef:Beter zorg je dat je verder van voren zit zodat je dit niet hoeft te doen.
Ronde van Vlaanderen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik heb de toeschouwer ook nog niet horen klagen. Oveigens vind ik de actie van de toeschouwer ook absoluut niet handig hoor. Maar als renner neem je wel echt een risico door daarheen te sturen. De kans dat er iemand loopt of dat je iets anders over het hoofd ziet is groot en je kunt geen kant meer op.
En ik snap wel dat je niet allemaal vooraan kunt zitten maar als je ambities hebt was dit wel een moment om beter voorin te rijden.
En ik snap wel dat je niet allemaal vooraan kunt zitten maar als je ambities hebt was dit wel een moment om beter voorin te rijden.
Volgens mij komen de renners daar elk jaar langs en gebruiken zij telkens zowel de rijbaan als het fietspad. En niet alleen daar maar overal op het parkoers en tijdens alle Vlaamse voorjaarsklassiekers. Dus om nu net te doen alsof Langeveld een onaanvaardbaar risico nam en de toeschouwer niet beter had kunnen weten lijkt mij zeer kort door de bocht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Best zou zijn dat er in het reglement opgenomen wordt dat de renners niet achter het publiek om mogen rijden op straffe van diskwalificatie. ( wel met dien verstande dat men enige soepelheid toont bij het toepassen van deze regel natuurlijk).
Buiten dit voorval zie je bij de koersen in Vlaanderen meer en meer cowboys die zich overal willen tussenwringen, op voetpaden rijden, e.d.
't zou voor iedereen ( renners en toeschouwers) veiliger zijn.
Over het voorval specifiek: Langeveld nam een risico, hij heeft die toeschouwers toch zien staan denk ik. De toeschouwers stonden niet op de rijbaan maar er naast en moesten wegspringen voor enkele renners die van de baan afweken. Met het gekende gevolg. Het is een utopie te verwachten dat bij een massagebeuren als de RVV iedereen langs de weg alle gevaren van het wielrennen kan inschatten.
Van de renners die iedere dag op hun fiets zitten en koersen mag je dat in principe wel verwachten.
Buiten dit voorval zie je bij de koersen in Vlaanderen meer en meer cowboys die zich overal willen tussenwringen, op voetpaden rijden, e.d.
't zou voor iedereen ( renners en toeschouwers) veiliger zijn.
Over het voorval specifiek: Langeveld nam een risico, hij heeft die toeschouwers toch zien staan denk ik. De toeschouwers stonden niet op de rijbaan maar er naast en moesten wegspringen voor enkele renners die van de baan afweken. Met het gekende gevolg. Het is een utopie te verwachten dat bij een massagebeuren als de RVV iedereen langs de weg alle gevaren van het wielrennen kan inschatten.
Van de renners die iedere dag op hun fiets zitten en koersen mag je dat in principe wel verwachten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Precies.timo2.0 schreef:Volgens mij komen de renners daar elk jaar langs en gebruiken zij telkens zowel de rijbaan als het fietspad. En niet alleen daar maar overal op het parkoers en tijdens alle Vlaamse voorjaarsklassiekers. Dus om nu net te doen alsof Langeveld een onaanvaardbaar risico nam en de toeschouwer niet beter had kunnen weten lijkt mij zeer kort door de bocht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dus dan ga je er vanuit dat elke toeschouwer die daar staat volledig op de hoogte is van het gedrag van een wielerpeloton? En dat er dus geen incidentele toeschouwers staan die verder weinig met wielrennen hebben, maar even puur voor het spectakel staan te kijken? Hier hebben echt 2 schuld, en eigenlijk 3 als je de organisatie meerekend. Als het daar zo bekend is dat renners dit doen dien je daar als organisatie op te anticiperen.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Waarom spannen ze niet, waar mogelijk en nodig, van die (politie)linten zodat het parcours beter gemarkeerd is. Ook veel zichtbaarder voor publiek. Heb je ook geen rijders meer die achter het publiek langsrijden. Echt heel gevaarlijk omdat je onverwachtse situaties krijgt met kinderen, dieren, mensen die niets van wielrennen weten enz. Het ongeluk van Langeveld is deels zijn eigen fout, omdat hij een groot risico neemt door met hoge snelheid naar voren in het peleton te geraken. Ik vind het wel balen voor Langeveld aangezien hij net aan het terugkomen was op oude niveau. voor FC is het enorm zuur en voor wedstrijd Paris Roubaix is het een aderlating.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Betere afzetting zou op een aantal plaatsen inderdaad verstandig zijn. Verder zou het ook verstandig zijn om nog eens te kijken naar de rol van auto's binnen de koers. Want ik heb ook nog een aantal 'bijna ongelukken' zien gebeuren op het moment dat auto's zich op die smalle vlaamse wegen door de groep moeten worstelen.
Zeker als de renners zo lang bij elkaar blijven is het op veel plaatsen gewoon echt gevaarlijk. Nu vallen er twee serieus maar voor hetzelfde geld gaan er nog vijf of zes. En zo'n ongeval als met Langeveld eindigt nu met een gebroken sleutelbeen maar dat kan ook serieus slechter aflopen.
(@boswielrenner: +1 voor je avatar. Een van de beste albums ooit gemaakt!)
Zeker als de renners zo lang bij elkaar blijven is het op veel plaatsen gewoon echt gevaarlijk. Nu vallen er twee serieus maar voor hetzelfde geld gaan er nog vijf of zes. En zo'n ongeval als met Langeveld eindigt nu met een gebroken sleutelbeen maar dat kan ook serieus slechter aflopen.
(@boswielrenner: +1 voor je avatar. Een van de beste albums ooit gemaakt!)
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dank! Marillion is top. Vooral de periode met Fish (voor de kenners), maar dit album met Steve H. is inderdaad een juweel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik heb alles in huis. Zowel Fish tijdperk als Steve Hogarth tot op heden. Dit jaar komt er weer een nieuw album uit!
Vanwege dat laatste zal dit een moeilijke weg zijn om in te slaan ( ). Een renner die afsnijdt of anderszins afwijkt van de route die het peloton neemt, neemt al een risico op een valpartij. Maar het zal lastig zijn aan te tonen dat hij dit risico nam om een ander risico te vermijden of om zich een betere positie in de wedstrijd te verschaffen. Je moet niet willen dat renners straks voor het andere risico gaan kiezen met valpartijen tot gevolg omdat ze anders gestraft worden.r.hilferink schreef:Het bewust afsnijden van het parcours zou mijn inziens in dit geval door de organisatie (jury) bestraft moeten worden. Je ziet het steeds vaker met gevaarlijke situaties als gevolg. Uiteraard komt het voor dat een renner noodgedwongen de berm of een fietspad op moet.