Heb ik als enige de foto's gemist?HenH schreef:Ik hoop over twee weken de fiets af te hebben, er moeten nog wat onderdelen komen en dan kan de fiets afgebouwd worden.
Blacksmith
Dat heb je zeker niet.jansen01 schreef:Heb ik als enige de foto's gemist?
Ik heb er voor gekozen om te wachten tot in de winter.
Het frame staat hier mooi naast me. Nu kan ik er veel vaker naar kijken
Als ik hem nu afbouw kan ik het niet laten om er op te fietsen en dat zou ik jammer vinden.
In de winter is het vaak droger en blijft het frame langer mooier, in het begin al beschadigingen zou jammer zijn.
De foto's komen er, als die af is, zeker.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
De eerste plaats moest wel gedeeld worden . Overigens vond ik het een leuk testverslag, kleine merken van Nederlandse komaf. Een aantal daarvan waren voor mij onbekend, Blacksmith kende ik al via jouw posts in dit topic.r600 schreef:Januarinummer Fiets: Blacksmith Avenue eindigt op nummer 1 in de test van 8 handgemaakte fietsen (6 staal, 2 titanium).
Proficiat Patrick!
Het heeft even geduurd, maar hier is dan het eindresultaat.
Het is een Avenue frame van Reynolds 853 staal.
In de winter na kunnen denken en toen het mooier weer werd de onderdelen besteld.
De volgende componenten zitten er op.
Voor- en achterderailleur: Shimano Ultegra
Shifters: Shimano 105
Kabels: standaard shimano
Stuurlint: Lizardskins 2.5mm
Stuur: Ritchey Logic Curve WCS (om de korte reach)
Zadelpen: 3T Dorico Pro 27.2 mm
Stuurpen: 3T 100mm
Het stuur, de stuurpen en zadelpen heb ik zelf zwart gespoten. De zadelpen moet nog een keer opnieuw.
Remhoeven: FSA Energy
Bottom Bracket: Shimano 7900
Zadel: Fizik Arione (op de foto Prologo)
Crankstel: Rotor 3D
Kettingbladen: Stronglight CT2
Pedalen: shimano 105
Bidonhouders: Tacx Tao
Wielen: Kinlin velgen met DA 7800 naven.
De voorvork is een Enve 2.0 met 45mm naloop. Zelf vind ik het leuk dat ik de eerste met een Enve vork ben.
Ik heb hier bij Patrick om gevraagd en vanaf toen is hij begonnen met het leveren van deze vork bij een Reynolds 853 Avenue frame.
Er zit een insert Chris King balhoofdstel in. De balhoofdbuis is dan ook wat dikker dan de niet insert versies, maar dat vind ik juist mooi.
Het kleurenschema is door mijzelf bedacht na overal en nergens inspiratie te hebben gevonden. De blauwe kleur is LeMans blauw van BMW, als er minder licht is ziet de kleur er donker uit, maar als de fiets in het zonlicht staat wordt de kleur heel helder blauw.
Het zwart en zilver zijn standaard RAL kleuren.
Ik heb er nu twee ritjes op gefietst en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de fiets op zowel uiterlijk gebied maar nog meer om hoe het fietst op deze fiets.
Frame zonder afmontage
Het is een Avenue frame van Reynolds 853 staal.
In de winter na kunnen denken en toen het mooier weer werd de onderdelen besteld.
De volgende componenten zitten er op.
Voor- en achterderailleur: Shimano Ultegra
Shifters: Shimano 105
Kabels: standaard shimano
Stuurlint: Lizardskins 2.5mm
Stuur: Ritchey Logic Curve WCS (om de korte reach)
Zadelpen: 3T Dorico Pro 27.2 mm
Stuurpen: 3T 100mm
Het stuur, de stuurpen en zadelpen heb ik zelf zwart gespoten. De zadelpen moet nog een keer opnieuw.
Remhoeven: FSA Energy
Bottom Bracket: Shimano 7900
Zadel: Fizik Arione (op de foto Prologo)
Crankstel: Rotor 3D
Kettingbladen: Stronglight CT2
Pedalen: shimano 105
Bidonhouders: Tacx Tao
Wielen: Kinlin velgen met DA 7800 naven.
De voorvork is een Enve 2.0 met 45mm naloop. Zelf vind ik het leuk dat ik de eerste met een Enve vork ben.
Ik heb hier bij Patrick om gevraagd en vanaf toen is hij begonnen met het leveren van deze vork bij een Reynolds 853 Avenue frame.
Er zit een insert Chris King balhoofdstel in. De balhoofdbuis is dan ook wat dikker dan de niet insert versies, maar dat vind ik juist mooi.
Het kleurenschema is door mijzelf bedacht na overal en nergens inspiratie te hebben gevonden. De blauwe kleur is LeMans blauw van BMW, als er minder licht is ziet de kleur er donker uit, maar als de fiets in het zonlicht staat wordt de kleur heel helder blauw.
Het zwart en zilver zijn standaard RAL kleuren.
Ik heb er nu twee ritjes op gefietst en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de fiets op zowel uiterlijk gebied maar nog meer om hoe het fietst op deze fiets.
Frame zonder afmontage
Laatst gewijzigd door HenH op 25 mar 2013 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Aparte, zeer fraaie fiets. En laat ik 'toevallig' ook van blauw houden... Veel plezier met deze mooie 'racert'!
60 x Ventoux
Wat een plaatje, complimenten!