Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Veel problemen Mavic t.o.v. rest

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2012 09:11

Hoe kan je nu rotte lagers krijgen binnen 1000 km? De lagers zijn gewoon goed afgedicht, de enige manier om ze snel kapot te krijgen is door de lagers veel te strak of veel te los af te stellen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2012 09:12

japie916 schreef:Sommigen vinden een investering van € 50 op een wielset van ongeveer € 200 teveel van het goede. Zeker als daar 'al' 18000 kilometer mee is weggetrapt.

Als jij er € 50 voor over hebt om de wielset waar je heel tevreden mee bent weer in orde te maken dan moet je dat zeker doen. Lijkt mee ook geen echt verkeerde investering. Een nieuwe wielset kost je al gauw het viervoudige..
Zoals al een aantal maal eerder aangegeven in dit topic is het effect van een nieuwe body vaak snel weg, omdat de as ook gewoon een beetje afgesleten is. De passing van het nieuwe glijlager op de oude as is te los, waardoor het nieuwe lager snel slijt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

platformer
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10

platformer 19 jul 2012 09:18

Zolang als de body niet speciaal gek doet zou ik die bij de aksium set gewoon blijven gebruiken. Eens openen, goed propermaken en smeren. Dan kom je wel terug een heel eind denk ik.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jul 2012 20:00

amclassic-fan schreef:Hoe kan je nu rotte lagers krijgen binnen 1000 km? De lagers zijn gewoon goed afgedicht, de enige manier om ze snel kapot te krijgen is door de lagers veel te strak of veel te los af te stellen...
Dat vroeg ik me ook af bij mijn acros voornaaf na 400 km, de nieuwe doen het overigens al 1000 km prima. Misschien gewoon een rot lagertje datver verkeerd in ingepersd.

Een nieuwe body voor een aksium zou ik niet doen na 18k je kunt via hubdocter.com ook nylon lagers krijgen die ietsje groter zijn voor een paar euro.

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 19 jul 2012 21:30

Ik kom met die hubdoctor.com link niet veel verder. Is een allegaartje aan hyperlinks waar ik niet zie wat ik denk te vinden. Heeft iemand een concrete link beschikbaar?

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 20 jul 2012 01:13

Website schijnt het niet meer te doen, afgelopen week nog wel... Maar stuur anders eens een e-mail at jbosboom@dslextreme.com Misschien levert dat wat op.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 20 jul 2012 09:30

amclassic-fan schreef:Hoe kan je nu rotte lagers krijgen binnen 1000 km? De lagers zijn gewoon goed afgedicht, de enige manier om ze snel kapot te krijgen is door de lagers veel te strak of veel te los af te stellen...
Dat vind ook dus ook vreemd bij een paar nieuwe racing zeros....

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jul 2012 12:50

Kan ook een keer gebeuren he. ik heb ook wel een ketting gebroken na nog geen 2 kilometer. Voor de rest nog nooit.

Plaats reactie