Veel problemen Mavic t.o.v. rest
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zoals al een aantal maal eerder aangegeven in dit topic is het effect van een nieuwe body vaak snel weg, omdat de as ook gewoon een beetje afgesleten is. De passing van het nieuwe glijlager op de oude as is te los, waardoor het nieuwe lager snel slijt.japie916 schreef:Sommigen vinden een investering van € 50 op een wielset van ongeveer € 200 teveel van het goede. Zeker als daar 'al' 18000 kilometer mee is weggetrapt.
Als jij er € 50 voor over hebt om de wielset waar je heel tevreden mee bent weer in orde te maken dan moet je dat zeker doen. Lijkt mee ook geen echt verkeerde investering. Een nieuwe wielset kost je al gauw het viervoudige..
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Zolang als de body niet speciaal gek doet zou ik die bij de aksium set gewoon blijven gebruiken. Eens openen, goed propermaken en smeren. Dan kom je wel terug een heel eind denk ik.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat vroeg ik me ook af bij mijn acros voornaaf na 400 km, de nieuwe doen het overigens al 1000 km prima. Misschien gewoon een rot lagertje datver verkeerd in ingepersd.amclassic-fan schreef:Hoe kan je nu rotte lagers krijgen binnen 1000 km? De lagers zijn gewoon goed afgedicht, de enige manier om ze snel kapot te krijgen is door de lagers veel te strak of veel te los af te stellen...
Een nieuwe body voor een aksium zou ik niet doen na 18k je kunt via hubdocter.com ook nylon lagers krijgen die ietsje groter zijn voor een paar euro.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Website schijnt het niet meer te doen, afgelopen week nog wel... Maar stuur anders eens een e-mail at jbosboom@dslextreme.com Misschien levert dat wat op.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Dat vind ook dus ook vreemd bij een paar nieuwe racing zeros....amclassic-fan schreef:Hoe kan je nu rotte lagers krijgen binnen 1000 km? De lagers zijn gewoon goed afgedicht, de enige manier om ze snel kapot te krijgen is door de lagers veel te strak of veel te los af te stellen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kan ook een keer gebeuren he. ik heb ook wel een ketting gebroken na nog geen 2 kilometer. Voor de rest nog nooit.