precies!ophetkantje schreef:witte sneeuw, zwarte steenkool, irritante Voeckler.
Het grote taaltopic
- stampertje
- Forum-lid
Ah sorry jongens, het kwartje is gevallen.tennisser schreef:precies!ophetkantje schreef:witte sneeuw, zwarte steenkool, irritante Voeckler.
Het is weer raakHarjo schreef:Hallo iedereen,
Jullie zouden mij heel erg helpen als jullie mijn enquete over cyclosportieven in wilt vullen voor mijn thesis.
Dit neemt ongeveer 5 minuten in beslag.
https://www.surveymonkey.com/s/CyclosportieveNL
Alvast heel erg bedankt!
Addict R1
- Supergrover
- Forum-lid HC
Ik kom op Facebook ook veel tegen:
ik ga na me vader toe dit weekend
gisteren was er omweer in de lucht
ik ga na me vader toe dit weekend
gisteren was er omweer in de lucht
Grappig: is erg Belgisch, dat!Jaeger schreef:Gisteravond in de avondetappe zei Boogerd: 'dat ben ik niet gewoon'. Dat hoor ik wel vaker, terwijl ze volgens mij bedoelen 'dat ben ik niet gewend'.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
In Brabant en Limburg aan de Nederlandse kant van de grens ook vrij gewoon taalgebruik. En inderdaad: niet gewend.
Zuid-Nederlands dus, im wahren Sinn des Wortes!
(de B-NL grens loopt immers dwars door de Brabantse, Limburgse en Vlaams dialectgebieden heen, zodat het onderscheid tussen 'Vlaams' en 'Nederlands' sowieso erg kunstmatig is)
(de B-NL grens loopt immers dwars door de Brabantse, Limburgse en Vlaams dialectgebieden heen, zodat het onderscheid tussen 'Vlaams' en 'Nederlands' sowieso erg kunstmatig is)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)