Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 aug 2012 06:48

Ik snap die positivo's over Gesink niet. Niet dat ik negatief wil overkomen maar ik begrijp niet waar ze het positivisme vandaan halen. Het komt zelden in een grote ronde voor dat iemand die er op dag 5 en 6 vanaf wordt gereden plots op dag 13, 17 en 18 de rest eraf gaat rijden. Het is bijna altijd zo dat als je op dag 1 niet kan volgen, dan ook niet op de dag 2, 3 en verder. Als de topmvan het klassement net iets rapper kan fietsen, dan doen ze dat de volgende dag weer. Je kunt net zo goed een ronde inkorten tot anderhalve week. Week 3 brengt namelijk zelden iets nieuws.

En ik hoop ook gewoon dat Gesink er bovenop komt en gisteren een slechte dag had. Maar mijn hoop is echt op niets gebaseerd. Ik gun het hem wel maar ik geloof eigenlijk niet dat hij het kan.
Live fast; die young. mijn blog

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 24 aug 2012 07:41

fredhhw schreef:Overwinning Boom Eneco tour: 1 post
Overwinning Bos in Venendaal: 2 posts
Overwinning Reus in Portugal: 2 Posts
5 goede dagen Vuelta: 1,5 pagina

1 redelijke (geeneens slechte) dag Vuelta: 3,5 pagina's vol.....

Ik heb te doen met een aantal leden van dit Forum. Anti-depresiva is een optie, uit de buurt van bruggen en treinen blijven een advies....
Dan blijf ik ondertussen genieten van de goede prestaties van de Nederlanders.
Kennelijk leg ik de lat wat hoger. Rabobank is een duur betaalde ploeg. Dat die ploeg niet tot resultaten kan komen is vreemd en teleurstellend. Dat jij een overwinning in de Enecotour leuk vindt is prima, maar voor mij is dat bijzaak. Ik geniet overigens volop van wielrennen, daar hoeven de Nederlanders het niet persé goed voor te doen (al helpt het wel).
Overigens worden die 3,5 pagina's vooral veroorzaakt door mensen die het kennelijk lastig te verteren vinden als ik of iemand anders zegt dat het klassement van Gesink naar de knoppen is.
Mijn voorganger verwoord het prima: hij kon niet volgen en dat betekent zeer zelden iets positiefs. Dat hij bij dit lastige klimmetje simpelweg niet al van voren zat is veelzeggend. Ik ken geen rondewinnaars die zich op dat soort klimmetjes laten verassen. Froome en Contador zaten gewoon waar ze moesten zitten.
Hoe interpreteren jullie het dat Contador niet kon volgen? Ben ik nu al te dom om voorzichtig te concluderen dat hij niet de juiste vorm heeft om deze Vuelta te winnen? Als het antwoord daarop positief is, begrijp ik werkelijk niet hoe je een etappe van gisteren positief kan uitleggen in het geval van Gesink.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 aug 2012 08:02

rob74 schreef: En ik hoop ook gewoon dat Gesink er bovenop komt en gisteren een slechte dag had. Maar mijn hoop is echt op niets gebaseerd. Ik gun het hem wel maar ik geloof eigenlijk niet dat hij het kan.
Een top tien in een rit waar je waardeloos gelanceerd (en de klim zo kort en smal is dat inhalen geen sinecure is)begint is natuurlijk wel even iets anders dan radicaal door het ijs te gaan.

Hij staat niet 5e omdat hij elke dag eraf wordt gereden (iets wat je wel suggereert).

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 aug 2012 08:08

Ziegler schreef:
fredhhw schreef:Overwinning Boom Eneco tour: 1 post
Overwinning Bos in Venendaal: 2 posts
Overwinning Reus in Portugal: 2 Posts
5 goede dagen Vuelta: 1,5 pagina

1 redelijke (geeneens slechte) dag Vuelta: 3,5 pagina's vol.....

Ik heb te doen met een aantal leden van dit Forum. Anti-depresiva is een optie, uit de buurt van bruggen en treinen blijven een advies....
Dan blijf ik ondertussen genieten van de goede prestaties van de Nederlanders.
Kennelijk leg ik de lat wat hoger. Rabobank is een duur betaalde ploeg. Dat die ploeg niet tot resultaten kan komen is vreemd en teleurstellend.
Laten we even wel wezen; toen Mencov zijn rondes won was het hier geen spat anders.
Overigens worden die 3,5 pagina's vooral veroorzaakt door mensen die het kennelijk lastig te verteren vinden als ik of iemand anders zegt dat het klassement van Gesink naar de knoppen is.
Vind je het serieus het einde van de wereld als hij 5e staat binnen de minuut? Streep er door? Lekker gaan vrijbuiteren?
Mijn voorganger verwoord het prima: hij kon niet volgen en dat betekent zeer zelden iets positiefs. Dat hij bij dit lastige klimmetje simpelweg niet al van voren zat is veelzeggend. Ik ken geen rondewinnaars die zich op dat soort klimmetjes laten verassen. Froome en Contador zaten gewoon waar ze moesten zitten.
Hoe interpreteren jullie het dat Contador niet kon volgen? Ben ik nu al te dom om voorzichtig te concluderen dat hij niet de juiste vorm heeft om deze Vuelta te winnen? Als het antwoord daarop positief is, begrijp ik werkelijk niet hoe je een etappe van gisteren positief kan uitleggen in het geval van Gesink.
Er is een verschil tussen iets positiefs uitleggen en meteen dramatisch "zijn klassement is verpest" te roepen, zeker als de keiharde feiten laten zien dat hij het nog steeds prima doet. Gesink heeft geen minuten ala JVDB verloren, hij eindigt gewoon top tien in de etappe en staat vijfde.

En tsja, hij gaat deze ronde niet winnen, maar dat verwachtingspatroon is jouw eigen probleem. Na die klap in de TdF is het natuurlijk raar om te denken dat je wel ff je schema omgooit om J-Rod, Froome en AC in de Vuelta te kloppen. Podium is al een enorme verassing en tot nog toe ligt hij wat dat betreft prima op schema.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 24 aug 2012 08:16

fredhhw schreef:Overwinning Boom Eneco tour: 1 post
Overwinning Bos in Venendaal: 2 posts
Overwinning Reus in Portugal: 2 Posts
5 goede dagen Vuelta: 1,5 pagina

1 redelijke (geeneens slechte) dag Vuelta: 3,5 pagina's vol.....

Ik heb te doen met een aantal leden van dit Forum. Antidepressiva is een optie, uit de buurt van bruggen en treinen blijven een advies....
Dan blijf ik ondertussen genieten van de goede prestaties van de Nederlanders.
Goed verwoord! :)

eelcoz

eelcoz 24 aug 2012 09:03

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 24 aug 2012 09:07

DC,

Je gaat aan de haal met wat ik zeg. Ik quote mezelf wel even.
Ziegler schreef:Vast lastig, maar ik ben bang dat ook duidelijk is dat Rabo enige aspiraties in het klassement kan vergeten.
Dat Contador niet kon volgen!
Niks dramatisch aan. Ze gaan geen podium rijden. Punt. Dat jij een top 10 notering iets vind om heel de Raboploeg voor te laten rijden is aan jouw. Ik zou voor ritzeges gaan. Valt meer eer aan te behalen.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 aug 2012 10:06

Ziegler schreef:Ze gaan geen podium rijden. Punt.
Ik vind dat veel te vroeg om te zeggen, zeker met de tijdrit die nog komt. Froome en AC lijken veel sterker, maar ik zie J-Rod ettelijke minuten verliezen in de TT. J-Rod zal niet 1-2-3 de boel op een hoopje fietsen op langere klimmen, dus het is nog niet beslist.

Tuurlijk, de kans is groter dat Gesink geen top drie rijdt, maar vooralsnog heeft hij gewoon een heel erg goede uitgangspositie.

Overigens verras je me niet, gaat voor de standaard reactie op dit forum; VRIJBUITEREN!

Tuurlijk, de kans dat dat lukt is nihil met deze renners, maar het klink zo lekker VOC-erig! laten we de vijfde plaats, luttele seconden van het podium gewoon lekker wegsmijten om te proberen een etappe te winnen, want dat is easypeasy ;)

Sorry Ziegler, ik wordt een beetje moe van dit doem denken en het voorstellen van idiote oplossingen zoals "vrijbuiteren". Gesink gaat gerust een keer top drie in een grote ronde rijden, hij is vreselijk constant en heeft laten zien dat hij compleet is. De lijst van uitslagen in grote rondes is gewoonweg indrukwekkend. Ryder Hesjedahl wint ook zomaar een ronde, zeker geen grotere coureur dan Gesink.

eelcoz

eelcoz 24 aug 2012 10:15

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 aug 2012 10:25

eelcoz schreef:Ik zie dat iedereen z'n vertrouwde stelling heeft ingenomen. :lol: :lol:

Ik doe dit keer niet mee, ok?
Alsof je ooit hebt meegedaan... :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2012 10:41

Gesink moet nog steeds het podium kunnen halen, Rodriguez, Uran, Valverde e.d. moet hij in principe de strijd mee aan kunnen gaan. Froome en Contador lijken vooralsnog een klasse apart maar er zijn redenen genoeg om te bedenken dat zij ook niet 3 weken top zullen blijven. Het kan nog spannend worden, vooral met het drieluik van etappe 14, 15 en 16 in het vooruitzicht. Op welke plek stond de Gendt ook alweer na 2 weken Giro?
Campagnolo Ultra Dork

Ziegler
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 jun 2012 18:21

Ziegler 24 aug 2012 11:25

dc schreef: Tuurlijk, de kans is groter dat Gesink geen top drie rijdt, maar vooralsnog heeft hij gewoon een heel erg goede uitgangspositie.
Wat is het nu? Waarom is de kans groot dat hij geen top 3 rijdt als hij een 'heel goede uitgangspositie heeft'? Wat houdt een goede uitgangspositie bij jouw in?
Bij mij is dat kansrijk zijn op veel meer. Wat het bij jouw is, is een beetje onduidelijk.
Ik heb het woord vrijbuiteren overigens niet gebruikt. Als Rabo in zou zetten op een paar mooie bergetappes en het bergklassement is dat helemaal geen schande. In de schaduw van die strategie kan je alsnog een redelijk algemeen klassement rijden.
Laat die Gesink leren van Boogert: aan een top 10 notering heb je niet zoveel. Goed gereden, prachtig, maar wie won er? Van Boogert herinner ik me zijn winnende etappes. Niet zijn plekken in het klassement.

Plaats reactie