Trainen op Tacx?
- fietser1972
- Forum-lid
[quote="body"]
Dus je merkt wel enige weerstand als je in D3 kan rijden?
Lijkt me moeilijk zo'n roller, heb op youtube heel wat zien vallen
Zie hier[/quote]
Ja, je merkt echt wel dat het moeite kost om de fiets op gang te houden in D3. De rollen zorgen voor de weerstand. Je staat ook in no-time stil als je niet trapt en dan val je om. Je moet dus blijven trappen i.t.t. op de weg waar je even beentjes kan stilhouden voor een bocht en zo.
Het went snel zo'n rollenbank. Je leert er in ieder geval goed balans houden van en in een hoge cadans te trappen. Als je te langzaam gaat trappen, wordt de fiets instabiel, zoals op filmpje te zien is.
Dus je merkt wel enige weerstand als je in D3 kan rijden?
Lijkt me moeilijk zo'n roller, heb op youtube heel wat zien vallen
Zie hier[/quote]
Ja, je merkt echt wel dat het moeite kost om de fiets op gang te houden in D3. De rollen zorgen voor de weerstand. Je staat ook in no-time stil als je niet trapt en dan val je om. Je moet dus blijven trappen i.t.t. op de weg waar je even beentjes kan stilhouden voor een bocht en zo.
Het went snel zo'n rollenbank. Je leert er in ieder geval goed balans houden van en in een hoge cadans te trappen. Als je te langzaam gaat trappen, wordt de fiets instabiel, zoals op filmpje te zien is.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
@ Stinus en Punk:
Ik heb Tacx hierover benaderd, waarschijnlijk ligt het aan de magneetrem. Ik mag 'm opsturen ter vervanging.
Ik lees by the way dat het raadzaam is om een oude of speciale trainingsband te gebruiken. Qua geluidsniveau en slijtage zou dat beter zijn. Dat geluidsniveau, dat zal wel. Bij de slijtage kan ik me niks voorstellen. Het oppervlak van de rem is zeer glad, gladder dan asfalt. Het zou 'm in de warmteontwikkeling kunnen liggen, maar of een band daar nou harder van slijt? Heeft er iemand ooit een goeie test gedaan?
Ik heb Tacx hierover benaderd, waarschijnlijk ligt het aan de magneetrem. Ik mag 'm opsturen ter vervanging.
Ik lees by the way dat het raadzaam is om een oude of speciale trainingsband te gebruiken. Qua geluidsniveau en slijtage zou dat beter zijn. Dat geluidsniveau, dat zal wel. Bij de slijtage kan ik me niks voorstellen. Het oppervlak van de rem is zeer glad, gladder dan asfalt. Het zou 'm in de warmteontwikkeling kunnen liggen, maar of een band daar nou harder van slijt? Heeft er iemand ooit een goeie test gedaan?
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
Ik heb sinds eind september 2010 een Tacx Flow; geen spijt van tot dusver. Het hele najaar doorgetraind (2 x per week) en bij lekker weer in het weekend naar buiten op de MTB.
Sinds twee weken de intensiteit wat opvoeren i.v.m. de voorbereiding op de toerversie van de Amstel Gold Race. De trainingsschema's via de Tacx-website bieden voldoende variatie en lol.
Beste aankoop van het vorige kalenderjaar.
Sinds twee weken de intensiteit wat opvoeren i.v.m. de voorbereiding op de toerversie van de Amstel Gold Race. De trainingsschema's via de Tacx-website bieden voldoende variatie en lol.
Beste aankoop van het vorige kalenderjaar.
Een paar weken geleden heb ik een nieuwe magneetrem gekregen van Tacx. Vlotte service, en de geluidsoverlast is bijna helemaal verdwenen. Intussen is het weer er ook naar om buiten te trainen, dus de Tacx gaat tot oktober ofzo de kast in.Ik heb Tacx hierover benaderd, waarschijnlijk ligt het aan de magneetrem. Ik mag 'm opsturen ter vervanging.
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
-
- Forum-lid
Hallo fietsliefhebbers! Ook al is het een raar tijdstip voor vragen over de tacx, toch heb ik even een vraagje voor als het dadelijk winter wordt...
Ik vroeg me af of je ook multiplayer (met andere renners racen via het internet) kan doen zodra je de Tacx Cycleforce Basic (voorganger van de flow) combineert met de TACX T1925 Virtual reality Upgrade I-magic??
Alvast bedankt!
Ik vroeg me af of je ook multiplayer (met andere renners racen via het internet) kan doen zodra je de Tacx Cycleforce Basic (voorganger van de flow) combineert met de TACX T1925 Virtual reality Upgrade I-magic??
Alvast bedankt!