Locomotief Tour de France (Klaar!)
De shifters van mijn shimano 600 uit 1978 zier er als volgt uit: ik denk dat jouw shifters ouder zijn.
[img=http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5849_n.jpg]
[img=http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5849_n.jpg]
groet John
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Name: Shimano SL-6200, 600EX (Arabesque)
Brand: Shimano
Model: SL-6200
Group: 600EX
Years: 1978 - 1984
Weight: 70 grams
Dit staat in VeloBase.
Volgens mij zijn die andere verstellers van ongeveer dezelfde leeftijd.
Brand: Shimano
Model: SL-6200
Group: 600EX
Years: 1978 - 1984
Weight: 70 grams
Dit staat in VeloBase.
Volgens mij zijn die andere verstellers van ongeveer dezelfde leeftijd.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Ok dan vergis ik me
De vormgeving van de arabesque kwam op mij wat 'early seventies' over.
De vormgeving van de arabesque kwam op mij wat 'early seventies' over.
groet John
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.me.com/zjon/wieleravonturen/2011/2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="B747"]Prachtig mooie draad, gefeliciteerd met het fraaie resultaat.
Even over de Tweed Run.
Afgelopen mei organiseerde ik voor het goede doel Artsen zonder Grenzen (ihkv deelname aan Tour for Life 2010) www.tourforlife.nl de eerste Tweed Ride in the Countryside. Een prachtig mooi evenement.
http://tourforlife.conclusion.nl/Agenda ... 5juni.aspx
Bij voldoende belangstelling wil ik ook wel opgaan voor de tweede Tweed Ride in the Countrysite. (bijvoorbeeld de eerste zondag van juni 2011). Route van de gezamenlijke tocht wordt uitgezet ronDom (Utrecht, dus!)[/quote]
Erg leuk! Deze rit moet wat mij betreft een vervolg krijgen. Maar liever niet op 5 juni zoals Bottecchia al aangeeft. Dan zit ik met een aantal andere potentiele deelnemers in Italie. Houd ons op de hoogte aub!
EDIT: Voor de liefhebber nog een langer filmpje togevoegd van de London 2010 Tweed Run klik! Kijk en geniet!
Even over de Tweed Run.
Afgelopen mei organiseerde ik voor het goede doel Artsen zonder Grenzen (ihkv deelname aan Tour for Life 2010) www.tourforlife.nl de eerste Tweed Ride in the Countryside. Een prachtig mooi evenement.
http://tourforlife.conclusion.nl/Agenda ... 5juni.aspx
Bij voldoende belangstelling wil ik ook wel opgaan voor de tweede Tweed Ride in the Countrysite. (bijvoorbeeld de eerste zondag van juni 2011). Route van de gezamenlijke tocht wordt uitgezet ronDom (Utrecht, dus!)[/quote]
Erg leuk! Deze rit moet wat mij betreft een vervolg krijgen. Maar liever niet op 5 juni zoals Bottecchia al aangeeft. Dan zit ik met een aantal andere potentiele deelnemers in Italie. Houd ons op de hoogte aub!
EDIT: Voor de liefhebber nog een langer filmpje togevoegd van de London 2010 Tweed Run klik! Kijk en geniet!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Even twijfelde ik of ik deze foto's moest plaatsen in "Het grote spatbordjes topic" maar om het overzichtelijk te houden heb ik de foto's toch maar hier gepost.
Ik ben er wel even mee bezig geweest want ik wilde de spatborden zo kort mogelijk boven de band monteren om de looks zo massief mogelijk te houden.
Nadat ik een paar werkelijk schitterende vulbusjes en afstandspijpjes had gemaakt besefte ik mij dat met de lange horizontale uitvalpadden van deze Locomotief het dan niet meer mogelijk is het achterwiel te wisselen.
Opnieuw aan de slag dus. Zoals het achterspatbord nu zit moet er eerst wat lucht uit de band om het achterwiel te kunnen verwijderen. Niet echt handig maar 'looks' gaan nu even voor.
Deze spatborden zijn van SKS type Bleumels en moeten eigenlijk zo gemonteerd worden.
Als je de bevestiging aan de binnenkant monteert en zo kort mogelijk afzaagt ziet het er een stuk beter uit.
Het project komt lekker op stoom..
..maar ik ben nog niet tevreden over de voorvork. Er zit nog wat speling bij het onderste lager omdat de base-plate toch niet goed vast zit. De boel moet daar dus weer uitelkaar en ik moet gaan bedenken hoe ik dat goed vast ga krijgen.
Ik ben er wel even mee bezig geweest want ik wilde de spatborden zo kort mogelijk boven de band monteren om de looks zo massief mogelijk te houden.
Nadat ik een paar werkelijk schitterende vulbusjes en afstandspijpjes had gemaakt besefte ik mij dat met de lange horizontale uitvalpadden van deze Locomotief het dan niet meer mogelijk is het achterwiel te wisselen.
Opnieuw aan de slag dus. Zoals het achterspatbord nu zit moet er eerst wat lucht uit de band om het achterwiel te kunnen verwijderen. Niet echt handig maar 'looks' gaan nu even voor.
Deze spatborden zijn van SKS type Bleumels en moeten eigenlijk zo gemonteerd worden.
Als je de bevestiging aan de binnenkant monteert en zo kort mogelijk afzaagt ziet het er een stuk beter uit.
Het project komt lekker op stoom..
..maar ik ben nog niet tevreden over de voorvork. Er zit nog wat speling bij het onderste lager omdat de base-plate toch niet goed vast zit. De boel moet daar dus weer uitelkaar en ik moet gaan bedenken hoe ik dat goed vast ga krijgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Wauw, spatbordjes staan prachtig! Vind de wielset nu in een keer ook beter uitkomen..
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="ferry1982"]Ik denk trouwens dat een alu derailleur achter beter zou passen....[/quote]
Eens, die zit er dus sinds 10 minuten ook op
Eens, die zit er dus sinds 10 minuten ook op
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="ferry1982"]ah kijk super moet op mijn nago ook nog alu monteren staat gewoon beter.
Waar heb je trouwens die spatbordjes vandaan?[/quote]
Spatborden komen van Serge.
Waar heb je trouwens die spatbordjes vandaan?[/quote]
Spatborden komen van Serge.