Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4947
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 mei 2013 18:56

havana schreef:Zijwieltjes voor Gesink lijkt me wel wat.
+1 hoewel hij er niet direct schuld aan had deze keer.
Wel weer pech,, zit i eens goed voorin gebeurt dit weer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 21:18

Volgens mij was dit een gevalletje domme pech en weer snel hersteld gelukkig.
Less is bore

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 mei 2013 21:39

Tot nu toe zie ik toch weer de ronde met de meeste flair.
Mooie wedstrijden in een mooie omgeving.
Een ontspannen entourage straalt van de buis af.
Het blijft de mooiste ronde van het jaar.

--
U begrijpt, ik ben niet echt objectief.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 mei 2013 09:02

Wat een schitterende etappe gisteren! Spektakel tot en met. Ik heb genoten van de aanvalslust van oa Hesjedal.Schitterend dat de toppers nu al met de billen bloot gaan. Laat iedereen maar kletsen dat de finish bergop moet zijn. De finish vlak achter een beklimming gaat op het scherpst van de snede.

De schuiver van Kruijswijk was een beetje raar. Lijkt een gevalletkje teveel remmer op het achterwiel. Gesink en Scarponi letten teveel op Kruijswijk en elkaar. Netjes dat Gesink nog snel door kon en weer de aansluiting vond bij het groepje

Geen hele ernstige gevolgen voor Gesink en Kruijswijk behalve een klein deukje in het ego/moraal.
Was in iedergeval goed om te zien dat Blanco gioed mee kon voorin al denk ik dat uiteindelijk een podiumplek voor gesink te hoog gegrepen zal zijn. De wil en strijdbaarheid is er in ieder geval wel.
Persoonlijk vind ik het wel een beetje makkelijk van Havana en Mao om gelijk Gesink af te fakkelen maar dat is tegenwoordig salonfähig.

Vandaag weer een mooie aankomst en we zullen zien wat er gaat gebeuren en of Blanco de bits and pieces bij elkaar heeft geraapt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2013 09:22

havana schreef:Zijwieltjes voor Gesink lijkt me wel wat.
Vind ik schromelijk overdreven. Gesink zit strak in 't wiel bij Kruijswijk die zich onderuit remt, omdat hij net ietsje te hard te bocht in stuurt en vreest eruit te vliegen. Waar Scarponi vol in de ankers gaat en zich zelf nog onderuit remt voordat Kruijswijk daadwerkelijk het asfalt raakt, stuurt Gesink wel gewoon door en raakt hij alleen net aan de fiets van Kruijswijk.

Kruijswijk schat die bocht gewoon net verkeerd in, Gesink reageert adequate en finisht zonder tijd verlies.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2013 09:24

De mooiste ronde, zeer zeker, maar hoe lang nog?
De Giro had lang een bepaalde charme en couleur locale die in de hypergemediatiseerde Tour al lang verloren was gegaan, maar het lijkt erop dat die Giro, in een poging om uit de schaduw van de Franse 'grote broer' te treden, zich nu dubbeldik laat meeslepen door de gemondialiseerde marketing-formats, en zo stilaan zijn authenticiteit dreigt te verliezen: Italië als hapklaar 'product' voor een zo groot mogelijke internationale afzetmarkt... (de roze trui laten ontwerpen door Paul Smith - het idee! - kadert natuurlijk ook in dit smeken om internationale media-aandacht)
Ik was al blij dat Paolini die irritante Britse interviewer aan de meet - die er zelf allicht geen woord van verstond - in het Italiaans antwoordde! :twisted:
(in Italië ergert men zich trouwens ook blauw aan de stompzinnige slogan 'fight for pink')

Maar goed, ik zal maar eens stoppen met Oswald Spengler te lezen, en gewoon genieten van het moois dat de koers te bieden heeft... :)
Wat dat betreft: het lijkt erop dat Paolini op zijn 36ste aan het beste jaar uit zijn loopbaan bezig is: sta me toe dat gewoon knap te vinden, los van alle eventuele verdachtmakingen!
Laatst gewijzigd door dario op 07 mei 2013 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2013 09:55

Op 5 minuut 10 de herhaling van de valpartij van Kruijswijk, Gesink en Scarponi: http://www.youtube.com/watch?v=ID0m_YzHSQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 mei 2013 09:59

amclassic-fan schreef:Op 5 minuut 10 de herhaling van de valpartij van Kruijswijk, Gesink en Scarponi: http://www.youtube.com/watch?v=ID0m_YzHSQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan heeft Kruijswijk zijwieltjes nodig... :D

Maar inderdaad, Gesink valt in deze niets te verwijten.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 mei 2013 10:04

elefantino schreef:
amclassic-fan schreef:Op 5 minuut 10 de herhaling van de valpartij van Kruijswijk, Gesink en Scarponi: http://www.youtube.com/watch?v=ID0m_YzHSQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan heeft Kruijswijk zijwieltjes nodig... :D

Maar inderdaad, Gesink valt in deze niets te verwijten.
Heh bah! Wat politiek correct zeg om Gesink niet voor de zoveelste keer te bashen. ;)

Ik denk dat alleen echt heel goede afdalers (zoals bijv Nibali, "Il Falco" Savodelli) hier niet in waren gestonken en helaas is Gesink niet een van de super afdalers.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 mei 2013 10:51

zorroi schreef:
Gastheerg schreef:De boot missen is dus de Giro verliezen :mrgreen:
Waterfiets pakken :D Lijkt me overigens wel een ludiek idee: ploegen/individuele tijdrit op waterfiets.

Maar goed. Eens kijken hoe het vanmiddag gaat.
Dat is jaren terug in het Duitse Tour eens als 1 april grap gepresenteerd. Als proloog voor de Giro.

Mooi om te zien hoe gretig die Paolini gister was. Nog een weekje en dan maar eens die kant op en live een paar etappes kijken. Blijft voor mij al sinds ik wielrennen volg de mooiste ronde en gelukkig de laatste jaren in Nederland ook meer aandacht voor.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 mei 2013 10:51

De route voor vandaag volgens de Orica-GreenEDGE bovenbuis van Pieter Weening...

Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 mei 2013 11:53

En de slotbeklimming van vandaag. Meer dan een kuitenbijter maar zoals het provfiel eruit ziet een lopende beklimming met een gematigde stijging. De Sky Train zal vandaag laten zien wat ze waard is bergop.

Afbeelding

Overigens ik ben blij weer het commentaar van José de Cauwer en Renaat Schotte te horen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie