Alles over vakanties op én met de fiets
-
Dagmar
- Forum-lid
Dagmar
14 okt 2012 18:24
knutmo schreef:Dagmar schreef:het instapmodel van Van Nicholas (die er niet stond, wel op de website (Mistral). Iemand ervaring met Sram Apex?
Ik rij nu 3/4 jaar op een Van Nicholas Mistral 2012 met Sram Apex en het bevalt mij uitstekend. Probleemloos schakelen, in het begin is-ie door de FM ietsje bijgesteld, en verder heb ik er nooit iets mee te stellen gehad. De iets andere manier van schakelen heb je binnen no-time door, en ik vind het persoonlijk prettig dat je een duidelijke *klik* hoort. Lekker duidelijk schakelen.
Kortom, de mistral is een fraai model, dat er tenminste uitziet als een fiets, met prima onderdelen.
okee dank je~!
Gios had ik op marktplaats gezien, vallen buiten mijn budget.
-
BonoCross
- Forum-lid
BonoCross
14 okt 2012 19:01
Ook ik heb vandaag even een kijkje genomen in de Jaarbeurs. Klein ritje kunnen maken op een magnesium Segal (op die van de inmiddels bekende Freddy Keller). Voelde strak en stijf aan maar wellicht dat de 80mm FFWD wielen daar ook het één en ander mee te maken hadden. Leuk gesprek gehad daar maar 1600 euro neerleggen voor een frame met aardig dikke lasnaden en weinig interessante kleurenschema's is me dan weer iets teveel van het goede.
Verder wat kunnen spelen met Ultegra DI2 op een tacx trainer, wat oud-profs kunnen spotten, veel oerlelijke en ook hele mooie fietsen kunnen aanschouwen en uiteraard m'n energiepijl goed in stand kunnen houden bij onder meer de Performance stand
. Stands van Cube, Giant, Specialized, Pinarello en Colnago zagen er uitstekend uit. Grote tegenvaller vond ik de zeer karige Canyon stand (en daar kwam ik eigenlijk voor).
Canyon Ultimate CF SL 2016
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
14 okt 2012 19:26
BonoCross schreef: Stands van Cube, Giant, Specialized, Pinarello en Colnago zagen er uitstekend uit. Grote tegenvaller vond ik de zeer karige Canyon stand (en daar kwam ik eigenlijk voor).
Pinarello stand vind ik een voorbeeld hoe het niet moet!
Je kan niet om de fietsen heen lopen, sommige exemplaren zoals de zwarte Dogma staan op 3 meter hoogte!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
pinarello
- Forum-lid
pinarello
14 okt 2012 19:31
colnagofreak schreef:BonoCross schreef: Stands van Cube, Giant, Specialized, Pinarello en Colnago zagen er uitstekend uit. Grote tegenvaller vond ik de zeer karige Canyon stand (en daar kwam ik eigenlijk voor).
Je kan niet om de fietsen heen lopen, sommige exemplaren zoals de zwarte Dogma staan op 3 meter hoogte!
Helemaal mee eens. Was daar snel klaar.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
14 okt 2012 19:51
De stand van Pinarello was voor mij ook een aanfluiting, ik ging echt om te kijken of ik me de nieuwe wit/zwarte of oranje/zwarte Dogma zou kopen. Beide modellen stonden zo slecht belicht en daarnaast alleen maar een kant te bekijen op de stand, dat ik voorlopig heb besloten om gewoon volgend jaar op mijn inmiddels 5 jaar oude R3 te blijven rijden.
Ik vond trouwens de meeste nieuwe variaties op kadervormen en buisvormen bepaald niet mooi.
-
olleranip
- Forum-lid
olleranip
14 okt 2012 20:44
Tja, de Pinarello kathedraal. Het is zeker de bedoeling dat iedere bezoeker in devote stemming dit heiligdom betreedt, alwaar de heilige relikwieen aanbeden kunnen worden.
Belachlijke stand!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
14 okt 2012 20:47
Ik vermoed dat Pinarello zelf een beetje over de top is op dit moment, dat geeft de stand in ieder geval mooi weer!
Als je het instapmodel bijna hetzelfde uiterlijk mee geeft als je topmodel, ben je volgens mij niet goed bezig als constructeur/ontwerper!
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
14 okt 2012 20:55
colnagofreak schreef:Ik vermoed dat Pinarello zelf een beetje over de top is op dit moment, dat geeft de stand in ieder geval mooi weer!
Als je het instapmodel bijna hetzelfde uiterlijk mee geeft als je topmodel, ben je volgens mij niet goed bezig als constructeur/ontwerper!
Marketing manager, bedoel je...?
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
14 okt 2012 21:04
litespeed schreef:colnagofreak schreef:Ik vermoed dat Pinarello zelf een beetje over de top is op dit moment, dat geeft de stand in ieder geval mooi weer!
Marketing manager, bedoel je...?
Je heb gelijk, deze man heeft echter geen lange termijn visie gehad vermoed ik!
-
menno
- Forum-lid
menno
14 okt 2012 21:07
colnagofreak schreef:BonoCross schreef: Stands van Cube, Giant, Specialized, Pinarello en Colnago zagen er uitstekend uit. Grote tegenvaller vond ik de zeer karige Canyon stand (en daar kwam ik eigenlijk voor).
vindt ik alleen maar goed omdat er altijd een paar figuren fietsen moetenoppakken en ook nog eens erop meten gaan zitten.dat soort fietsen zijn daar een beetje te duur voor..en ik irriteer me daar zwaar aan.
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
14 okt 2012 21:13
olleranip schreef:Tja, de Pinarello kathedraal. Het is zeker de bedoeling dat iedere bezoeker in devote stemming dit heiligdom betreedt, alwaar de heilige relikwieen aanbeden kunnen worden.
Belachlijke stand!
Die stand hebben ze al een paar jaar, alleen als hij "los" staat is het wat overzichtelijker, nu stond ie weggedrukt in een hoekje.
Dat ie nu fel geel geschilderd is met groot "Pinayellow" erop zal ook niet veel mensen bekoren....
Viel me ook op dat de stand van Veltec erg sober was in vergelijk met vorige jaren.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
14 okt 2012 22:17
Pinayellow begint enirm te irriteren. Ik heb Pina geliked op FB, maar daar wordt je er ook dood mee gegooid.
Ik blijf erbij dat 2009 (en deels 2010) het laatste mooie jaar was qua kleuren etc.
Less is bore