Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2012 11:13

ever schreef:
timo2.0 schreef:Leuk trouwens dat de rabobank besloten heeft Marianne Vos wel te blijven steunen. Ook bedankt namens Tatiana Antoshina, Lucinda Brand, Sarah Düster, Megan Guarnier, Thalita de Jong, Lauren Kitchen, Roxane Knetemann, Pauline Ferrand-Prevot, Sanne van Paassen, Iris Slappendel, Sabrina Stultiëns, Rebecca Talen, Annemiek van Vleuten en Liesbet de Vocht. Heeft Bert Bruggink al uitgelegd waarom zij die steun niet krijgen?
Wat ik begrijp is er op de persconferentie door Bruggink gezegd dat ze Vos incl. het team (11 rensters) financieel willen blijven ondersteunen tot 2016 (ol. spelen). Ze zoeken nog naar een manier om dat vorm te geven. Lijkt er dus op dat ze toch op een of andere manier door willen met het vrouwenteam.

Bruggink heeft letterlijk gezegd: "... Vos en haar team..."
Alleen kon hij op een expliciete vraag hier over niet zeggen hoe ze dit gingen doen. De bank is daar voor naar een oplossing aan het zoeken tot aan OS 2016
Allard

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 19 okt 2012 11:15

1e jaar van Barredo bij Rabo wordt ook genoemd in het onderzoek.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2012 11:17

beren040 schreef:Bruggink heeft letterlijk gezegd: "... Vos en haar team..."
Alleen kon hij op een expliciete vraag hier over niet zeggen hoe ze dit gingen doen. De bank is daar voor naar een oplossing aan het zoeken tot aan OS 2016
Rabobank is ook eigenaar van bijv BGZ Bank in Polen. Die hebben al een Continentale mannenploeg, kunnen ze de dames daar ook mooi onder brengen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michael2757
Forum-lid

michael2757 19 okt 2012 11:21

Naja gelukkig sterven dan die leijke Rabobank outfitjes ook uit.....Het is overigens diep en dieptriest ...
Ga toch fietsen...

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 19 okt 2012 11:22

Het stoppen van Rabobank voelt voor mij als weglopen nu het moeilijk wordt. Gewoon erg zwak!!!!!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 okt 2012 11:27

Ik vind de beslissing van Rabo een juiste.

Het is niet weglopen als het moeilijk wordt. Een sponsor heeft geen contract voor het leven om wielrenners te betalen om hun hobby uit te voeren. Rabo is een bedrijf dat reclame moet maken onder een grote bevolking. Jarenlang (17 jaar!) hebben ze dat gedaan door een wielrenploeg te sponsoren. En nu staat wielrennen wederom in heel kwaad daglicht. Dat je daar als bedrijf niet mee wilt ge-ascioseerd wil worden, vind ik wel logisch.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Live fast; die young. mijn blog

ivarkoster
Forum-lid

ivarkoster 19 okt 2012 11:28

Ik snap het wel eigenlijk. Als ik terug kijk naar de LA tijd was ik ook redelijk zeker dat er met al die testen nog weinig doping gebruikt werd. Nu ik het USADA rapport doorneem ben ik toch wel aardig verrast. Het was niet af en toe op een slechte dag, maar gewoon continu hele jaar door doping gebruik. Op dit moment is Contador weer net terug van een schrosing. F Scleck weer gepakt. Toch geen kleine namen. Als ik tijden de Vuelta 3 Spanjaarden iedereen de vernieling in zie rijden... met een Rodriquez die plotseling kan tijdrijden.... ik geloof het niet meer. Hoe kan Gilbert vorig jaar zo uitblinken, en nu bijna het hele seizoen niet vooruit komen?

Rabo heeft gelijk. Het is wielrennen is nog lang niet schoon. En dat zal het voorlopig ook niet worden.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2012 11:31

:shock: Deze vind ik zelf wel erg grappig....

19-10 11:29 McQuaid: Rabobank veel dank verschuldigd
McQuaid: Rabobank veel dank verschuldigd

RABOBANK

NYON (ANP) - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI
sprak vrijdag zijn grote waardering uit voor de Rabobank. ,,Het wielrennen
is de Rabobank dankbaar voor al die jaren van succesvolle samenwerking, die
voor ons allemaal ontzettend veel heeft opgeleverd. De betrokkenheid van de
bank heeft het leven van vele sporters veranderd en is uitgegroeid tot een
van de grootste herkenbare merken in de sport'', aldus de preses.

De UCI liet verder weten het te betreuren dat de bank stopt als
geldschieter, maar de federatie zegt in een verklaring ook begrip te hebben
voor het besluit in deze moeilijke tijd. Zeker gezien dit pijnlijke besluit
benadrukt de UCI tegen doping te blijven strijden.

:

Categorie: SPO
Prioriteit: 3
Allard

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 19 okt 2012 11:32

Nu Rabo weg is, laten ze dan ook maar wegblijven.
De KNWU bobo's zouden op hun blote knieën nederig naar s'Heerenhoek moeten kruipen om Jan Raas te vragen om nog één maal het Nederlandse wielrennen te redden.

rammo
Forum-lid

rammo 19 okt 2012 11:32

arjan schreef:Het stoppen van Rabobank voelt voor mij als weglopen nu het moeilijk wordt. Gewoon erg zwak!!!!!
Voor Rabobank is het wielrennen een manier om reclame te maken.
Je moet wel onthouden dat Rabo een commercieel bedrijf is en het puur en alleen doet om naamsbekendheid te creëren en een goed beeld van het merk wil overbrengen.
Met de omvang van het USADA rapport en een mogelijke rol van Rabobank daarin is eigenlijk raar dat ze nog zo lang hebben gewacht.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik het niet zonde en erg jammer voor de sport vindt.

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 19 okt 2012 11:38

het vertrek van Rabo is logisch omdat zij een historie hebben, die stamt uit het doping tijdperk, maakt het hun kwetsbaar voor dergelijke aantijgingen.

Het biedt ook een kans voor een nieuwe sponsor om het team over te nemen, want het is wel een organisatie die onder nieuwe leiding ver kan komen. Alleen welke sponsor is zo moedig om hier in te stappen en wil in een ogenschijnlijk ongelijk speelveld als gevolg van doping wel schoon voor de prijzen rijden?
Laatst gewijzigd door cannae op 19 okt 2012 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
enjoy the ride

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 okt 2012 11:39

rob74 schreef: Het is niet weglopen als het moeilijk wordt. Een sponsor heeft geen contract voor het leven om wielrenners te betalen om hun hobby uit te voeren. Rabo is een bedrijf dat reclame moet maken onder een grote bevolking. Jarenlang (17 jaar!) hebben ze dat gedaan door een wielrenploeg te sponsoren. En nu staat wielrennen wederom in heel kwaad daglicht. Dat je daar als bedrijf niet mee wilt ge-ascioseerd wil worden, vind ik wel logisch.
Zo is dat.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie