Het veldrijden 2012/2013
-
- Forum-lid HC
Nou ja, 13 vind ik nog gewoon goed voor een eerste cross. Het zou wel triest zijn mocht hij winnen!
Vindt een 13e plaats nog behoorlijk ontluisterend hoog... Als hij een zomertje zou trainen in het veldrijden, zou hij zo weer podium kunnen rijden. Hoop wel echt dat Van der Haar hem verslaat voor het NK. Niets persoonlijks tegen Boom, maar het is buitengewoon irritant wanneer parttime sporters kampioen worden.
Ik had niet anders verwacht van hem.(al hoopte ik stiekem op meer )
Er is gewoon geen ambitie meer om in het veld te presteren.
Toen hij twee seizoenen geleden in het veld stapte was die ambitie er wel en reed hij mooie uitslagen.
Vorig seizoen zag je al dat hij alleen voor de lol mee wil doen en dat resulteerde dus niet in resultaten.
Alleen op zijn klasse werd hij Nederlands Kampioen.
Dit seizoen zal hij met twee crossjes voor het NK heel veel klasse moeten laten zien om vd Laar en v Amerongen voor te blijven.
Lukt het hem gaaft dat alleen maar aan dat het een rastalent is, en niet dat het slecht gesteld is met het Nederlandse veldrijden.
Persoonlijk hoop ik dat hij wel weer de ambitie vindt om in het veld rijden mee te gaan doen.
En een mooie combinatie kan vinden in veldrijden en voorberijden op de voorjaarsklassiekers.
Er is gewoon geen ambitie meer om in het veld te presteren.
Toen hij twee seizoenen geleden in het veld stapte was die ambitie er wel en reed hij mooie uitslagen.
Vorig seizoen zag je al dat hij alleen voor de lol mee wil doen en dat resulteerde dus niet in resultaten.
Alleen op zijn klasse werd hij Nederlands Kampioen.
Dit seizoen zal hij met twee crossjes voor het NK heel veel klasse moeten laten zien om vd Laar en v Amerongen voor te blijven.
Lukt het hem gaaft dat alleen maar aan dat het een rastalent is, en niet dat het slecht gesteld is met het Nederlandse veldrijden.
Persoonlijk hoop ik dat hij wel weer de ambitie vindt om in het veld rijden mee te gaan doen.
En een mooie combinatie kan vinden in veldrijden en voorberijden op de voorjaarsklassiekers.
wederoptredende Stybar wint de (modder)cross in Essen voor Denuwelaere maar wordt gedeclasseerd omdat hij Denuwelaere in de spurt heeft doen vallen. Denuwelaere , die al vallend zijn fiets over de lijn duwt en zichzelf over de lijn rolt wint na beraadslaging door de jury nipt voor Peeters en een ontgoochelende Albert, 4° Stybar, en een vrij zwakke Nys (5°) die nog in de laatste ronde materiaalpech heeft.
Stybar, die verleden jaar nog heel goed getraind op het WK voorafgegaan werd door 7 belgen begrijpt er volgens eigen zeggen niks van dat hij bij zijn eerste cross al meedoet voor de overwinning!
In elk geval, weer spektakel en spanning van de bovenste plank met voortdurend wisselende winstkansen van de eerste 5.
Stybar, die verleden jaar nog heel goed getraind op het WK voorafgegaan werd door 7 belgen begrijpt er volgens eigen zeggen niks van dat hij bij zijn eerste cross al meedoet voor de overwinning!
In elk geval, weer spektakel en spanning van de bovenste plank met voortdurend wisselende winstkansen van de eerste 5.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 22 dec 2012 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Timo!!!! Komt je natte droom nu toch wel uit : een buitenlander wint (de declassering buiten beschouwing gelaten) de cross en dan reageer je zo????
Ik dacht dat je vandaag een feestje zou bouwen!
De jury beslist dat ook jij gediskwalificeerd wordt en 3 maand niet meer naar het fietsen ( en in bijzonder het veldrijden) mag kijken + enkel positieve reacties vanuwentwege zijn in die periode toegelaten.
Ik dacht dat je vandaag een feestje zou bouwen!
De jury beslist dat ook jij gediskwalificeerd wordt en 3 maand niet meer naar het fietsen ( en in bijzonder het veldrijden) mag kijken + enkel positieve reacties vanuwentwege zijn in die periode toegelaten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Euh, sorry hoor maar ik heb nota bene vandaag maar weer eens de wedstrijd op televisie gezien en na een spannende koers is de constatering: er won geen buitenlander. Sterker nog, zelfs als de Vlaamse toppers het laten afweten verliezen de buitenlanders van Vlaamse renners van het tweede garnituur (ja, ook als je de declassering buiten beschouwing laat, want Denuwelaere was sterker in de sprint, was Stybar zelfs al voorbij). Dus stuur me even een pb'tje als er eens echt een buitenlander wint.fiedoo schreef:Timo!!!! Komt je natte droom nu toch wel uit : een buitenlander wint (de declassering buiten beschouwing gelaten) de cross en dan reageer je zo???
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
Dat crossen gaat nooit (meer) iets worden buiten België, degene die iets beter zijn dan de rest zullen de weg verkiezen, zeker als buitenlander (lees niet Belg) is er veel meer te verdienen op de weg.
Zo simpel is het toch. Zelfde geld toch in het MTB,en wat is daar anders aan dan de cross? behalve de fiets en de tempratuur.
Opzich kan het best leuke tv zijn, maar op een of andere manier heeft wielrennen voor de meeste toch meer. Terwijl het spektakel niet minder is.
Zo simpel is het toch. Zelfde geld toch in het MTB,en wat is daar anders aan dan de cross? behalve de fiets en de tempratuur.
Opzich kan het best leuke tv zijn, maar op een of andere manier heeft wielrennen voor de meeste toch meer. Terwijl het spektakel niet minder is.
Wat vinden jullie eigenlijk van de bondscoach van de Belgen.
Ik weet het niet maar ik vind hem te veel naar de grote ploegen kijken.
Denuwelaere mag niet mee naar de wereldbekers maar een D. Vanthoerenhout wel.
Klopt niet helemaal denk ik.
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... certitude/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet het niet maar ik vind hem te veel naar de grote ploegen kijken.
Denuwelaere mag niet mee naar de wereldbekers maar een D. Vanthoerenhout wel.
Klopt niet helemaal denk ik.
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... certitude/" onclick="window.open(this.href);return false;