Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RTL 7: D. Nelissen

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 jan 2013 14:07

vraag is natuurlijk: wat doe je er mee?
Je kunt toch moeilijk alle resultaten uit de wielergeschiedenis schrappen?
En hoe weet je wie wel en niet aan de epo zat? 't is niet omdat je een bepaalde dokter niet raadpleegde dat je de boel niet zou kunnen belazerd hebben.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 25 jan 2013 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 jan 2013 14:12

fiedoo schreef:vraag is natuurlijk: wat doe je er mee?
Niets, wat mij betreft. De enige reden om nu te spitten in de geschiedenis is wat mij betreft de rol van de UCI. Als dat niet boven water komt, zal er sowieso niets veranderen in het profwielrennen.

En nog iets anders, EPO is pas na een paar jaar op de dopinglijst geplaatst (zeker niet voor 1990), dus de renners die daarvoor EPO gebruikten, overtraden in principe geen dopingregels. En hoe verwerpelijk misschien ook, voor mij ligt daar wel de grens. Iets wat niet op de lijst staat, mag gebruikt worden, anders wordt het wel erg willekeurig allemaal.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 25 jan 2013 15:45

Wat doe je ermee?

1. fietsen;
2. tijden van profs niet als streefdoel bekijken;
3. profwielrennen minder serieus nemen;
4. Je fiets minder serieus nemen, gezien alle snelheidsrecords uit een tijd komen met zware, zogenaamd slappe stalen fietsen.
En tot slot:
5. genieten van al die mooie dopingzondaars:
VDB Navalmoral
VDB redoute
Amstrong Ventoux
Armstrong Alpe
Mapei PR 1996
Gewiss Waalse Pijl met o-zo-mooie fietsen
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 jan 2013 19:24

Dat zijn idd eposche beelden..
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 jan 2013 21:07

de zwarten schreef:Wat doe je ermee?

1. fietsen;
4. Je fiets minder serieus nemen, gezien alle snelheidsrecords uit een tijd komen met zware, zogenaamd slappe stalen fietsen.
En tot slot:
VDB Navalmoral
VDB redoute
Amstrong Ventoux
Armstrong Alpe
Mapei PR 1996
Je vergeet deze ( in dezelfde vuelta), niet normaal joch! ( en nee niet doping was de reden van dit exploot, maar een mooie italiaanse schone) :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=yFO162E0wVc" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk vind ik dit fenomenaal ( in tijden dat iedereen zowat aan de dope zat, dus niet te veel focussen op stimulo).
Laatst gewijzigd door fiedoo op 25 jan 2013 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2013 21:14

fiedoo schreef:
Persoonlijk vind ik dit fenomenaal ( in tijden dat iedereen zowat aan de dope zat, dus niet te veel focussen op stimulo).
Ik zie dat toch anders. Als eerste, kijk wat er van vdb terecht is gekomen en ten 2e is dit gewoon niet reeel/geloofwaardig meer.
Beetje het Gilbert-2011 gevoel; elke vorm van geloofwaardigheid was er bij mij na een paar overwinningen vanaf. (Ondanks dat ik het verder wel een geschikte gast vind)
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jan 2013 21:18

1. fietsen;
En tot slot:
VDB Navalmoral
VDB redoute
Amstrong Ventoux
Armstrong Alpe
Mapei PR 1996
http://www.youtube.com/watch?v=0xGpjOfYLG0" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 jan 2013 21:28

timo2.0 schreef:

1. fietsen;
En tot slot:
VDB Navalmoral
VDB redoute
Amstrong Ventoux
Armstrong Alpe
Mapei PR 1996
http://www.youtube.com/watch?v=0xGpjOfYLG0" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan is er nog het filmpje van LA en Panta op de ventoux waar ik voor het eerst beseft heb wat een zak en een leugenaar Armstrong is: nee, hij liet Pantani niet winnen want hij wou hem 2 keer losrijden de laatste 1500m ( zie volledig filmpje hiervoor van 26'40 t/m 27'15 en op 27'30) http://www.youtube.com/watch?v=_bMBTRqctF0" onclick="window.open(this.href);return false; en iemand voor de hele wielerwereld kleineren voor een "gebrek" (zijn oren met zijn uitspraak "elefantino"). Veel kans dat hij daar een niet-gedopeerde Pantani tegenover zich had aangezien die op dat ogenblik reeds een schorsing aan zijn been had gehad en door o.m. de italiaanse politie en de dopinginstanties geviseerd werd.
Tijdens de volgende bergrit naar morzine viel Pantani vanaf het begin aan en bracht LA en zijn ploeg bijna ten val, maar toen LA alleen over bleef flaterde de ( domme) ploegleiding van Ulrich voor de zoveelste keer door de achtervolging zelf te gaan leiden. Pantani gaf die rit op en dit was zowat zijn zwanezang voor zijn verdere carriere. LA kwam een van de weinige keren in moeilijkheden op de joux-plane maar beperkte de achterstand in Morzine tot een minuut.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 25 jan 2013 21:57

daniel1975 schreef:
fiedoo schreef:
Ik zie dat toch anders. Als eerste, kijk wat er van vdb terecht is gekomen en ten 2e is dit gewoon niet reeel/geloofwaardig meer.
Beetje het Gilbert-2011 gevoel; elke vorm van geloofwaardigheid was er bij mij na een paar overwinningen vanaf. (Ondanks dat ik het verder wel een geschikte gast vind)
Nu zat ik dat filmpje van VDB op Redoute te kijken en op 1:36 zie ik de naam van Gilbert op het wegdek staan.
Toen was hij 16/17 jaar, was hij toen ook al zo 'goed' dat hij fans had?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jan 2013 22:11

theov schreef:
daniel1975 schreef:
fiedoo schreef:
Nu zat ik dat filmpje van VDB op Redoute te kijken en op 1:36 zie ik de naam van Gilbert op het wegdek staan.
Toen was hij 16/17 jaar, was hij toen ook al zo 'goed' dat hij fans had?
Afbeelding

Hij komt daar uit de buurt dus misschien heeft zijn familie of vrienden het gedaan voor een jeugdwedstrijd.
Of hij was heel erg fan van zichzelf.
Campagnolo Ultra Dork

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 jan 2013 22:19

Idd opmerkelijk, hij woonde volgens mij nog geen 2km van de plaats waar dit op het wegdek geschreven stond, kan het dus misschien wel zelf geschreven hebben. Maar op die leeftijd op weg naar de profs hebben ze allemaal wel fans, zeker in hun woonplaats.
Afbeelding

tennisser
Forum-lid

tennisser 26 jan 2013 02:03

fiedoo schreef:Indurain (...) Feit is dat hij het verschil in de tijdritten maakte en in de bergen aanklampte. Ik heb hem bijna nooit een bergrit weten winnen. 't Is dus in elk geval niet zo dat hij de tegenstand verpulverde zoals LA bvb deed.
Hij won geen etappes (anders dan tijdritten) omdat hem dat niet interesseerde. Geen tijd verliezen was het belangrijkste en het enige dat telde. De Tour won hij wel in de tijdritten.

Plaats reactie