Ik kan er ook bijna niet meer naar kijken. Jammer, maar het is niet anders.timo2.0 schreef:Ik heb met en soort halve interesse (wegzappen en af en toe even kijken wat de situatie was) naar de tijdrit in Parijs-Nice zitten kijken, maar na de doorkomst van Armstrong bij het eerste meetpunt heb ik een dvd opgezet.
Zei ik Armstrong? Freudiaans zullen we maar zeggen.
Wielerseizoen 2013
-
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ga er vanuit dat ze allemaal pakken, sommigen hun eigen bloed .
Eens je die knop hebt omgedraaid is het toch weer erg mooi om naar te kijken.
Laat de klassiekers maar komen.
Eens je die knop hebt omgedraaid is het toch weer erg mooi om naar te kijken.
Laat de klassiekers maar komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zat vandaag op de site van team Sky te kijken. Ze hebben daar vier doktoren op de loonlijst staan. VIER!!!! En dat op 27 renners. Ik ga gemiddeld een keer per 4 jaar naar de dokter. Wat moet je in vredesnaam met 4 dokteren? Dan kom je mijns insziens wel heel ongeloofwaardig over. WIJ van team sky zijn heel erg fel gekant tegen de doping. Daarom hebben we ook 4 doktoren in dienst. Onze renners moet namelijk wel topfit zijn en is een paar eigen doktoren gewoon een noodzaak.
Sky heerst in PN en in de TR. PN is al gewonnen en ook de TR ligt binnen handbereik. Ik krijg er een walgsmaak van in mijn bek.
VIER!!!! Vier doktoren.
Sky heerst in PN en in de TR. PN is al gewonnen en ook de TR ligt binnen handbereik. Ik krijg er een walgsmaak van in mijn bek.
VIER!!!! Vier doktoren.
Live fast; die young. mijn blog
- de zwarten
- Forum-lid HC
Het zijn er geen VIER!!!! maar vijf (5), Rob
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Ach, het feit dat ze Leinders al die tijd in dienst hebben gehad maakt hun anti-doping beleid sowieso volkomen ongeloofwaardig. En zodra hij in opspraak kwam, werd hij er snel uitgeschopt.rob74 schreef:Ik zat vandaag op de site van team Sky te kijken. Ze hebben daar vier doktoren op de loonlijst staan. VIER!!!! En dat op 27 renners. Ik ga gemiddeld een keer per 4 jaar naar de dokter. Wat moet je in vredesnaam met 4 dokteren? Dan kom je mijns insziens wel heel ongeloofwaardig over. WIJ van team sky zijn heel erg fel gekant tegen de doping. Daarom hebben we ook 4 doktoren in dienst. Onze renners moet namelijk wel topfit zijn en is een paar eigen doktoren gewoon een noodzaak.
VIER!!!! Vier doktoren.
Weet je, vijf jaar geleden verdedigde ik de wielersport tegenover iedereen die zei dat ze allemaal aan de doping zaten. Dat het peloton een rijdende apotheek was. Hele avonden in de kroeg heb ik deze mooie sport verdedigd. Inmiddels weet ik dat ik me de moeite had kunnen besparen. Deze personen hadden destijds helaas gelijk. Het dopingprobleem is nog steeds levensgroot. Afgelopen weekend heeft het maar weer eens bevestigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dus hetzelfde probleem. Zoals al eerder geschreven: alle ploegen die dat in de laatste 20 jr flikten (totale beheersing van het peloton) deden dat met een zeer strak dopingregime. Ik kan er met mijn volle verstand niet bij dat er niet 1 ploeg is die momenteel bij machte is om in P-N of de TA die overmacht te doorbreken. Dat ze 1 koers controleren en domineren had ik kunnen snappen (zeer sterk team!!), maar op twee fronten tegelijk de hoofdprijs.....rob74 schreef:
.
Less is bore
Even voor wat het is....
Richie Porte was toch wel erg goed bezig in de TT van vandaag. Jammer van Westra, hij liep toch wel wat te harken. Voor de 8e plek hoeft hij zich niet te schamen en heeft toch in voorgaande etappes laten zien dat het toch een hele taaie is.
De etappe van vandaag in de irreno was er toch eentje om in te lijsten wat mij betreft. Iedereen ging daar zo ongeveer op het rooster. Rodriguez is met dit soort aankomsten een klasse apart zeker als ze achter nog wat reserve willen houden. Fraaie 2e plek in de etappe voor een attente Mollema. Ik denk dat het hier nog niet helemaal beslist is. Kwiatowski van QS moest toch laten lopen. Henao van Sky was weer van bijzondere klasse... niet normaal zo hard als die vent rijdt.... Opvallend dat Uran trouwens vrij snel moest laten gaan terwijl henao toch het meeste beulswerk had verricht. Froome, wel goed maar vandaag niet briljant. Contador idem.
We gaan zien wat het achteraf allemaal blijkt te zijn bij Sky.
Richie Porte was toch wel erg goed bezig in de TT van vandaag. Jammer van Westra, hij liep toch wel wat te harken. Voor de 8e plek hoeft hij zich niet te schamen en heeft toch in voorgaande etappes laten zien dat het toch een hele taaie is.
De etappe van vandaag in de irreno was er toch eentje om in te lijsten wat mij betreft. Iedereen ging daar zo ongeveer op het rooster. Rodriguez is met dit soort aankomsten een klasse apart zeker als ze achter nog wat reserve willen houden. Fraaie 2e plek in de etappe voor een attente Mollema. Ik denk dat het hier nog niet helemaal beslist is. Kwiatowski van QS moest toch laten lopen. Henao van Sky was weer van bijzondere klasse... niet normaal zo hard als die vent rijdt.... Opvallend dat Uran trouwens vrij snel moest laten gaan terwijl henao toch het meeste beulswerk had verricht. Froome, wel goed maar vandaag niet briljant. Contador idem.
We gaan zien wat het achteraf allemaal blijkt te zijn bij Sky.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ook opmerkelijk: Nibali wil van de powermeters af in het peloton.
Vincenzo Nibali ziet de SRM-meter het liefst uit het peloton verdwijnen. Dat laat de Italiaanse kopman van Astana weten op Twitter. De SRM is een meter op de fiets waarop de renners kunnen zien hoeveel vermogen ze leveren. Met name door de Sky-ploeg wordt dit veel gebruikt om de koers onder controle te houden, tot tegenzin van Nibali.
"Voor een attractievere koers is het misschien beter om de SRM te verbieden, in plaats van de oortjes", aldus de Italiaan, die vorig jaar in de Tour de France derde werd achter het Sky-duo Bradley Wiggins en Chris Froome. Radioshack-renner Hayden Roulston laat alvast weten het niet met hem eens te zijn: "Neem Sky hun SRM meter af en ik wed dat ze nog steeds de winst binnen halen met Froome."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Wat een prut uitspraak van Nibale. Gelijk een klein kind dat niet tegen zijn verlies kan en nu een beetje gaat zitten op mopperen op een nieuw speeltje van de concurrent. Iets in de trant van "Vooruitgang is fout, dat zou verboden moeten worden.". Wat een onzin. Nibali moet gewoon harder fietsen of aankloppen bij die 4 doktoren van Sky en vragen welk wondermiddel ze nu hebben uitgevonden.
Live fast; die young. mijn blog
Toch vind ik dat hij wel een punt heeft, de koers wordt er niet aantrekkelijker op om naar te kijken met die dingen. Op de olympische wegwedstrijd na dan. Ik vond het erg vermakelijk om te zien hoe die kopjes van de Britse ploeg steeds verbaasder en hopelozer naar de SRM-kastjes bleven kijken. Geen enkel moment kreeg er ook maar een het idee om zelf na te denken.
Maar dit was een uitzondering dus ik pleit ook voor afschaffing. Niet omdat het niet eerlijk is maar omdat de koersen er onaantrekkelijker voor het publiek door worden.
Maar dit was een uitzondering dus ik pleit ook voor afschaffing. Niet omdat het niet eerlijk is maar omdat de koersen er onaantrekkelijker voor het publiek door worden.
Campagnolo Ultra Dork
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zonder SRM lukt het de heren profrenners ook wel om een tempo net onder omslagpunt te kiezen en dat de hele klim op te rijden... Van Garderen heeft afgelopen winter er ook het 1 en ander over gezegd in een interview (volgens mij met Cyclingnews).
Over de TT van Porte trouwens:
Porte met 63 kilo over 5.6km en 293 hm: 461 Watt = 7.3 W/kg!!! (Pantani alert!) In dat tweede gedeelte is hij trouwens een stuk langzamer gaan rijden.. hmm.....Paris-Nice | Col d'Eze @ 5.6 km | 2013: Richie Porte 11 min 24 sec | 2012: Bradley Wiggins 11 min 31 sec | #ParisNice