Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Veltec Benelux failliet

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 12 feb 2013 20:47

@joeywl: Hij bedoelt waarschijnlijk dat een FM, die hij toch al onvriendelijk vond ("een hork"), dan ook nog eens adviesprijzen rekent.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 12 feb 2013 20:51

elefantino schreef:@joeywl: Hij bedoelt waarschijnlijk dat een FM, die hij toch al onvriendelijk vond ("een hork"), dan ook nog eens adviesprijzen rekent.
Sprak voor mn beurt sorry! Ik begrijp hem.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1724
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 feb 2013 21:19

@joeywl: Volgens mij zitten we zelfs op één lijn. Ik ben bereid om de adviesprijs te betalen wanneer ik deskundig en klantvriendelijk wordt geholpen.
Bij veel fm's is dat in mijn optiek echter niet het geval en dan kan ik elders (veeeeelll) goedkoper terecht.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 14 feb 2013 23:49

Het is geven en nemen en een fm die dat begrijpt, heeft mij als klant. Daarnaast moet de fm ook (voor mij) goede merken voeren en tijd hebben voor af en toe een gezellig praatje met koffie.
Als het verschil tussen winkelprijs en internetprijs zo groot is, dan kan ik de fm wel uitleggen dat ik het product op internet koop. Als het onderdelen zijn die ik zelf niet kan monteren dan koop ik het onderdeel bij hem en zet hij het om niet op mijn fiets.
Aan de andere kant koop ik bewust ook zaken bij de fm zoals sportvoeding, kabels, soms wat gereedschap, kettingen, banden, en een enkele keer wat duurdere spullen zoals schoenen. Onderdelen en kleding koop ik bijna altijd online.
Een frame koop ik bij de fm en laat het ook daar de fm opbouwen, waarbij we afspraken maken over de prijs en welke onderdelen ik zelf meebreng. Vervolgens gun ik hem dan weer af en toe gepland en ad hoc onderhoud tegen normale werkplaatstarieven. Als ik een Canyon zou kopen, dan zou mijn fm dat weten en dan spreek ik met hem af dat hij het noodzakelijke onderhoud (dingen die ik zelf niet kan) doet voor die fiets tegen normale tarieven.
Kortom; geven en nemen en open communiceren. Zo doe ik dit met meerdere fm's die ik bezoek. Gaat prima.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40160
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2013 06:42

boswielrenner schreef:Daarnaast moet de fm ook (voor mij) goede merken voeren e
Denk dat je daar ook een goed punt hebt. Heb het idee dat sommige winkels met flinke oogkleppen rondlopen en niet in (kunnen/willen) zien dat hun merk helemaal niet zo gewild en fantastisch is als ze zelf geloven. Of bijv een Bike2build waar men een jaar geleden ijskoud tegen mij stond te vertellen dan de consument is uitgekeken op Ritchey; om zo hun grote BBB en PRO afdeling te promoten. (Overigens denk ik dat b2b verder wel draait, maar totaal niet meer voor de meer high end georienteerde bikers/fietser)
Less is bore

tommeke15
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 aug 2011 23:03

tommeke15 16 feb 2013 19:09

Je moet als fietsenzaak de consument een reden geven om naar jou te komen en niet op internet te bestellen.

En die reden is heel kort: Service, met alles wat daar onder valt. Dus een vriendelijk praatje, kennis van zaken, tijd nemen voor de klant, goede producten etc.
Voorheen Tommeke14

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 19 feb 2013 00:27

Ok kan me niet van de indruk ontdoen dat vele kleine fm's en dan zeker de kleinere zaken inde dorpen, nog zaken (willen) doen zoals in de jaren '50/60. Git is een kleinere omzet en grote marges. De tijden veranderen nu eenmaal, we zien ook geen ' voddenmarchants meer in de straat (= lompen opkopers) garnalen/kreukels-verkopers, noch visboeren of vleesverkopers langs de deuren venten. Blijkbaar hebben ze net als ik melancholische gevoelens naar de vroegere tijden. En blijkbaar hebben ze nog nooit gehoord van een organisatie voor samenaankoop.Aanpassen is de boodschap.

Plaats reactie