Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke miskoop heb jij wel eens gedaan?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 feb 2014 07:48

Ik wel, en die missing link ging echt heel gemakkelijk dicht hoor! Als het niet meteen lukt, ff remmen inknijpen en op je pedaal gaan staan. Tegen die kracht kan geen tangetje op...

Miskopen vallen wel mee bij mij. Meestal lees ik ongeveer honderd reviews voordat ik tot het kopen van iets duurs over ga. Heb wel slechte ervaringen met minipompjes; die gaan bij mij meestal na drie keer gebruiken stuk (dat is dus altijd als je minstens 30 km van huis in de regen in de polder staat met een lekke band:()
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 22 apr 2015 16:00

Soms stuit je aardige topics, die best even opgefrist mogen worden:
- een IJsboerke Gios-shirt via eBay uit Italië: veel te duur, te klein en bij opening van de envelop bleek het shirt een zeer onaangenaam luchtje bij zich te dragen...
- Mavic Cosmic SL via Marktplaats; na 2 ritten een slag in het achterwiel en ziedaar: een velgbreuk (die vaker blijkt voor te komen bij dit type wiel) :shock:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 22 apr 2015 17:11

Setje 25mm Michelins Pro4. Banden vielen als MTB banden. Zo bol als de neten en bolden voor geen meter.
Toen de Ultremo's er bij Schwalbe uitgingen daar maar een stapel van gekocht. Nooit meer Michelins voor mij.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 22 apr 2015 18:27

Shimano 6800 langeslag derailleur. Ligt nog mooi in het doosje om dat de korte variant prima schakelt op de bergcassette.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 22 apr 2015 19:39

O ja, die had ik al uit mijn geheugen verbannen: Mavic Huez sloffen, in Bataviastad. In de winkel te snel aangetrokken en eigenlijk alleen op de maat van het voetbed gelet. Gekocht in de winter en toen het eenmaal warm genoeg was om ze aan te trekken ontdekt dat ik door mijn relatief hoge wreef de klittenbandsluiting pas dicht kreeg wanneer ik mijn voeten zodanig afknelde dat ze begonnen te slapen. Of ze sprongen spontaan open... Gelukkig door kunnen verkopen aan iemand met normale voeten en vervolgens de Zxelliums aangeschaft (superschoenen voor mij!).
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 22 apr 2015 20:02

De Rosa Superking met super record is wel de gene die me het meeste bij blijft
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 22 apr 2015 20:33

peter1981 schreef:De Rosa Superking met super record is wel de gene die me het meeste bij blijft
Waarom was dat een miskoop dan? (Wel een andere categorie dan arm stukken of pompje :-|)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 apr 2015 21:00

Een negen speed ketting voor een tien speed derailleur en cassette....
Dat schakelde dus voor geen meter
(Rund)

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 22 apr 2015 21:54

herwerdenrijder schreef:
peter1981 schreef:De Rosa Superking met super record is wel de gene die me het meeste bij blijft
Waarom was dat een miskoop dan? (Wel een andere categorie dan arm stukken of pompje :-|)

een BB die teveel marge had en daardoor bleef kraken en het ding was te slap
daarom vind ik het spuitwerk niet helemaal geweldig terwijl Italiaanse frames dat normaal wel waren alleen blijkbaar is dat verleden tijd
Kraken was wel op te lossen maar stijfheid natuurlijk niet ook een niet perfect lakwerk is niet zomaar op te lossen

De Storck maakt trouwens wel veel goed kwa stijfheid , afwerking en afmontage :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 22 apr 2015 22:04

Eigenlijk geen echte miskopen, wel dingen die ik niet weer zou kopen. Zoals:
- Craft beenstukken (team Leopard Trek) die zijn veel te dun
- Look Keo plaatjes zonder grip, want die slijten al als je er naar kijkt.
- SLS zadel was te smal voor mij. Dankzij service van ROSE kunnen omruilen voor een Flite
- te klein zadeltasje, past niets in waarvoor je zo'n tasje juist koopt.
- eigenlijk iedere minipomp. capaciteit is altijd onvoldoende, maar je wilt ook niet met een te grote, zware pomp op pad.

Voor de rest nog geen grote blunders begaan.
- ik heb een Giro Savant helm gekocht omdat je er een tellertje bij kreeg. Tellertje was ruk, was verder een slechte financiele deel, wel een hele fijne helm voor mij.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 23 apr 2015 10:05

ivm die minipompen: heel tevreden met mijn SKS pocket rocket master blaster.
Klein en je krijgt er effectief 6 bar in zonder superman te zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 apr 2015 10:20

Géén miskoop dus.
Zelf moet ik al heel diep nadenken; blijkbaar zijn grote (en vooral dure) uitschuivers me bespaard gebleven. Nu ja, ooit eens een helm die er zo wel leuk uitzag, maar die op mijn hoofd compleet belachelijk stond.
Of het aan de helm of het hoofd lag weet ik niet; de helm liet zich in elk geval makkelijker verwisselen - mèt beter resultaat. :)
En ja, een stel goedkope banden van Schwalbe, die (hoewel anders aangegeven) bij minder dan 7 bar al uit de velg plopten. Toen heb ik door ervaring geleerd dat goede buitenbandjes echt wel hun geld waard zijn, dus op die manier bleek het toch nog een nuttige aankoop.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie