Agressie in het verkeer
Zodra mensen aan anderen of spullen van anderen gaan zitten gaan ze echt te ver! Schelden kan natuurlijk ook al niet, maar je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Ik zou dezelfde reactie hebben gehad
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Veel herkenbare momenten! Om niet alles te gaan herhalen wil ik toch een paar kleine puntjes van frustratie uitlichten:
- Tegenliggers (vooral scholieren) die helemaal links rijden en na herhaaldelijk bellen en schreeuwen op 1 meter doorhebben dat je er anders toch echt niet langs kan.
- De "bel-afremmen-stilhouden-omkijken-hersens kraken-naar rechts gaan-methode" van vooral senioren, die soms frustrerend lang duurt.
- Automobilisten die je snelheid niet in kunnen schatten en/of lekker op het fietspad blijven staan bij een uitrit terwijl ze je van honderden meters afstand al aan zien komen.
- Loslopende honden waar je veelvuldig voor in de remmen moet en waarvan de baasjes lachend doorlopen.
- Het niet verlenen van voorrang van medeweggebruikers.
Positieve punten:
- Voorrang krijgen ook al heb je dat niet. Handje omhoog en bedankt schreeuwen! Vooral leuk als sommige bestuurders zien dat je net uit wilt klikken en je dan vervolgens voorrang geven.
- De "wow-blik" van kleine kinderen als je na het inhalen even aanzet.
- Mede fietsers elkaar zien helpen een bandje verwisselen.
- Tegenliggers (vooral scholieren) die helemaal links rijden en na herhaaldelijk bellen en schreeuwen op 1 meter doorhebben dat je er anders toch echt niet langs kan.
- De "bel-afremmen-stilhouden-omkijken-hersens kraken-naar rechts gaan-methode" van vooral senioren, die soms frustrerend lang duurt.
- Automobilisten die je snelheid niet in kunnen schatten en/of lekker op het fietspad blijven staan bij een uitrit terwijl ze je van honderden meters afstand al aan zien komen.
- Loslopende honden waar je veelvuldig voor in de remmen moet en waarvan de baasjes lachend doorlopen.
- Het niet verlenen van voorrang van medeweggebruikers.
Positieve punten:
- Voorrang krijgen ook al heb je dat niet. Handje omhoog en bedankt schreeuwen! Vooral leuk als sommige bestuurders zien dat je net uit wilt klikken en je dan vervolgens voorrang geven.
- De "wow-blik" van kleine kinderen als je na het inhalen even aanzet.
- Mede fietsers elkaar zien helpen een bandje verwisselen.
Haha, dat niet. Maar vaak zie je al uit de verte dat kinderen met ontzag naar een wielrenner kijken. Toch leuk om te zien.bmwpower schreef:Jij kijkt altijd even achterom terwijl je aanzet na iemand in te halen??- De "wow-blik" van kleine kinderen als je na het inhalen even aanzet.
Ik kijk vaak wel even achterom of er niet een auto of motor aankomt. Door het suizen van de wind hoor je dat lang niet altijd. Als er een auto of motor aankomt, ga ik eerder naar links rijden, zodat die even moeten wachten op mijn inhaalactie.
Gr. Diederik
Gr. Diederik
Ik fiets nog niet zo lang op een racefiets maar kan me wel vinden in de gemengde reacties,Soms heeft bellen en roepen geen nut omdat de halve populatie van nederland met ipods mp3,4,5 spelers in zijn of haar hoofd rond rijd.
Wat ik zelf ook doe namelijk maar probeer wel bij een inhaalactie kenbaar te maken dat ik er aankom helaas reageert iedereen daar anders op soms geheel vriendelijk die ik dan ook bedankt en sommige kijken je aan als een verdwaasd schaap.
Rij vaak het zelfde "rondje" en probeer zelf netjes te rijden voorrang te verlenen waar het hoort of kan,ben meer van de leven en laten leven mentaliteit.
En dan kom je ook nog mensen tegen die op een polderweg 4 breed met een paard naast elkaar lopen richting een blinde bocht (bocht naar rechts met een hoge dijk aan de rechterzijde) waar de gemiddelde autorijder ongeveer 70 a 80km per uur rijd omdat het de polder is en als je dan pardon roept net zo lang als een dwaas je aanstaan kijken tot je ongeveer met je voorwiel tussen der benen staat en dan pas opzij gaan,tja... wat zeg je tegen die personen?
maar nee schudden en doortrappen en hopen dat de volgende weggebruikers meer intelligentie hebben dan die je net bent gepasseerd.
Wat ik zelf ook doe namelijk maar probeer wel bij een inhaalactie kenbaar te maken dat ik er aankom helaas reageert iedereen daar anders op soms geheel vriendelijk die ik dan ook bedankt en sommige kijken je aan als een verdwaasd schaap.
Rij vaak het zelfde "rondje" en probeer zelf netjes te rijden voorrang te verlenen waar het hoort of kan,ben meer van de leven en laten leven mentaliteit.
En dan kom je ook nog mensen tegen die op een polderweg 4 breed met een paard naast elkaar lopen richting een blinde bocht (bocht naar rechts met een hoge dijk aan de rechterzijde) waar de gemiddelde autorijder ongeveer 70 a 80km per uur rijd omdat het de polder is en als je dan pardon roept net zo lang als een dwaas je aanstaan kijken tot je ongeveer met je voorwiel tussen der benen staat en dan pas opzij gaan,tja... wat zeg je tegen die personen?
maar nee schudden en doortrappen en hopen dat de volgende weggebruikers meer intelligentie hebben dan die je net bent gepasseerd.
- jan-willem84
- Forum-lid
't Is me vandaag weer eens opgevallen hoeveel mensen aan de verkeerde kant van de weg op het fietspad rijden. Als het een fietspad met twee richtingsverkeer is: prima. Maar hoe bedenken mensen om links van de weg te gaan rijden als er rechts ook een fietspad ligt?
Zijn ze echt zo suf of is het gemakzucht? Weet trouwens niet wat ik erger vind...
Zijn ze echt zo suf of is het gemakzucht? Weet trouwens niet wat ik erger vind...
Dat is inderdaad super vervelend, vooral als ze ook nog sms-send in het midden blijven rijden... als wielrenner moet je dan eigenlijk netjes commentaar leveren maar helaas lukt mij dat nette niet altijd.
Ik zie dat dagelijks op mijn route naar het werk .jan-willem84 schreef:'t Is me vandaag weer eens opgevallen hoeveel mensen aan de verkeerde kant van de weg op het fietspad rijden. Als het een fietspad met twee richtingsverkeer is: prima. Maar hoe bedenken mensen om links van de weg te gaan rijden als er rechts ook een fietspad ligt?
Het is een stuk van een km of 1,5 , daarna is het een gewone weg en verderop een fietspad met 2richtingsverkeer . Scheelt 2 keer oversteken zullen ze denken . Leeftijd maakt niet uit , oud en jong doet het .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
- jan-willem84
- Forum-lid
Wat me juist opvalt is dat het vaak wat oudere mensen betreft (Apeldoorn is ook wel een wat grijs gebied ). Mensen die samen een dagje gaan fietsen. Lijkt me dat een keer extra oversteken dan toch geen punt is...whocares schreef:Ik zie dat dagelijks op mijn route naar het werk .jan-willem84 schreef:'t Is me vandaag weer eens opgevallen hoeveel mensen aan de verkeerde kant van de weg op het fietspad rijden. Als het een fietspad met twee richtingsverkeer is: prima. Maar hoe bedenken mensen om links van de weg te gaan rijden als er rechts ook een fietspad ligt?
Het is een stuk van een km of 1,5 , daarna is het een gewone weg en verderop een fietspad met 2richtingsverkeer . Scheelt 2 keer oversteken zullen ze denken . Leeftijd maakt niet uit , oud en jong doet het .
Lijkt mij dan weer niet iets om je druk over te maken als wielrenner...jan-willem84 schreef:Wat me juist opvalt is dat het vaak wat oudere mensen betreft (Apeldoorn is ook wel een wat grijs gebied ). Mensen die samen een dagje gaan fietsen. Lijkt me dat een keer extra oversteken dan toch geen punt is...whocares schreef:Ik zie dat dagelijks op mijn route naar het werk .jan-willem84 schreef:'t Is me vandaag weer eens opgevallen hoeveel mensen aan de verkeerde kant van de weg op het fietspad rijden. Als het een fietspad met twee richtingsverkeer is: prima. Maar hoe bedenken mensen om links van de weg te gaan rijden als er rechts ook een fietspad ligt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
wat ook opvallend is dat veel hardlopers tegenwoordig op het fietspad rennen ipv op het voetpad. En dit nogal eens voor iritante situaties zorgt omdat ze niet opletten of niets zien of horen.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.