Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lightweight topic

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 19:25

@r1phrankey; nee CK naven met lichte carbon velgen kunnen niet tippen aan LW ook niet in de buurt.... Wat niet wegneemt dat het zeker fijn rijdt en als Clincher wel praktisch is.

Schade is goed geregeld bij LW, kan erover meepraten. En als ik mijn ENVE velg in de prak rijdt dan betaal ik ook de hoofdprijs ......

Hoe meer ik de foto's bekijk hoe mooier ik het frame vind ;-)
YFood !!!

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 aug 2013 19:27

boswielrenner schreef:

Je geeft hierboven allemaal waarde oordelen die voor jouw rekening komen. Dat JIJ ze niet kunt betalen en dat JIJ het er niet voor over hebt, is jouw zaak, maar je weet werkelijk niet waarover je praat, want heb je er wel eens langdurig opgereden? Lightweight wielen zijn duur en wellicht te duur, maar ze zijn wel heel erg goed en naar mijn mening ook erg mooi.
Ik voel me niet aangesproken door jouw opsomming want wat jij vindt, interesseert me echt niet. Ik kan Lightweight wielen betalen en ik geniet er elke dag van. En ja ik ben ook een normaal mens.
De techniek achter deze wielen, en dat ze voor iedereen te berijden zijn in elke situatie maakt dat ik het een knap product vind. Het wordt ook bevestigd in reviews dat het in zijn soort, ondanks de negatieve aspecten die elk product heeft, de beste full carbon clinchers zijn dus wat lul je nu over neutraal interpreteren?
Kortom; ik reageer verder niet meer op mensen die duidelijk jaloers zijn.
Hoezo vooroordelen?
-Hoe weet jij nu wat ik wel of niet kan betalen?
-Hoe weet jij nu of ik wel of niet ooit op Lightweights heb gereden of zelfs heb bezeten, etc
-Je hebt ook een totale verkeerde interpretatie als je denkt dat ik jaloers ben want dat ben ik niet. Ik heb daar helemaal geen reden toe.

Van mij mag jij best Lightweights mooi vinden, kopen, bezitten. no single problem.

Ik schreef alleen wie door de bank genomen de huidige doelgroep is en jij roept maar dat ik onzin schrijf. Ik schrijf geen onzin ik benoem de doelgroep. Niets anders dan dat. Jij voelt je kennelijk aangevallen en gaat er een heel ander verhaal van maken. Moet je niet doen hoor is nergens voor nodig.

Waar Renee in de doelgroep valt als snob val jij in de doelgroep als iemand die niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt. Ik zie toch duidelijk matches met hetgeen ik als doelgroep heb gesteld. :)

Beide is niets op tegen hee.

elefantino
Forum-lid

elefantino 16 aug 2013 19:28

Dit is toch gewoon een zwart frame waar Lightweight op staat? Of zie ik nu iets over het hoofd? :D :D

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 aug 2013 19:35

elefantino schreef:Dit is toch gewoon een zwart frame waar Lightweight op staat? Of zie ik nu iets over het hoofd? :D :D
Nee hoor het heeft ook nog een lelijke naam . . . :cry:

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 aug 2013 19:39

Toen ik het frame voor het eerst zag, viel me op dat op de punten waar je dingen wat robuuster uitgevoerd wilt hebben, het eigenlijk superslim tot iel aan doet. Ik weet niet of dat nu wel zo gewenst is.

Ik heb het frame echter niet live van dichtbij kunnen bekijken dus misschien valt het in het echt mee.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 16 aug 2013 19:41

GoldenRatio schreef:
boswielrenner schreef:

Je geeft hierboven ... jaloers zijn.
Hoezo vooroordelen? ... niets op tegen hee.
Ik begrijp echt niet waarom mensen zo vaak de behoefte hebben ergens een etiket op te moeten plakken. Wat een gezeik zeg.
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 aug 2013 19:51

GoldenRatio schreef:
Hoezo vooroordelen?
-Hoe weet jij nu wat ik wel of niet kan betalen?
-Hoe weet jij nu of ik wel of niet ooit op Lightweights heb gereden of zelfs heb bezeten, etc
-Je hebt ook een totale verkeerde interpretatie als je denkt dat ik jaloers ben want dat ben ik niet. Ik heb daar helemaal geen reden toe.

Van mij mag jij best Lightweights mooi vinden, kopen, bezitten. no single problem.

Ik schreef alleen wie door de bank genomen de huidige doelgroep is en jij roept maar dat ik onzin schrijf. Ik schrijf geen onzin ik benoem de doelgroep. Niets anders dan dat. Jij voelt je kennelijk aangevallen en gaat er een heel ander verhaal van maken. Moet je niet doen hoor is nergens voor nodig.

Waar Renee in de doelgroep valt als snob val jij in de doelgroep als iemand die niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt. Ik zie toch duidelijk matches met hetgeen ik als doelgroep heb gesteld. :)

Beide is niets op tegen hee.
Man. Hou toch eens op zeg. Je lijkt wel een klein kind.

Nu weer iemand van vooroordelen betichten terwijl JIJ het was die ermee begon?

Quote GoldenRatio:

'Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.'

Weer probeer en wil je toch weer gelijk te halen maar dan wel zeggen dat: 'Van mij mag jij best Lightweights mooi vinden, kopen, bezitten. no single problem'

Hou er dan over op. Kennelijk zit het je erg hoog. Laat het gaan dan als het je toch niet boeit.

En nu ga je Rene betichten dat hij 'in de doelgroep valt als snob'. :shock:

Ga je mond spoelen en kom terug als je wel zonder steunwieltjes kunt fietsen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

elefantino
Forum-lid

elefantino 16 aug 2013 19:58

Mjin God, wat een discussie. GoldenRatio probeert de doelgroep van Lightweight te benoemen en wordt vervolgens aangevallen alsof hij de holocaust ontkend heeft. :roll: Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige forumleden zich enigszins aangesproken voelen. :D :D :D

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2013 20:13

Wat ik jammer vind aan het frame is dat, ondanks het zoveel geld kost, toch in China gemaakt wordt.

Als een frame zoveel moet kosten kan dit ook in Duitsland, Italië, België of zelfs Nederland gemaakt worden toch.

Verder vind ik het wel een mooi frame en vind ik LW-wielen wel iets hebben.
ik kan het enkel niet opbrengen om daar mijn spaargeld aan te hangen.

Iets mag het hebben maar " Trop is te veel en te veel is trop" (Citaat van VDB http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Vanden_Boeynants)
I know myself like no one else
Nothing to defend

materialist
Forum-lid

materialist 16 aug 2013 21:20

Het is een snob in het diepst van zijn gedachten
En in zijn ziel daar staat een troon
Maar toch meestal heel gewoon
Met haaruitval en spijsverteringsklachten

sob
Forum-lid

sob 16 aug 2013 22:33

Ik vind het een mooi frame,ziet er zeer mooi afgewerkt uit.

Ik rijd ook met de LW wielen en ben er zeer tevreden over,de looks vind ik ook super.
-Ik kan zeker niet kopen wat ik wil maar mijn fiets is mijn hobby en ik hou van mooi materiaal en ik vind LW's mooi.
-Ik ben geen snob en vind het ook niet belangrijk wat anderen van mij denken,ik vind snob wel een heel mooi woord,zeker als je het uitspreekt als sno-b-bu,alleen daarom zit ik al te twijfelen of ik er niet graag een zou zijn.
-Ik word niet gesponsord helaas,ik zou wel graag gesponsord willen worden,zeker door LW.

Jammer dat sommige mensen altijd moeten haten over iets wat ze niet willen of kunnen betalen.
Ik vind het altijd leuk voor een ander als ie iets heeft gekocht waar ie blij mee is,of het nu duur of goedkoop is.

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 16 aug 2013 22:56

sob schreef:-Ik ben geen snob en vind het ook niet belangrijk wat anderen van mij denken,ik vind snob wel een heel mooi woord,zeker als je het uitspreekt als sno-b-bu,alleen daarom zit ik al te twijfelen of ik er niet graag een zou zijn.
Qua forumnaam zit je er anders wel heel dichtbij...

Ik ben wel verbaasd over wat dit nieuwe topic allemaal losmaakt. Ik rijd zelf ook op lightweights (zie mijn avatar) en moet dus nu mijzelf ook de vraag stellen of ik een snob ben...
Ik denk het niet. Alhoewel ik wel voldoe aan de eerste omschrijving van een lightweight rijder (arts) zie ik mijzelf toch echt het meest als liefhebber van het wielrennen en het materiaal. Daarbij rij ik normaliter > 20k per jaar en Alp d'huez < 50 min. Ik heb een goed salaris maar rijk wordt je als huisarts ook niet meer, overspannen door een steeds uitbreidend takenpakket echter wel. Daarbij probeer ik me dagelijks dienstbaar en bescheiden op te stellen. Ik rijd mijn visites in een Hyundai atos, wat een upgrade is tov de suzuki alto met roestgaten is waar ik tot 6 mnd geleden in reed. Mijn wielen heb ik na lang zoeken 2e hands gekocht voor 800 euro en voor 500 euro laten servicen zodat ze weer als nieuw waren. Helaas 1 voorwiel gecrashed zodat ik voor 400 euro na weer lang zoeken een nieuwe 2e handse op de kop heb getikt. Ik geniet van elke rit die ik doe op die wielen. Daarbij wilde ik tubes leren plakken en dat is me nu ook gelukt.

Volgens mij bestaat de standaard lightweight rijder niet, de lightweight standard echter wel, wat mij betreft de mooiste wielen ter wereld, en ik mag er nog op rijden ook!

grtz

Plaats reactie